Gå til innhold

PS2 spill på PS3 som er koblet til 1080p tv?


Keinu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd å spille gran turismo 4 med både PS2 og PS3 på en 720p HDTV.

Bildet ble myyye klarere med PS3. Dessuten har du mulighet til å ha anti-aliasing/smoothing når du oppskalerer fra PS3en.

Kan tenke meg at forskjellen er enda større igjen på en 1080p TV

 

Edit: bamsefar: satte du på smoothing i settings?

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Tror du misforstod meg litt Bamsefar. Jeg skjønner at det vil bli kornete uansett, men jeg har som nevnt idag et 1080p tv med en ps2 koblet til via scart inngangen. Dette gir et ganske dårlig bilde på f.eks Resident Evil 4. Hvis jeg skulle gå ut å kjøpe en PS3, koble til tv'et via HDMI, vil da bildet bli merkbart bedre siden det er PS3'en som skalerer bildet og ikke TV'et? Eller vil det bli akkurat det samme.

 

Jeg tolker svaret fra BigFatty som at det vil det bli.

Lenke til kommentar

Jeg misforsto ja, jeg la ikke merke til at du mente scart på samme tv, jeg tenkte for meg scart på en ordinær tv i mindre størrelse.

Scart på min 1080p tv er totalt ubrukelig og jeg vegrer meg for å bruke de inngangene.

 

I det siste tilfellet ditt vil PS3'en skalere, noe som du selv sier, og ja du vil oppleve et skarpere bilde. Min erfaring er dog at det ikke blir seende spesielt pent ut selv med smoothing, dog man blir litt blindet når man nettopp har spilt et spill laget for å kunne vises i 1080p og så gå over til ordinære PS2 spill. Forskjellsmessig fra 720p -> 1080p går jeg ut i fra at bildet blir best på 720p da bildet ikke trenger å bli skalert like mye, men har ikke prøvd selv å justere ned PS3'en for å sjekke.

 

Konklusjonen er uansett at kjøper du en PS3 og du har en HDTV så bruker du din digitale inngang.

Lenke til kommentar

JA!

 

av flere grunner.

 

1. Digitalt fremfor analog overføring. Med PS3 så går det som du sier med HDMI som er totalt digitalt og det gjør bilde mye skarpere og bedre en det Scart klarer. (kommer an på scarten, finnes da veldig bra scart og) Men grunnregelen er at HDMI er en del bedre. Merket det veldig godt hos meg med HMDI kontra kompositt fra PS2. Ble som et lite slør ble lettet fra bildet.

 

2. Oppskalering og filtere som kan skrues på PS3 gjør at bildet blir mye mykere og bedre en det kornhavet du nå opplever. Filmsekvensene er dog enda avhengige av filmkvaliteten så de ser ikke like skarpe ut for å si det sånn. GOW2 hadde for eks mye dårligere grafikk i noen av videosekvensene en resten av spillet.

 

Har du 1080p så bør du nok invistere i en PS3. Da den også gjør underverker når den spiller av PS3 spill og BD filmer i 1080p.

Lenke til kommentar

Takker for flere svar :)

 

Har forsåvidt bestemt meg for å kjøpe en PS3 nå, men tror jeg venter litt til før selve innkjøpet. Kommer endel bra spill fremover ser det ut som, men ingen av de som er gitt ut hittil frister meg nok til at jeg løper ut på mandag og kjøper ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...