Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Hvordan kan dette skrives om til å kjøre i Powershell?

Det du ser etter er REST(GET,POST,HEAD....) som du kan kjøre fra Powershell.

Invoke-RestMethod ser grei ut.

 

F.eks i Python ville jeg brukt Requests og ikke Pycurl.

curl -H “Content-Type: application/json” http://10.0.1.2:8008/setup/reboot-d ‘{“params”:”now”}’ -X POST
#In Requests
requests.post('http://10.0.1.2:8008/setup/reboot',headers={"Content-Type: application/json"},data={"params":"now"})
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

& er vel en binær and. (And, ikke and.) Hver bruker sjekkes om vedk. er medlem, og uansett om vedkommende er member (1) eller non-member (0) så skal det være & i mellom for å kalkulere om de slipper inn.
 

users = [Per, Pål, ..., Espen];
if (isMember(user[1]) & isMember(user[2]) & ... & isMember(user[N])) {
  enter;
}
Endret av Emancipate
Lenke til kommentar
 

 

Hvorfor dette hatet mot powershell?

Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie?

 

Til daglig på jobben bruker jeg powershell opp mot blant annet Active Directory, System Center Configuration Manager og Windows-8.1-klienter. Jeg har full forståelse for at Microsoft ville lage sin egen "greie", det kreves et godt shell og skripteverktøy for å snakke sammen med alle deres systemer på en intuitiv og effektiv måte. 

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

 

& er vel en binær and. (And, ikke and.) Hver bruker sjekkes om vedk. er medlem, og uansett om vedkommende er member (1) eller non-member (0) så skal det være & i mellom for å kalkulere om de slipper inn.

 

users = [Per, Pål, ..., Espen];
if (isMember(user[1]) & isMember(user[2]) & ... & isMember(user[N])) {
  enter;
}

Jeg kjenner til bitwise operasjon på binærtall men jeg kan ikke huske at jeg har brukt det i praksis. Så if-statement er lik sann om alle besøkende er medlem da.

 

Her er ett annet eksempel på hvor mye programmering roter det til.

 

post-13696-Problem-with-being-a-programm

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor dette hatet mot powershell?

Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie?

 

Til daglig på jobben bruker jeg powershell opp mot blant annet Active Directory, System Center Configuration Manager og Windows-8.1-klienter. Jeg har full forståelse for at Microsoft ville lage sin egen "greie", det kreves et godt shell og skripteverktøy for å snakke sammen med alle deres systemer på en intuitiv og effektiv måte. 

 

Powershell er verken eit godt shell eller skripteverktøy. Eg har faktisk brukt Powershell nesten kvar dag dei siste månedane.

 

F.eks

Kor er historikk?

Kva med søk i historikk?

Kva med alle standardverktøyene som grep, awk, sed osv?

Tilgang til enkel teksteditor som vi?

SSH?

OSV

 

Også har du majoriteten av utviklere av cmdlets som ikkje forstår forskjellen mellom exit 1 og exit 0

Og videre så ender stdin, stdout og stderr i bare rot.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor dette hatet mot powershell?

Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie?

 

Til daglig på jobben bruker jeg powershell opp mot blant annet Active Directory, System Center Configuration Manager og Windows-8.1-klienter. Jeg har full forståelse for at Microsoft ville lage sin egen "greie", det kreves et godt shell og skripteverktøy for å snakke sammen med alle deres systemer på en intuitiv og effektiv måte. 

 

Powershell er verken eit godt shell eller skripteverktøy. Eg har faktisk brukt Powershell nesten kvar dag dei siste månedane.

 

F.eks

Kor er historikk?

Kva med søk i historikk?

Kva med alle standardverktøyene som grep, awk, sed osv?

Tilgang til enkel teksteditor som vi?

SSH?

OSV

 

Også har du majoriteten av utviklere av cmdlets som ikkje forstår forskjellen mellom exit 1 og exit 0

Og videre så ender stdin, stdout og stderr i bare rot.

 

 

Powershell er vel ikke perfekt, men er ikke enig i alt det du skriver her.

 

Ekvivalenten til grep i Powershell er where

Teksteditoren Vi er jo ikke en del av shell på Linux. Du kan installere Vi på Windows også og bruke den i Powershell.

Man bruker ikke SSH i noen stor grad til Windows-drift som Powershell jo er ment for. Enter-PSSession gir deg tilsvarende funksjonalitet i Windows-verdenen.

Endret av Argai
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor dette hatet mot powershell?

Not Invented Here syndrom, det at Microsoft må lage sin egen greie?

 

Til daglig på jobben bruker jeg powershell opp mot blant annet Active Directory, System Center Configuration Manager og Windows-8.1-klienter. Jeg har full forståelse for at Microsoft ville lage sin egen "greie", det kreves et godt shell og skripteverktøy for å snakke sammen med alle deres systemer på en intuitiv og effektiv måte. 

 

Powershell er verken eit godt shell eller skripteverktøy. Eg har faktisk brukt Powershell nesten kvar dag dei siste månedane.

 

F.eks

Kor er historikk?

Kva med søk i historikk?

Kva med alle standardverktøyene som grep, awk, sed osv?

Tilgang til enkel teksteditor som vi?

SSH?

OSV

 

Også har du majoriteten av utviklere av cmdlets som ikkje forstår forskjellen mellom exit 1 og exit 0

Og videre så ender stdin, stdout og stderr i bare rot.

 

 

Angående historikk har jeg ikke noe godt svar. Kanskje jeg bare er blitt vant til å ikke ha det, men jeg det er ikke noe jeg savner. Men forstår at andre gjør det.

awk = eksempel

sed og grep = eksempel

Teksteditor = Notepad?  :fun:

SSH = New-PSSession

 

Skal nevnes at min erfaring av Unix/Linux-kommandoer er begrenset til litt herjing i terminalen i Ubuntu og OSX for noen år siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...