Gå til innhold

ProgrammeringsBaren! Småprat, om det du elsker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig mange editorer har en plugin for vim, om det er det du er ute etter.

 

Ang. navigasjon kan IntelliJ veldig mye bra default (blant annet alt det reSharper kan), men en plugin jeg er fan av er AceJump. Jeg trykker en tastekombo, så tegnet jeg vil hoppe til og så hvilken av de markerte jeg mente. Har mappet ace-jump til ctrl+, så i dette tilfellet ville jeg trykket ctrl+, så trykket }, trykke bokstaven til den } jeg mente mens jeg holdt inne shift og så trykke delete. Vanskelig å forklare, men bilde:

post-87384-0-81839900-1368711742_thumb.png (trykk)

 

Fungerer veldig bra til slike små-hopp der man ellers vanligvis ville brukt musen eller trykket 10+ ganger på piltastene. Også fordelen at man ikke trenger å "telle" hvor langt man skal flytte seg som man må med 3w, 2l osv i vim.

 

Vim er jo kraftigere på en del måter, men selv synes jeg resten av pakken i et IDE veier opp for det. Heller vim plugin til et IDE enn å ha plugins for alt i vim, for min del.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Åh, la ikke merke til det! My bad.

 

Plugin list: nerdtree (visuell "file manager", om du vil), taglist (bruker jeg aldri, kan like gjerne fjerne den), snipmate (snippets, aldri brukt den) og clang_complete. Den siste er interessant; den kjører parseren til clang kontinuerlig over koden din og rapporterer syntaxfeil, ting som kan risikere UB etc, altså kontinuerlig compiler feedback.

 

Hvordan jeg ser usage? Np, er dritsmart, så det kan jeg utenat.

 

Neida, men jeg trenger det sjelden, så jeg slår det opp når jeg først gjør det. clang_complete kan også gi deg autocomplete på metoder og klasser (innenfor namespaces).

Lenke til kommentar

Matsemann: Occi er pluginhore og max ricer. Om du er ute etter slikt ville jeg kikket gjennom hans. Selv vil jeg ikke ha så mye sånt. Dessuten tilbyr vim native det meste. :>

 

https://github.com/timss/vimconf

Ta deg en bolle lyc :-(

 

Det meste som er i min konfigurasjon er godt begrunnet og "gir mening". Man kan godt disktuere hvorvidt det er verdt å bruke tiden sin på konfigurere såpass mye for hva man får for det. Jeg syns det er interessant, så det er ikke et problem for min del.

Lenke til kommentar

Ricer?

En som bruker latterlig mye tid på konfigurasjon, gjerne til det ugjenkjennelelige uten egentlig å få noe igjen for det. Det blir gjerne ekstra stygt som resultat. Og nesten alle modifikasjonen har egentlig ingen funksjon.

 

aka Occi.

Ikke nødvendigvis ute etter plugins, bare verktøy til å gjøre jobben.

Ah, kay. clang_complete er ganske fin om du skriver en del C-språk. Stort sett bruker jeg bare editor, syntax highlighting og kompilator i en selvstendig terminal.
Lenke til kommentar

En som bruker latterlig mye tid på konfigurasjon, gjerne til det ugjenkjennelelige uten egentlig å få noe igjen for det. Det blir gjerne ekstra stygt som resultat. Og nesten alle modifikasjonen har egentlig ingen funksjon.

lyc pls :|

 

Nå overdriver du sterkt (med vilje). Det er ganske stor nytteverdi i mye av konfigurasjonen min, for meg. At den ikke stemmer overens med din workflow er ikke interessant for meg (eller matsemann).

 

Forøvrig vet jeg at du bruker/brukte samme colorscheme som meg, og muligens også powerline, så utseende er jo så og si likt. Svært lite som har med utseende å gjøre uansett.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg holder på med en android app nå, og har laget et innloggingssystem der jeg bruker sharedpreferences. Men, når brukeren logger seg ut, så skal jo disse dataene slettes. Det mest åpenbare er å slette dataene i onDestroy(), men såvidt jeg vet er ikke denne metoden garantert å kjøre, så da blir denne metoden usikker. En bedre fremgangsmåte kan være å sjekke sharedPreferences eksisterer første gangen appen kjører i onCreate(), og dette tror jeg blir den eneste approachen som er sikker.

 

Uansett løsning her, så må jo disse dataene slettes uansett hvilken activity som kjører når brukeren går ut av systemet. Og da blir det ganske tungvint å legge dette i alle activities, og å faktisk huske å legge det til når applikasjonen utvides. Så da tror jeg det beste blir å lage en superklasse som arver fra Activity, og la andre Activities arve fra denne klassen.

 

Tanker om dette?

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke slette dataene når brukeren logger seg ut? Eller har jeg missforstått problemet?

 

Det er ikke noe problem å slette dataene når brukeren logger seg ut ved hjelp av en knapp, men for å garantere at uvedkommende ikke får tilgang til sensitiv data dersom tlf blir stjålet el. lignende, må jeg også ha en funksjon som sletter innloggingsinfo når OS-et stenger ned programmet for å frigjøre minne. Og da er ikke onDestroy() metoden garantert å kjøre.

 

 

Edit: Jeg har ikke noe direkte problem, jeg er bare interessert i synspunkt på fremgangsmåten her. Det virker litt "feil" å legge disse funksjonene her i onCreate.

Endret av vebbiii
Lenke til kommentar

Lanserte programmet jeg snakket om for noen dager siden, på thingiverse.com.

 

Verste. Lanseringen. Noensinne.

 

Første kommentar er av en gjøk som påstår at linken til prosjektet starter malware nedlastninger. Riktig nok har jeg brukt adf.ly til å forkorte linken, men jeg har aldri hørt om at de har spredd noe skummelt. Fjernet linken allikevel for å være på den sikre siden..

 

Skulle nesten vært en måte å gjemt den kommentaren på, folk får litt feil assosiasjoner til programmet når første kommentar skriker "malware".

Så joda, "how to kill someones software project in one comment" har da blitt realitet. Deppings.

 

http://www.thingiverse.com/thing:91410

 

Noen gode råd?

 

 

Edit:

Absolutt siste gang jeg gir bort et prosjekt gratis, hvis alt jeg får tilbake for så mye arbeid er en gjeng med utakknemlige trolls, så selger jeg heller prosjektrettighetene til noen andre. So much for the community..

Endret av Leif.ross
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...