Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For en stund siden kjøpte jeg min første kamerabag hos Multicom, Lowepro Magnum AW. Dette er en stor bag, og bør romme ganske mye utstyr. Baggen består av 6 rom: 2 på høyre og venstre side, midten, en i fronten og en bak. Det er også en på toppen, hvor du kan ha et pass eller lignende. Hovedrommet er stort og kan romme opptil flere objektiver, 1-2 kameraer. Veggene kan også flyttes slik du måtte ønske det. Uten å gå i detalje på de andre rommene, så er det plass til utstyr der. Men jeg har på følelsen at de er ganske trange. Er det bare meg? Eller er det slik på andre vesker, bagger o.l? Under er det plass til en tripod/monopod, som du kan henge i to stropper. Baggen er til en grad vantett, med et medfølgende trekk.

 

Pris hos Multicom.no: 1775,-

Innermål: 39.5 x 20.5 x 21.5 cm

Yttermål: 43 x 32 x 25.5 cm

Vekt: 2310 gram

post-51021-1231530987_thumb.jpg

post-51021-1231530997_thumb.jpg

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg denne når jeg reiser "tungt" og denne når jeg reiser "lett" og av og til begge to samtidig.

 

Dette fungerer veldig bra for meg. Samtidig synes jeg de har stil og de beskytter utstyret veldig bra. Det er også totalt umulig å åpne lommer i ryggsekken uten at du merker det slik at du slipper at "sigøynere" eller andre rundstjeler deg mens du bærer utstyret på ryggen. Du må faktisk ta av deg ryggsekken for å få tilgang til innholdet. Det har selvsagt den ulempen at kameraet blir litt vanskeligere tilgjengelig men jeg synes bare det er en fordel. Når jeg trenger å ha det raskt tilgjengelig så har jeg det enten rundt halsen eller alternativt i bæreveska (nr 2 ovenfor).

 

Denne kombinasjonen kan absolutt anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes det var mange tullete svar i den tråden her, for meg så er det vikgitst at det er praktisk og beskytter utstyret mitt, ikke at det ser kult ut.

 

Hva er det man driver med da? Tar bilder eller showerr utstyret sitt?

 

Personlig har jeg en Computrekker Plus II AW som jeg bruker når jeg skal ha med alt utstyret plus laptop, har vært kjekt når jeg skal ha med to kamerahus og teleobjektiv etc. Har også en Minitrekker II AW også, den bruker jeg når jeg skal ha med meg litt mer spesifikt og vet forsåvidt hva jeg trenger.

 

Vurderer veske jeg kan ha med når jeg vet akkurat hva jeg skal ha med, tenkte på en Topload Zoom av litt større type, hvis ikke noe andre kan anbefale noe?

 

Jeg synes de Domke-bagene og Lowepro Magnum-bagene er fryktelig upraktisk å bruke til foto. Den første jeg hadde var noe lignende dette og det ble ofte til at ustyret ble liggende i en krøll oppi der, ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Jeg synes det var mange tullete svar i den tråden her, for meg så er det vikgitst at det er praktisk og beskytter utstyret mitt, ikke at det ser kult ut.

 

Hva er det man driver med da? Tar bilder eller showerr utstyret sitt?

Det er mye morsomheter i denne tråden, men det mest tullete svaret i tråden er ditt. Du kan ikke klage på at vi diskuterer bager som ser kule ut, fremfor å være strengt funksjonelle, når trådstarter stilte spørsmålet: "Sekk eller veske som ser "kul" ut."

 

Ditt svar er bare et merkelig forsøk på å "stjele" tråden til en annen person, med å gi svar som passer ditt behov. Her diskuterte vi (for lenge siden) kamerabager som ikke ser ut som kamerabager, og jeg kan ikke se at ditt svar har noen relevans for det spørsmålet. Selv bruker jeg fire bager som ser ut som fotobager, men fremdeles ønsker jeg meg noe kult i retning av NG. Toms Tamrac ser forresten ut som et fint kompromiss.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Toms Tamrac ser forresten ut som et fint kompromiss.

Det er den. For å fylle den helt opp, så må jeg putte i 30D med Tamron 17-50mm påmontert + Sigma 50-150mm + Sigma 1.4x konverter + Canon EF-S 10-22mm. Samt ekstra batteri, minnekort og pusseklut. Med solblendere til alt, så er det fullt. Det er særlig solblenderen til 10-22mm som er uhåndterlig.

 

PMnormal kan få med seg det han bruker til vanlig* + 1 boksøl.

 

Tom

 

*) 20D + 28mm + 50mm + 105mm. Noe mer tar du sikkert ikke med?

Lenke til kommentar
Unskyld tomsi, men syntes den tamrac'en så ut som en dameveske.

Aner jeg heterofili på Pondusnivå her? ;) Veska er såpass stor at du ikke trenger å bekymre deg. En liten chubby PC-bag egentlig.

 

Tom

Litt beslektet med kompisen i avataren din, tipper jeg :innocent:

Det er nok litt panisk homofobt å ikke våge å ha noe annet enn sorte bager, selv om jeg kanskje tror at man får enda mer kjangs på frisørmafiaen med en raff, sort en. Kaki er tross alt ganske maskulint (militær/8'de Arme), men sort er litt forfinet...

 

Skitt au, de er begge like fine. Men sort er finest, og jeg tror ikke Jan Thomas og Blomster-Finn kommer til å se mer i min retning selv om kamerabagen min er fjong.

Lenke til kommentar

PMNormal: De jeg svarte på var vel noen av de litt lengre inn i tråden. Hvis folk absolutt vil ha ha fete og kule kamerabager fremfor funksjonelle, kjør på!

 

Jeg lyste kun min syn på saken, da jeg mener det er viktigere å beskytte utstyret man gjerne har brukt et par tusen på, enn å se kul ut når man står på torget og fotograferer.

Lenke til kommentar

Pust dypt et par ganger og les trådoverskriften en gang til. Det står da vitterlig at dette er en tråd for "Sekk eller veske som ser "kul" ut.". Og det som diskuteres her er sekker/vesker som ser "kule" ut men som *samtidig* er solide og funksjonelle.

 

Det er da ingen motsetning mellom noe av dette og heller ingen regel som sier at en funksjonell bag eller veske ikke samtidig kan være "kul" (eller som PM sier det "fjong").

 

Om du synes temaet er så tullete så er det jo bare å la være å lese tråden. Personlig så tror jeg at du i all hemmelighet ønsker deg en "kul" og "fjong" fotobag :tease:

Lenke til kommentar
Aner jeg heterofili på Pondusnivå her? Veska er såpass stor at du ikke trenger å bekymre deg. En liten chubby PC-bag egentlig.

Det kan virke sånn, fordi jeg så på noe glorete greier, og der var det mange jeg ikke vil gå med! Den som er avbildet på linken din tomsi, er ikke så verst, (den var til kaianen) men regner med at svart er ypperlig også.

Lenke til kommentar

Aha, jeg begynte virkelig å lure på deg, arela. Det viser seg altså at det ikke står så galt til.

 

Til Olaf: Noen av oss beveger oss andre steder enn torget i Trangvik, og har behov for noe som er mer diskret en Lowe Pro. Tyver i andre land enn Norge går gjerne med saks og skarp kniv til å skjære over reimen på bager de gjerne vil ha tak i. Det er derfor fristende å skifte ut reimen med noe som er forsterket, men det beste er å ikke signalisere dyrt utstyr i det hele tatt. Det er klart at de går på hvilken som helst bag hvis de ikke har noe annet, men stort sett så finnes det nok stakkarer som signaliserer dyrt utstyr, og derfor tar støyten for oss andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...