Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.


Anbefalte innlegg

Har kommet til konklusjonen at slingshot-en er ikke alltid like praktisk. Den er skreddersydd for foto-utstyr - punktum. Så jeg har bestemt meg for å skaffe en med diskret skulderbag som ikke nødvendigvis skriker foto, men har plass til kamera,et par objektiver, en pocket-bok, reiseguide, kart og annet småtteri som man vil ha med på tur.

 

Endte opp med en Tamrac Express 7 i sort.

 

Tom

Stilig og praktisk bag, Tom. Den likte jeg. Penest fra Tamrac, i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stilig og praktisk bag, Tom. Den likte jeg. Penest fra Tamrac, i alle fall.

Jeg måtte faktis kikke to-tre ganger før jeg skjønte at bagen var fra Tamrac. Hadde den med på eksursjon ikveld og den leverte varene med å være diskret. Jeg kunne sette den fra meg ved bordet, og gå på toalettet uten at den ble borte innen jeg kom tilbake. Men det sier kanskje mer om de stedene jeg går på :) For å være helt ærlig, så er Khaki utgaven mye mer stilig enn den sorte som jeg kjøpte - men den er bare ikke meg.

 

Tom

Lenke til kommentar
Derfor kan jeg dessverre ikke anbefale Opel Astra (som jeg kjører), Toyota Avensis, Volvo 240, Jack & Jones eller Johnny Walkers Red Label når noen spør meg om hva som er kult. Det samme gjelder ekvivalenten innen kamerabag'er.

 

Nå er vel Leica mer kuul enn Canon også da... Ikke det at jeg ville brukt 37k på et Leica M8 når man får Nikon D3 til samme pris så og si... Dra man dog ut en Canon ut av en Billingham så blir det en nedtur...

 

Jeg kjøper LowePro Nova 3 fordi jeg ikke prøver å se kuul ut ;), men ønsker å ha fotoutstyret trygt forvart for omgivelsene og min lille datter som er forferdelig klåfingret... :love: Det er derfor jeg også bruker UV filter for å beskytte objektivet mitt fra store fete fingeravtrykk. Forferdelig mye eneklere å renkjøre et filter. Enkelte får si hva de vil om UV filter, men vis meg heller bilder om at det gir dårligere bilder så skal jeg nok bli overbevist :devil:

 

Om jeg skulle ha valgt ei veske som ser kuul ut samtidig som kontrasten til et moderne dSRL ikke blir for stort (med unntak av designerkamera som Leica) så ville jeg valgt en "This for That Bag" (ikke ryggsekk) For naturfotografering ville jeg valgt en LowePro DryZone 100/200 fordi de som syns om å gå i naturen ville synes at den var kuul ;)

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Da ble det en NG2345 på meg også. Synes det virket som en knall bag.

Håper jeg får plass til 40D + Tamron 17-50 f/2.8 og Sigma 50-150 f/2.8 og en speedlite og noe småtteri.

 

Kan du fortelle hvordan dette går når du får veska? Har nøykatig samme behov, men helst med batterigrep på kameraet også.

Lenke til kommentar
Da ble det en NG2345 på meg også. Synes det virket som en knall bag.

Håper jeg får plass til 40D + Tamron 17-50 f/2.8 og Sigma 50-150 f/2.8 og en speedlite og noe småtteri.

 

Kan du fortelle hvordan dette går når du får veska? Har nøykatig samme behov, men helst med batterigrep på kameraet også.

 

Jepp, skal gi beskjed :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er en National Geographic Medium skulderveske (NG2475) på vei fra Canada: http://cgi.ebay.co.uk/NATIONAL-GEOGRAPHIC-...Q2em118Q2el1247

 

Trengte noe som kunne inneholde både Tamron 17-50 f/2.8, Canon 30D med 70-200 f/2.8 påmontert + annet småstæsj, og da var denne midt i blinken :)

 

For de av dere som lurer på ting ang. vesken, så står det mye nyttig her:

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=229672

Lenke til kommentar

Kan ikke se at noen har nevnt Crumpler Limided Leather Daily enda. Liten test av den her. Jeg tenker meg at den skal få avløse den lille LoweProen jeg har snart. Riktignok er LowePro kanskje littebittegranne bedre som bare kameraveske og ikke noe annet, så lenge jeg skal ha med lite ustyr, men Crumpleren ser helt grenseløst kul ut og er ganske mulitfunksjonell.

 

Noen som veit om de selger den i Crumpler-butikken i Oslo? Eneste nettbutikk jeg har sett som har den er crumpler.dk, de andre er utsolgt.

 

-GG

Lenke til kommentar
Kan ikke se at noen har nevnt Crumpler Limided Leather Daily enda. Liten test av den her. Jeg tenker meg at den skal få avløse den lille LoweProen jeg har snart.

Noen som veit om de selger den i Crumpler-butikken i Oslo? Eneste nettbutikk jeg har sett som har den er crumpler.dk, de andre er utsolgt.

 

Jeg har siklet på en slik Limited leather daily i lang lang tid nå, og som du sier så var den ikke så lett og få tak i. Når jeg ringte Crumpler butikken i Oslo så visste de ikke at den eksisterte en gang og Crumpler.dk som har den på lager sender ikke ut av Danmark.

 

De har den på lager på Crumpler Europe, men bare i hvit noe som var uaktuelt for min del, skulle ha den i rød eller brun.

Kikket tidlig i forrige uke tilfeldigvis innom den europeiske Crumpler siden igjen og da hadde de plutselig rød på lager igjen. Sendte da inn en bestilling på tirsdag og på fredag hadde jeg den på døra. Nå er de utsolgt så tror jeg kanskje fikk den siste de hadde, hadde sendt mail tidligere om disse ville komme på lager igjen men fikk beskjed om det ville de ikke.

 

Var helt ufattelig kjapp service fra den kanten, sendte inn bestillingen klokka 13:16 samt et spørsmål om de trekker fra Tysk moms ved eksport. Klokka 13:29 fikk jeg mail med sporingsnummer og klokka 14:10 fikk jeg beskjed om at tysk moms ville bli trukket fra.

 

Et annet alternativ kan være Calumet Photo UK, de har hvit og rød på lager ser det ut til. Billig pund for tiden gjør det jo greit og handle fra England.

Lenke til kommentar
Da ble det en NG2345 på meg også. Synes det virket som en knall bag.

Håper jeg får plass til 40D + Tamron 17-50 f/2.8 og Sigma 50-150 f/2.8 og en speedlite og noe småtteri.

 

Kan du fortelle hvordan dette går når du får veska? Har nøykatig samme behov, men helst med batterigrep på kameraet også.

 

40D + Tamron 17-50 f/2.8 og Sigma 50-150 f/2.8 + en del ekstra småting passer helt fint ned i NG 2345. Men jeg har allerede byttet ut en del utstyr (bl.a. Sigma 50-150 ble byttet i 70-200 f/2.8 som er en del større/tyngre) så jeg trenger allerede en større bag... Tror jeg skal gå for den som er Medium i stedenfor (NG 2475). Har dermed en helt ny NG 2345 til salgs. Om noen er interessert er det bare og sende en PM.

Lenke til kommentar
Kan ikke se at noen har nevnt Crumpler Limided Leather Daily enda. Liten test av den her. Jeg tenker meg at den skal få avløse den lille LoweProen jeg har snart.

Noen som veit om de selger den i Crumpler-butikken i Oslo? Eneste nettbutikk jeg har sett som har den er crumpler.dk, de andre er utsolgt.

 

Jeg har siklet på en slik Limited leather daily i lang lang tid nå, og som du sier så var den ikke så lett og få tak i. Når jeg ringte Crumpler butikken i Oslo så visste de ikke at den eksisterte en gang og Crumpler.dk som har den på lager sender ikke ut av Danmark.

 

De har den på lager på Crumpler Europe, men bare i hvit noe som var uaktuelt for min del, skulle ha den i rød eller brun.

Kikket tidlig i forrige uke tilfeldigvis innom den europeiske Crumpler siden igjen og da hadde de plutselig rød på lager igjen. Sendte da inn en bestilling på tirsdag og på fredag hadde jeg den på døra. Nå er de utsolgt så tror jeg kanskje fikk den siste de hadde, hadde sendt mail tidligere om disse ville komme på lager igjen men fikk beskjed om det ville de ikke.

 

Var helt ufattelig kjapp service fra den kanten, sendte inn bestillingen klokka 13:16 samt et spørsmål om de trekker fra Tysk moms ved eksport. Klokka 13:29 fikk jeg mail med sporingsnummer og klokka 14:10 fikk jeg beskjed om at tysk moms ville bli trukket fra.

 

Et annet alternativ kan være Calumet Photo UK, de har hvit og rød på lager ser det ut til. Billig pund for tiden gjør det jo greit og handle fra England.

 

Kult, tusen takk for informasjonen!

Skal snuse litt mer rundt og se om de får den inn i Oslo-sjappa igjen, vil gjerne se den live før jeg eventuelt kjøper. Er litt sær når det gjelder internettkjøp av sånt. Men hvis de ikke får den innen rimelig tid tror jeg nok jeg bare kjøner den over intern uansett.

 

-GG

Lenke til kommentar
Har kjøpt en Crumpler Prettyboy sekk, tror det var str M til mitt 40D kamera med 17-85 is usm objektiv. Har i tillegg en blits i kamerarommet, men da er sekken full, så hvis man ønsker å ha litt mer utstyr med seg er denne sekken uegnet. Er jo mulig å ha blitsen i oppbevaringsrommet i sekken, da får jeg nok plass til et par mindre objektiver nede i kamera rommet. Sekken er også svært god å ha på seg.

 

Legger ved et bilde så kan de som lurer på plassen i det kamerarommet se hvor stort det er.

Har nesten lik sekk, men ejg tokk ut den gule greia og putta den inn i en Avalanche braves skulderveske/sekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...