Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Eg lot meg inspirera eg og ja, gjekk for ein Domke F-4 AF, og eg er svært fornøgd egentleg. Bestilte den frå Adorama, og eg hadde den på døra etter 3 dagar. Bestilt nåke frå Japanphoto dagen etter eg bestilte bagen, og har ikkje blitt sendt endo virka da som, litt tragisk.

 

http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/s..._f-4AF_desc.htm

 

Uansett, nå mangla eg berre ein del utstyr for å få fylt den opp, har jo berre eit D80 kamera og 18-135 kit linsa endo. Ja, eg veit, grusom linsa. Fant ut da etter eg hadde kjøpt den.

Endret av Leska
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg har nå skumlest hele denne flotte tråden. Årsaken er at jeg er ute etter en skulderbag fra NG.

Til min overraskelse er det imidlertid ingen som nevner NG´s Shoulderbag Large (NG2477).

Jeg ser at mange lovpriser mindre varianter, men så vidt jeg kan se vil dette kun egne seg for utflukter med redusert utstyrspark (for min del).

Parken består av:

Nikon D200

Nikon 50mm

Tamron 18-250mm

Tokina 12-14mm

Nikon micro 105mm

SB800

 

Om noen har erfaringer med 2477, eller eventuelt kan komme med noen kommentarer i forhold til min utstyrspark og hvor mye av det jeg kan få trykket ned i en "NG Medium", så hadde det vært supert! Lover selvfølgelig å komme med en god pictorial når jeg har den aktuelle baggen i hus.

 

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som vet om butikker i Oslo som har NG veskene? så det er mulig å få sett de i real life.

 

Har sett noen slike på FotoVideo uten at jeg husker hvilke modeller dette var eller om de var der nå på fredag.

 

Kan bekrefte at det ikke var NG-bagger der på onsdag. Utsolgt, i følge betjeningen.

 

Mvh

Ëirik

Lenke til kommentar
Noen som vet om butikker i Oslo som har NG veskene? så det er mulig å få sett de i real life.

 

Har sett noen slike på FotoVideo uten at jeg husker hvilke modeller dette var eller om de var der nå på fredag.

 

Kan bekrefte at det ikke var NG-bagger der på onsdag. Utsolgt, i følge betjeningen.

 

Mvh

Ëirik

vil anbefale å kikke innom scandianavian photo sine hjemmesider, kjøpte 2475 der og sparte ca 400 kroner, leveringstiden var en liten uke.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Nå har jeg fått ett stk National Geograpihc Medium Shoulder Bag (NG 2475) i hus, og som jeg har lovet i et tidligere innlegg skal jeg legge ut litt bilder.

Husker det har vært en liten pictorial her tidligere, men tror det var MIDI (NG 2345). Legger derfor ut noen bilder som gir dere litt inntrykk av hvordan baggen er.

 

post-61838-1218054337_thumb.jpg

Bag forside

 

post-61838-1218054346_thumb.jpg

Bag bakside

 

post-61838-1218054437_thumb.jpg

Lokket er litt i overkant stort, og har ingen justeringsmuligheter ved festet. Ikke noe stort problem.

 

post-61838-1218054577_thumb.jpg

Forlommene passer bra for Cokin Pro-Z filerholder og filtere

 

post-61838-1218054427_thumb.jpg

Når lokket åpnes, er det et beskyttende trekk over hovedrommet

 

post-61838-1218054420_thumb.jpg

Trekket kan rulles opp, og dette er nok det mest praktiske når kameraet er mye i bruk.

 

post-61838-1218054396_thumb.jpg

Hovedrom og forlommer. Sistnevnte er kjekke for små filtre, penner, linseklut, batteri m.m.

 

post-61838-1218054405_thumb.jpg

Selve hovedrommet. Har fått plass til kortleser og batterilader lengst til venstre. Objektiver i midten, kamera til høyre med to blitzer under.

 

post-61838-1218093468_thumb.jpg

Innholdet lagt ut slik det er stablet i baggen.

Venstre: Kortleser og batterilader.

Midten: Objektiver: Nikon 50mm, Nikon Micro 105mm, Tamron 12-24mm.

Høyre: SB-600, SB-800 og Nikon D200 med Tamron 18-250mm.

Siden min laptop (Dell Latitude D620, bredde 33,5 cm) ikke passer i laptoplommen, ble det svært god plass til en lumiquest bouncer.

(Det er plass til Dell Latitude D600).

 

Fullt lastet veier baggen 6,2 kg (merk: uten laptop). Har vanskelig for å se hvordan Shoulder bag LARGE kan være særlig hensiktsmessig om man pakker den kun med fotoutstyr. Må jo krype mot 10 kg. Medium er også stor nok som den er, rent visuelt i forhold til kroppen.

 

Håper dette var til hjelp!

Mvh,

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
God aften godtfolk :)

 

Har planar om å kjøpe ein ny kamerabag innen rimelig framtid, og valget står mellom NG2345, og NG2343. eg har tenkt å få stappa nedi eit 40d med 105mm makro, 50mm f1.8 og 28mm f2.8, er det god nok plass i den minste baggen, eller må eg til med den største?

 

Antar 2345 er størst av dem, uten at jeg har sjekket. Jeg har denne og utstyret du nevner her vil til nød gå i den (2345), men du risikerer nok å måtte ha huset løst (uten objektiv påmontert). Batterigrep kan du glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...