Gå til innhold

Sekk eller veske som ser "kul" ut.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk med en Canon Eos Digital sekk når jeg kjøpte 450d i går.

Den koster ca 500,-.

 

Minus:

Den har for små bære reimer, og for dårlig polstring i reimene.

+ bryst stroppen er plassert for langt oppe.

 

Pluss:

God plass, romslig, mulighet til å endre på indre vegger.

Rommer mitt cam + utstyr perfekt.

plass til monopod, og evt en tripod med litt alternativ festemåte.

Lenke til kommentar

Har kommet til konklusjonen at slingshot-en er ikke alltid like praktisk. Den er skreddersydd for foto-utstyr - punktum. Så jeg har bestemt meg for å skaffe en med diskret skulderbag som ikke nødvendigvis skriker foto, men har plass til kamera,et par objektiver, en pocket-bok, reiseguide, kart og annet småtteri som man vil ha med på tur.

 

Endte opp med en Tamrac Express 7 i sort.

 

Tom

Lenke til kommentar
Den så både veldig praktisk, og kul ut tomsi. Greit å ha noe litt mer hverdagslig på skulderen, enn noe som skriker foto. Må nesten vurdere enn slingshot jeg også snart. Slitsomt å dra med seg en hel sekk hver gang jeg skal ut en liten tur.

Slingshoten er konge på slike turer som vi har ("Akam Oslo på tur"). Sørger for at man kun tar med det viktigste, men ikke mer. Det er på utenlandstur den ikke duger, da den ikke har plass til nyttige ting som kart osv.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

På dedikerte fototurer synes jeg det egentlig er greit å ta med det meste man har av utstyr. Nå har jo ikke jeg så ekstremt mye foreløpig da, så kanskje litt naivt av meg å si før jeg virkelig har kjent vekta av kvalitetsoptikk. På turer hvor jeg føler for å ta med kameraet, kan det være greit med slingshot.

Lenke til kommentar
Det stemmer, men skuldervesken kjøpte jeg i dag. Sekken brukes til å frakte godsakene hit og hjem igjen. skuldervesken blir flatpakket i kofferten på vei hjem; men brukes her når jeg skal leke urban ;)

Tom

:!: :!: Du verden som du handler da....(den baggen så fin ut) kjekt med en slik bag ja, men upraktisk for meg for jeg sykler nesten alltid, ellers har jeg en liten snute-kamera veske som det går et stort objektiv nedi..greit for en rask gåtur i nærmiljøet hvis man vet hva man skal fotografere,

RandiA

Lenke til kommentar
Det stemmer, men skuldervesken kjøpte jeg i dag. Sekken brukes til å frakte godsakene hit og hjem igjen. skuldervesken blir flatpakket i kofferten på vei hjem; men brukes her når jeg skal leke urban ;)

Tom

:!: :!: Du verden som du handler da....(den baggen så fin ut) kjekt med en slik bag ja, men upraktisk for meg for jeg sykler nesten alltid, ellers har jeg en liten snute-kamera veske som det går et stort objektiv nedi..greit for en rask gåtur i nærmiljøet hvis man vet hva man skal fotografere,

RandiA

Var billigere enn å ramle på byen - skal tross alt jobbe imorgen.

 

Hvis du sykler, så kan den minste slingshot'en være grei. Den har en tverrgående strop som gjør at den sitter godt på kroppen. Men der er ikke like kul og urban da ;)

 

Tom

Lenke til kommentar

Skulle hatt et par flere bagger, men må virkelig si det er det minst fristende å bruke penger på. Vet at jeg får bruk for det, men mye morsommere å kjøpe objektiver og annet utstyr som har direkte innvirkning på fotograferingen. Men du har vel snart alt du trenger, tomsi? Mangler bare tele. ;)

Lenke til kommentar
Skulle hatt et par flere bagger, men må virkelig si det er det minst fristende å bruke penger på.

Lite fristende, men noen ganger nødvendig. Må bare bli av med en Kata bag jeg ikke er fonøyd med.

 

Vet at jeg får bruk for det, men mye morsommere å kjøpe objektiver og annet utstyr som har direkte innvirkning på fotograferingen. Men du har vel snart alt du trenger, tomsi? Mangler bare tele. ;)

Foreløpig er det vel kun tele igjen ja. Det blir utpå sommeren.

 

Tom

Lenke til kommentar
Var billigere enn å ramle på byen - skal tross alt jobbe imorgen.

Hvis du sykler, så kan den minste slingshot'en være grei. Den har en tverrgående strop som gjør at den sitter godt på kroppen. Men der er ikke like kul og urban da ;)

Tom

Så ikke noe pris på nettet jeg....Nei... til sykling bruker jeg sekk, får faktisk alt mitt i den Lowepro sekken jeg kjøpte. Jeg kan i hvert fall ha 5 objektiver i den, blitzen også...men ikke no' ekstra jakke og slikt. Men av og til bruker jeg bare en liten Nike sett til kameraet med ett objektiv..

Telelinsen ja, den venter jeg fortsatt på hos JP, jeg så den jo faktisk inne hos Amentio, litt lavere pris der, har den converteren på vent hos Amentio fra før, skulle komme i disse dager.

RandiA

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en liten kjølebag for å ha frampå sykkelstyret.

Med stropper og alt klart

Den er stor nok til kamera og minst et ekstra objektiv + noe mere småtteri. (også er det kartlomme på lokket og noen smålommer)

Kostet hele kr 49,50 på Lidl

Lenke til kommentar

Har kjøpt en Crumpler Prettyboy sekk, tror det var str M til mitt 40D kamera med 17-85 is usm objektiv. Har i tillegg en blits i kamerarommet, men da er sekken full, så hvis man ønsker å ha litt mer utstyr med seg er denne sekken uegnet. Er jo mulig å ha blitsen i oppbevaringsrommet i sekken, da får jeg nok plass til et par mindre objektiver nede i kamera rommet. Sekken er også svært god å ha på seg.

 

Legger ved et bilde så kan de som lurer på plassen i det kamerarommet se hvor stort det er.

post-18299-1210348990_thumb.jpg

post-18299-1210349005_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...