CfChrismo Skrevet 20. juli 2007 Skrevet 20. juli 2007 Hei.. Kjøpte Command and Conquer Generals idag, og når jeg starter spillet så kommer det bildet som kommer når spillet starter, men ikke lengre. Trykker jeg på bildet så kommer det opp: Ctagent.dll svarer ikke. Hvis jeg er bare tålmodig og venter så bare forsvinner skjermbildet og ingenting skjer. Noenganger kommer det opp en "Error" som jeg ikke får lest fordi den ligger bak dette "skjermbildet", og det skjermbildet er umulig å få vekk. Pc-en min kjører på Windows Vista, har en Intel Core 2 Duo E6700, 4000 mb ram, og XFX Geforce 8800 GTS 640 mb skjermkort. Hovedkortet er ASUS P5N-E Sli, nforce650i. Noen som kan hjelpe meg?
flopflop Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 (endret) Samme problem hos meg også, og hos alle andre som har Vista. Generals støtter ikke Vista Er det mulig.... Det skal komme patch som fikser dette, men kundesupporten hos EA Norge ville ikke gi noen konkret dato, bare at den "var rett rundt hjørnet".. det er nå ihvertfall en måned siden. Er helt fantastisk at EA ikke klarter å slippe en patch et halvt år etter Vista ble sluppet, men det er vel ikke akkurat en prioritet hos dem om dagen, tenker jeg.. Er vel noen summer-interns som sitter og jobber med det Jeg kjøpte enda en deluxe-edition for å se om det var noen forskjell, men nei.. Noen som har The First Decade-pakken klarer det visst har jeg lest, men jeg har ikke kjørpt denne pakken enda. Vi får bare vente EDIT: En kar kommer med forslag til løsning her, men dette hjalp ikke for meg Endret 19. august 2007 av demeyfint
CfChrismo Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Skrevet 23. juli 2007 Samme problem hos meg også, og hos alle andre som har Vista. Generals støtter ikke Vista Er det mulig.... Det skal komme patch som fikser dette, men kundesupporten hos EA Norge ville ikke gi noen konkret dato, bare at den "var rett rundt hjørnet".. det er nå ihvertfall en måned siden. Er helt fantastisk at EA ikke klarter å slippe en patch et halvt år etter Vista ble sluppet, men det er vel ikke akkurat en prioritet hos dem om dagen, tenker jeg.. Er vel noen summer-interns som sitter og jobber med det Jeg kjøpte enda en deluxe-edition for å se om det var noen forskjell, men nei.. Noen som har The First Decade-pakken klarer det visst har jeg lest, men jeg har ikke kjørpt denne pakken enda. Vi får bare vente 9118277[/snapback] Ufattelig dårlig ja. Da kjøper vi ett spill som vi faktisk ikke får lov å bruke fordi vi har nyeste OS på pc. Synes det er veldig dårlig av EA.
Kawabonga Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 Er det ikke mulig å bare starte spillet i XP kompatibilitet ?
flopflop Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Funker ikke det heller, merkelig nok.. Han karen hos EA support sa heller ingenting om hvor problemet lå. Har forsøkt alt av kompatibilitetsinnstillingene, og det har nok alle de andre rundt om i verden som gjerne vil spille på Vista også
Bata Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Løsningen er enkel, glem vista... Sluker jo masse kraft fra maskinen uansett, så XP er og vil vel være best for gaming i år framover.
flopflop Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 (endret) Skal faktisk forsvare Vista i denne sammenhengen, for det virker som om folk har endel fordommer om hvordan Vista takler spill. Men unntak av min misnøye mhp Generals-problematikken har jeg ikke opplevd noen problemer med spill i Vista, og synes alt snakket om at man bør kjøre XP til 2012 er overdrevet. Og for de som har sett forskjellen i effekter fra DX9 til DX10 på World in Conflict er det ikke noe alternativ å gå tilbake til XP Endret 19. august 2007 av demeyfint
Bata Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 (endret) Kommer dx10 for XP og. Soz mate, det argumentet går ingen veger, og siden XP suger mindre juice ut av maskinen din ville du kunne kjøre på høyere DX10 grafikk på XP enn under Vista. Edit: Fantes vel en eller annen artikkel på HW.no, men denna får holde lollollol Endret 24. juli 2007 av Strindmo
flopflop Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Det visste jeg ikke.. Trodde de skrotet planene for DX10 til XP
NilsiT Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Løsningen er enkel, glem vista... Sluker jo masse kraft fra maskinen uansett, så XP er og vil vel være best for gaming i år framover. 9131201[/snapback] Feil svar! Skift til vista...er mye bedre! Sluker ikke kraft...tar kanskje litt mer ram, men det blir bare billigere og billigere så ram er ikke noe problem! Vista blir nok bedre etterhvert uansett. On Topic: C&C Generals funker på vista...du må nok laste ned noen oppdateringer til vista og så må du kjøre som admin!
flopflop Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 (endret) Da vil jeg gjerne at du forklarer hvilke oppdateringer jeg trenger? Kjører som administrator allerede Endret 19. august 2007 av demeyfint
Mann_Av_Gull Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Jeg har akkurat lagt inn C&C Generals i dag og har akkurat samme problem i Windows XP 32bit! Det vil ikke starte!
NgZ Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Generals støtter ikke Vista Er det mulig.... 9118277[/snapback] Det du mener er vel at Vista ikke greier å kjøre Generals?
Mann_Av_Gull Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 Har funnet en løsning for WinXP iallefall. Ikke testet i Vista, men gjelder sikkert det samme der. Tro det eller ei, men spillet startet da jeg slakket RAM timinger fra 4-4-4-12-2t til 5-5-5-12-2t. Etter et tips jeg fant på forumet her. Maskinen er stabil i alt annet. Stabilitetstesting som Orthos, Memtest osv... Men underlig nok likte ikke Generals disse timingene. Jeg antar at dette vil funke i Vista også siden jeg fikk akkurat samme symptomene der. Nemlig at oppstartsbildet kommer opp, så går det en stund så forsvinner det bare og man er tilbake i Windows.
Mann_Av_Gull Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 (endret) Jeg klokket maskinen ned til standard også da jeg gjorde dette. Nå har jeg gått tilbake til 4-4-4-12-2t og samme klokk som før, og NÅ starter spillet! Så det ser ut som at for å få det til å starte første gang så bør man klokke ned alt, så når man har startet det opp 1 gang kan man klokke tilbake igjen! RART! Trådstarter har forresten samme hovedkort som meg! Prøv det jeg prøvde her! Klokk alt ned til standard og slakk minnetiminger til 5-5-5-12-2t og kjør f.eks 667MHz på RAM. Endret 25. juli 2007 av OcMax
Mann_Av_Gull Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 (endret) HA-HA! Testet nå på den andre PC-en min. Begge mine PC-er kan dere se i signaturen min. Den andre PC-en min er den med ATI X1900XT 512MB RAM. Her fikk jeg nøyaktig samme problem. Nemlig at spillet ikke ville starte. Oppstartsbildet kom, så etter en stund ramlet man bare tilbake til Windows. Forskjellen er at på denne kjører jeg Vista 32Bit. Jeg brukte samme fremgangsmåte denne gangen. Og det viser seg at om man klokker CPU tilbake til standard klokk og lagrer, går inn i Windows og starter spillet så funker det! I Vista også! Så kan man klokke tilbake igjen, og spillet vil starte hver gang etter man har gjort dette! Også denne maskinen er verifisert stabil alle veier i overklokket modus! Bruker forresten 1.7 patchen. Men det har lite med dette problemet å gjøre. Dette er noe med det rareste jeg har opplevd. Alle andre spill har funket perfekt. Jeg kan bare gjette på at det må være et eller annet som gjør at når spillet starter første gang (Uten at ini fila er kommet på plass) så sjekker den CPU og hvilke frekvens det kjører på standard og når spillet ser at CPU kjører høyere klokk enn hva den egentlig er så blir det en slags bug som gjør at man ikke kommer inn i spillet. Mens når man først har startet det opp en gang så har man fått en ini fil. Og da kan man klokke CPU opp igjen uten problemer. Og dette gjelder nok ikke bare mine systemer. Har samme hovedkort på begge maskiner men tror ikke det har noe med saken å gjøre. Har sett andre folk med dette problemet ved å søke på Google. Og ingen hadde noen konkret løsning. Ser ut som at jeg har funnet årsaken og løsningen Spillet er funker meget godt i Vista også Ser at demeyfint i post nr. 2 har en overklokket E6600. demeyfint, klokk den ned til standard og prøv så å starte spillet Endret 25. juli 2007 av OcMax
flopflop Skrevet 25. juli 2007 Skrevet 25. juli 2007 (endret) Det skal jeg gjøre first thing in the morning! Endret 19. august 2007 av demeyfint
flopflop Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 (endret) Yeah, baby! Litt hodepine etter i går, men den forsvant raskt da Generals åpnet.. Fikk det ikke til i vanlig Vista-modus, men det ordnet seg da jeg kjørte det med XP-kompatibilitet Skal klokke opp igjen og se om det fortsatt fungerer da Tusen takk for forslaget Endret 19. august 2007 av demeyfint
Mann_Av_Gull Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 demeyfint, bare hyggelig. Artig å få verifisert at det funket for deg også. Men rart at du måtte kjøre WinXP modus i Vista. Bruker du nyeste patch til spillet? Jeg bare startet spillet i Vista. Trengte hverken XP modus eller kjør som administrator. Og jeg bruker som sagt 1.7 patchen til spillet. Skal teste senere i dag med Generals Zero Hour. Tror det er samme problem her. Klokk ned, start spillet, så klokk opp igjen
flopflop Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 Jeg har bare forsøkt med Zero Hour.. Ikke med Generals. Om jeg må kjøre i XP-modus gir jeg faen i.. Men det var kjipt at spillet ikke støtter oppløsning høyere enn 1280x720 hos meg. Tror 1.4-patchen til ZH er den siste, det er ihvertfall den jeg bruker. Kan ikke huske om jeg har patchet Generals noe særlig.. skal sjekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå