Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: BMW 320i E36 Turbo *Update 30/7-12*


Brian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var en Pioneer DEH-2900MPB stod det på siden deres, nå vet jeg ikke om den siste B bokstaven har noe å si, men det stod nå i alle fall det. Den kostet 1800kr på butikken jeg handlet på, men fikk 800kr rabatt.

MP har sort display med hvit skrift, MPB har blå bakgrunnsbelysning. :p

 

 

1000 kr er fin pris det, MPB er vel rundt 150-200 dyrere enn MP. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vaska av all saltet på bilen i dag, tok underspyling og hele pakka. Ellers venter jeg på angeleyesringene som ble sendt den 28. desember, tar sikkert litt ekstra tid akkurat nå rett etter jul regner jeg med.

 

Avfetting og underspyling:

 

95047067wy8.th.jpg91255814cw5.th.jpg55299064rh5.th.jpg

36168298oc3.th.jpg

 

Så over til skikkelig såpevask med børste og greier:

 

25049366nb5.th.jpg98171702lu3.th.jpg31095952xt9.th.jpg

70594488qp8.th.jpg64440100lq3.th.jpg

 

Og til slutt ble det litt renspyling:

 

89718682np9.th.jpg49534003mu6.th.jpg87916016vi8.th.jpg

96043035np6.th.jpg

 

Prøvde også å ta bilder av bilen etter at den er vasket, men det blir jo mørkt ute før jeg er ferdig på jobb. Så derfor blir det litt jalla kvalitet med mobilkameraet siden det krever masse lys for bra bilder. Og kameraet lyver litt på lysene fra lyktene mine også, lyser mye sterkere på bildet enn i virkeligheten, på bildene synes jo knapt angeleysene. :)

 

Uten blits vs med:

 

42226812jl1.th.jpg78417683ad4.th.jpg

 

16822127px5.th.jpg63482596xy2.th.jpg31985653bo3.th.jpg

62436857hh6.th.jpg14030295mq0.th.jpg83866251aa1.th.jpg

82287278lc6.th.jpg93984177gm6.th.jpg20513109id4.th.jpg

12559816fc3.th.jpg

Lenke til kommentar

Ja, de ble sendt den 7. januar tydeligvis, så den bør komme i dag. Skal se om jeg får tak i kollinummeret på pakken slik at jeg kan hente den i dag. Hvis ikke må jeg vente til i morgen på hentelappen. :)

 

Skal forresten endelig få spoileren montert på også. Skal fikse dette på mandagen, gleder meg til det. :)

 

Edit:

 

09.01.08 08.04 VIDERESENDT 0024 OSLO

08.01.08 19.38 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

08.01.08 11.47 INNLEVERT POSTKONTOR 4623 KRISTIANSAND S

 

Venter ivrig på neste oppdatering nå, den bør jo egentlig komme frem i dag da.

 

Edit 2:

 

10.01.08 14.11 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 7007 TRONDHEIM

 

Kommer sikkert ikke frem før i morgen tidlig tipper jeg, jaja, har litt å gjøre på i helga da. :p

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Fikk i dag endelig montert vingen på bilen også. Og nok en gang ble jeg strålende fornøyd med resultatet, synes den passet bra på bilen jeg. Ikke for stor, men akkurat passe. :)

ble sabla fint.. skal ha samme type spoiler på min.. våres biler blir nesten helt identiske da når jeg er ferdig med min(har en del igjen da) men hvor bestilte du spoileren fra?

Endret av fredrik
Fjernet bildesitering
Lenke til kommentar
Jeg bestilte den fra en kar fra Hong Kong på ebay, spoileren har skikkelig kvalitet og ser veldig pen ut. Han virket også eriøs, og jeg fikk jo spoileren min også. Han sender også som gave hvis du spør, det gjorde jeg og fikk den ganske rimelig. jeg kjøpte denne her: LINK

 

Jøss, kurant pris på den, ble veldig bra også!

 

Hvordan monterte du den? Lim? Skummel borring og heftig skruing i karosseriet? :cry:

Lenke til kommentar

Jepp, den var absolutt verdt prisen, pluss litt til. :)

 

Det ble nok en del borring og skruing ja, skal ikke ha noe av at spoileren seiler avgårde når jeg ligger på motorveien å cruiser. :D Men det var bare et par små hull, ikke store greiene.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Tette hvor da mener du? Under spoileren på toppen av bagasjelokket, eller på innsiden av selve bagasjelokket der skruene står?

På min ble det tatt litt tettningsmasse ned i hullet sammtidig som jeg satt på ''spoileren''. Det fungerte faktisk veldig bra. Og for sikkerhetsskyld tok jeg litt ekstra etter at jeg hadde skrudd fast, altså da fra undersiden og opp.

Lenke til kommentar

Hm, nei det har jeg ikke gjort, men jeg skal se om jeg kansje har noe silikon eller lignende liggende hjemme senere i dag. Hvis ikke blir det sikkert en snartur på biltema. :)

 

Men forresten, jeg bare lurte på en ting. Nå som det har kommet snø og greier, så skjer det noe merkelig på panseret på bilen min. Det danner seg et slags mønster på panseret, der det ikke legger seg snø, akkurat som om det er varme i panseret, men hva skal nå det være godt for? spylevæskedysene? Da jeg så dette første gangen så trodde jeg bare at det kansje var noen som hadde tegnet det på panseret for morro skyld, men mønsteret var så symmetrisk at også det var merkelig. Kan legge opp bilde hvis det er av interesse, men da må det kansje snø litt mer slik at det blir synlig. Glemte å ta bilde i går da det kom snø, men da jeg tittet ut av vinduet så jeg mønsteret der igjen. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...