Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: BMW 320i E36 Turbo *Update 30/7-12*


Brian

Anbefalte innlegg

Da var min første bil innkjøpt, og derfor måtte jeg bare vise den her. Bilen ble kjøpt i oslo-området, så det ble en lang tur å dra fra nordmøre og helt ned dit. Tok nattbussen nedover og henta bilen, og kjørte bilen opp igjen samme dagen. Han jeg kjøpte bilen av var en voksen mann som jobbet hos BMW, så denne bilen er i topp stand når det kommer til motor, girkasse drivverk etc. Girkassa var dessuten nylig nyoverhalt da jeg fikk den, så den er i perfekt stand. Bilen hadde nettopp rullet 200 000km da jeg kjøpte den, og den hadde ikke preg av å ha gått så langt når jeg prøvde den i alle fall.

 

Litt info om bilen:

- 1991 mod

- 2,0l rekkesekser

- 201 000km

- K&N filter

- ABS

- Skinninteriør og skinnseter

- Sentrallås

- Elektriske vinduer samt takluke

- 16" felger med 205 55 dekk.

- Senket

- Ettermontert midtarmlene foran

- Setevarmere

- Diff. sperre

 

Tja, alt jeg kom på akkurat nå, sikkert noe jeg har glemt av tipper jeg. smile.gif

 

Bilder før hellakkering

 

&--#60;!--SPOILER BEGIN--&--#62;&--#60;div class="spoilertop" onClick="openClose('2a682f0a43c2cf2b63603b9155ffc2c3')" style="font-weight: bold"&--#62;Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor&--#60;/div&--#62;&--#60;div class="spoilermain" id="2a682f0a43c2cf2b63603b9155ffc2c3" style="display:none"&--#62;&--#60;!--SPOILER END--&--#62;93997.jpeg 93998.jpeg 93999.jpeg 94000.jpeg 94001.jpeg94003.jpeg 94004.jpeg 90775.jpeg 90776.jpeg&--#60;!--SPOILER DIV--&--#62;&--#60;/div&--#62;&--#60;!--SPOILER DIV--&--#62;

 

Bilder av noen deler før hellakkering:

&--#60;!--SPOILER BEGIN--&--#62;&--#60;div class="spoilertop" onClick="openClose('2cb5e7a93f9cf753ac73617f0c0ad740')" style="font-weight: bold"&--#62;Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor&--#60;/div&--#62;&--#60;div class="spoilermain" id="2cb5e7a93f9cf753ac73617f0c0ad740" style="display:none"&--#62;&--#60;!--SPOILER END--&--#62;

111zp4.jpg222vk7.jpg

333rc1.jpg

 

444jn2.jpg

 

555bw9.jpg15538738ym5.jpg

 

777oj5.jpg24006485eq3.jpg

10mz3.jpg11dj7.jpg

88li8.jpg&--#60;!--SPOILER DIV--&--#62;&--#60;/div&--#62;&--#60;!--SPOILER DIV--&--#62;

 

Bilder

 

dsc0053f.jpgdsc0056q.jpg

dsc0057n.jpgdsc0059e.jpg

dsc0069i.jpg

dsc0073m.jpg

dsc0074u.jpg

dsc0078l.jpg

dsc0083d.jpg

dsc0084rew.jpg

dsc0085j.jpg

dsc0086atz.jpg

dsc0087x.jpg

dsc0092w.jpg

dsc0093i.jpg

dsc0097z.jpg

 

Planer:

 

Gjenstår: Grå

Under arbeid/bestilling: Orange

Ferdig: Grønn

 

Utvendig:

 

Hellakkering

///M Front

///M Bakfanger

///M Vinge

///M Baklykter

Hvite blinklys

CCFL Angel eyes

Nye vinterfelger

Dobbelt 3" Scorpion effektanlegg

Justerbart senkesett

Nye Brembo borra og slissa bremseskiver foran og bak

Lakkere bremsekaliptere

Montere spacere i forbindelse med nye felger

Nye 17 - 18" Sommerfelger

Valsing av hjulbuer

Sveise kanaler

Bytte bagasjelokk

Støpe nye øyelokk i glassfiber

Bytte spylevæskedyser for lyktene

Rette opp og justere førerdør og evt passasjerdør om det trengs

Bytte taklukepakning ved reparering av takluke

Bytte takluke og taklukeramme med kasett

Nye frontlykter med integrert CCFL ringer og 6000K Xenon

Bytte alle pærer i fram og baklyktene samt kupeen til LED pærer

Bytte teleskopdyse samt innsatshylse til lyktespyler på høyre side (lekkajse)

 

Innvendig:

 

Kutte ut plass til håndbrekkføler i festebraketten for midtarmlene

Justere og stremme håndbrekk

Ny CD spiller

Kromringer i instrumentpanelet

Fikse takluka

Trekke om dørpaneler med nytt skinn

Erstatte alle dørpanelklips med nye med gummioppheng

Fjernstyrt sentrallås og alarm

Demping av dører og evt bagasjerom

Nytt frontsett

Nye bakhøyttalere

Ny forsterker

12" sub

Legge opp, koble opp og montere målere i midtkonsollen

Støpe om midtkonsoll for målere

Støpe panel til turbotrykksmåler på midtkonsol

Bytte bakre løftebrakett og wire i takluke

Lodde og legge opp ledninger til LED lys i bakspoileren

Montere sub og forsterker skikkelig i bagasjerommet

Fikse slakke i hanserommet, siger ned på ene siden

 

Motor:

 

Montere BTR, samt justere den

Montere datasprut/ chip

Skaffe lambdamåler

Skaffe turbotrykksmåler

Skaffe oljetrykksmåler

Skaffe oljetemperaturmåler

Sveise og montere festebrakett for intercooler samt montere den

Sveise, kutte og tilpasse intercooler-rør fra innsug til turbo og videre bak

Sveise ny flens til turbo

Montere pop-off ventil og wastegate

Skaffe større dyser (315ccm)

Skaffe større bensinpumpe

Borre og legge opp olje inn og olje retur til turbo

Bytte til kraftigere clutch

+ Alt annet småfiks som faller under turbobygget

Rengjøre K&N filteret

Montere tårnavstiver foran

Skaffe dekselet som ligger på toppen av motorblokka

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*misunnelig* Kul 3-serie, gøy å se en 320 her inne, i tillegg har den mye utstyr. :)

 

Angel-eyes ville vært førsteprioritet hos meg, ville gjort seg spesielt siden bilen har klare blinklys.

9111881[/snapback]

 

Ja, ageleyes har jeg også veldig lyst på, men jeg vil ta lakken og overflaterusten først siden det haster mer egentlig. Når lakkeringa er unnagjort så kan det hende det blir angeleyes og diverse godsaker på bilen etterhvert. :)

 

Stilig den der.. Går ganske så greit også, husk å ta vare på skinnsetene og rattet osv da.. Ta på Leather Conditioner om du ikke har gjort det wink.gif

 

Ga du for den..?

 

I fohold til den andre bilen jeg lånte hjemme er dette rene lamborghinien i forhold, så ja det går bra. :) Hmm, leather conditioner har jeg ikke hørt om, men det skal jeg få tak i og ha på setene. I tillegg skal jeg få tak i cocpit shine eller hva det heter, for å friske opp litt fremme der også. Rattet synes jeg var veldig behagelig, så jeg ser ingen grunn til å bytte det egentlig, så det får stå.

 

Jeg ga 41k for den, og da skal selgeren sende en ny komplett takluke oppover også. Du får jo så klart ikke kjøpt akkurat den delen som er ødelagt med meg, så hele taklukeinnmaten måtte kjøpes ved siden av. Så hvis jeg får fiksa ny lakk til ca 10k muligens, så har jeg en strøken bil som har kostet meg 50k, og lignende bmw'er selges for 60+k på nettet. Det var egentlig grunnen til at jeg gikk for en som var så billig, fordi da har jeg mer til overs å koste på den. Hadde jeg kjøpt en strøken en, så hadde jeg hatt lite til overs å koste på den. Derfor synes jeg denne var mye bil for pengene. :)

Lenke til kommentar

Har ikke helt bestemt meg 100% enda, men liker fargen som er på nå også. Har du noen bilder av en slik bmw med den blåfargen du tenker på da? Bare til sammenligning. :)

 

Kommer forresten nye bilder i løpet av dagen, var ute og tok noen nå nettopp når jeg dro fra jobb. :D

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Man bytter ikke en orginalfarge når den er så fin som denne.. Skal du lakkere så gjør det i orginalfarge.

Er enig der, mest sannsynlig så blir det samme farge, liker den egentlig veldig godt.

 

Gratulerer med flott bil! Bmw er tingen :cool:

Si ifra om du skulle få lyst på ///M detaljer som pedaler, shortshift eller lignende! Har det meste til langt under normale priser :)

9123552[/snapback]

 

Takk takk, ja bmw er tingen. Fattern ble helt frelst da han prøvd den, så han driver å tutrer om at det kansje blir bmw på han neste gang også. :D

 

Kunne tenkt meg ///M pedaler egentlig da, men shortshift? hva er det? Hva annet har du liggende?

Lenke til kommentar

Får tenke litt på det først, har hatt bilen knapt en uke. Så først må jeg prioritere lakkskadene før jeg tenker på ekstrautstyr. :) Shortshift tror jeg ikke blir aktuelt da, må vel ut med hele girkasa da eller? Skal ringe til lakkereren i morgen, så da venter jeg i spenning på hva han vil si, evt hvor mye han skal ha for jobben.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet hvor mye et nytt gulvteppe, altså det belegget som dekker hele gulvet inni bilen koster? Noen som selger slikt brukt? Eller er det noe muligheter i sverige? Skal til sverige senere i år, så om noen vet om plasser der det er bra å handle bmw deler så er jeg glad for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...