Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: BMW 320i E36 Turbo *Update 30/7-12*


Brian

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hehe, gleder meg noe helt forferdelig voldsomt til bilen blir ferdig. :) Blir litt forsinket fordi takluka mi ikke fungerte, derfor måtte de fikse den før de fortsatte, så de sa at den skulle bli ferdig nå på fredag istedet for onsdag. Håper inderlig at den blir ferdig da, merker først nå hvor avhengig jeg er av bil når jeg ikke har den tilgjengelig.

 

I mellomtiden har handlelysten kommet tilbake IGJEN. :D Offerene denne gangen er felgene og cd spilleren + forsterker. Har bare sett litt rundt på ebay.de og funnet mye godsaker der. Men dette vil i tilfellet ikke bli kjøpt i første omgang, tenkte å muligens kjøpe felger til våren igjen.

 

Må si DISSE felgene var pene, og sjekk prisen, røverkjøp.

 

Forsterker

 

Cd-spiller

 

Noen som har handelt fra ebay.de før? Er den cd spilleren noe å satse på, eller er det bare noe jalla? Frister veldig å bytte den jeg har, samt frontsettet:)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Sender det som gave, så jeg slipper moms og toll:) Blir bare frakt, men det er ikke så ille egentlig, blir billigere enn å kjøpe her i norge uansett.

 

Edit: Frister også med turbo, mulig jeg kansje kjøper det også neste år. Da får jeg lært å sette på turbo også i samme slengen, og den går bedre. Får se hva det blir til da:)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på M3 fronten, M3 bakfangeren, øyelokkene og bakspoileren, så ja. Leverte de sammen med bilen, og da blir alt lakkert og montert hos lakkereren.

 

Lenge etterpå edit:

Bilen blir litt forsinket igjen, noe som ikke kom som noen bombe egentlig. Lakkereren hadde skjert ut begge hjulbuene bak, og skal sveie på nye før lakkeringa. Men problemet er at leverandøren var forsinket med de nye buene, så derfor blir det ikke ferdig før over helga. Han sa jeg skulle ringe igjen på mandagen, siden han da visste mer konkret når det ville bli ferdig.

 

Sein sein edit:

Ringte lakkereren i dag, og fikk beskjed om at jeg skulle ringe tilbake i morgen for et mer konkret svar på når den ble ferdig, håper inderlig å få den ferdig før helga nå, klarer snart ikke å vente mer.

 

Er også for tiden ektremt ivrig på turbo, tror det er 90% sikkert at det blir turbo på denne til sommerferien hvis jeg har råd.:)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk faktisk beskjed om å ringe kl i 3 i dag, så jeg skal ringe snart til lakkereren. Bilen skal etter planen bli ferdig til i morgen, men jeg får altså svar på dette etterpå. Håper inderlig den blir ferdig til i morgen, eller til lørdagen i det minste. Jeg blir gal av å vente, ligger å tenker på det når jeg skal sove. :p

 

Edit: SJOKK! bilen ble utsatt nok en gang, blir ikke ferdig før over helga. De hadde ikke lakkert den enda, og lakkereren ville ikke ta forhastninger med lakkeringa, så den blir ferdig på mandagskvelden eller tirsdags formiddag sa han.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jaja, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Kjempefint prosjekt du har gående her. Hadde jeg også hatt en 3-serie hadde jeg gjort nøyaktig det du har gjort, med unntak av lakkering (hakke råd) og så hadde jeg montert inn shortshift. Surfer gjennom 3-seriene på finn.no hver dag for å finne et godt tilbud! Hva ga du for din, om du vil si det...?

Lenke til kommentar

Ja, det blir ikke mer styling enn det jeg har på nå i alle fall, da blir det bare jalla. Jeg ga 41k for den, men siden den var så billig så måtte den ha en hellakkering. Derfor så jeg muligheten til å fikse litt på denne, som å sette på styling og lakkere osv siden den uansett måtte lakkeres.

 

Forresten så ringte koed i dag, effektanlegget sendes i morgen tidlig, og da vil jeg ha det i løpet av neste uke. Gleder meg også vilt til det kommer, blir to stk 3" rør med masse "bråk" istedet for sugerøret som står på nå. Og ja, jeg er opptatt av enderør, jo større jo bedre. :D

 

Slik ser det da ut for den som er nysgjerrig:

(klikk for større bilde)

1_441407.jpg2_441410.jpg

3_441412.jpg

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Ja jeg tenker også slik. Det var tydeligvis litt mangel på folk akkurat for tiden om jeg forstod han rett, så de var litt på etterskudd. Dessuten ville lakkereren gjøre det skikkelig, så derfor ble den ikke fredig på fredagen nå som planlagt siden det da ville bli hastelakkering med dårlig resultat.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Må bare si at bilen din ser helt fantastisk bra ut, og jeg drømmer om en slik bil selv. Jeg skal snart gå til innkjøpt av en BMW 3-serie selv, blir nok til sommer da jeg får lappen. :)

Jeg hadde vurdert å kjøpt meg et Sparco ratt i samme slengen jeg da, men det er derfor jeg liker litt sånn ''råner'' style. Jeg hadde også vurdert nye seter foran, og da igjen Sparco seter, med 4 punkt seler.

 

Mulig dere syns det hadde blitt for råner, men jeg mener det hadde vært kult. Jeg hadde nok også satt inn en turbo (pris på turbo på 3-serie?) og satt inn en trykkmåler i takstolpen på bilen :)

 

Selvfølgelig, skal jeg montere angeleyes, lekus-baklys, senket med sideskjørt og kanskje nye fangere foran og bak.

Og ikke minst et rått stereoanlegg. Gleder meg så sykt til jeg har min egen 3-serie ståenes i garasjen at jeg holder ikke ut :D

 

EDIT: Nei, etter litt tenking tror jeg at BMW rattet og orginale seter er det beste. Er liksom noe med det som er så konge. Men var bare en tanke. ^^

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

 

Må bare si at bilen din ser helt fantastisk bra ut, og jeg drømmer om en slik bil selv. Jeg skal snart gå til innkjøpt av en BMW 3-serie selv, blir nok til sommer da jeg får lappen. :)

Jeg hadde vurdert å kjøpt meg et Sparco ratt i samme slengen jeg da, men det er derfor jeg liker litt sånn ''råner'' style. Jeg hadde også vurdert nye seter foran, og da igjen Sparco seter, med 4 punkt seler.

 

Mulig dere syns det hadde blitt for råner, men jeg mener det hadde vært kult. Jeg hadde nok også satt inn en turbo (pris på turbo på 3-serie?) og satt inn en trykkmåler i takstolpen på bilen :)

 

Selvfølgelig, skal jeg montere angeleyes, lekus-baklys, senket med sideskjørt og kanskje nye fangere foran og bak.

Og ikke minst et rått stereoanlegg. Gleder meg så sykt til jeg har min egen 3-serie ståenes i garasjen at jeg holder ikke ut :D

 

EDIT: Nei, etter litt tenking tror jeg at BMW rattet og orginale seter er det beste. Er liksom noe med det som er så konge. Men var bare en tanke. ^^

 

 

Jeg kan absolutt anbefale denne bilen, den er herlig å kjøre, går godt og sitter bra på veien. Men du bør da ta toliteren som jeg har eller større så du får rekkesekseren, det er halve morroa. :)

 

Hver sin smak dette egentlig, jeg liker ikke at der er overstyla, blir så fjortiss synes jeg da. Jeg skal prøve å holde bilen ganske rent stylet, og så skal det så klart være bmw styling. Skal jeg bytte ratt så blir det i tilfellet et M3 ratt, ikke noe harry momo greier. Samme med interiøret også, sparkoseter er bare ikke min smak i en slik bil da kjøper jeg heller M3 seter. Sparkoseter hadde passet bra i banebil eller en veldig trimma bil, men til denne synes jeg det bare blir stygt. Men igjen hver sin smak, jeg like det slik som det er nå, blir veldig bra når M3 stylinga kommer på nå da.:) Lexus-baklykter er fyfy, M3 lykter som jeg har er tingen. Alle har jo lexus lykter, så det er nesten mer sjeldent med M3 lykter som jeg har.:p

 

Turbo blir det senere, har bestemt meg for det. Jeg skal kjøpe litt i utlandet og litt i norge. Tenkte å kjøpe turbokit fra tyskland, og resten som mangler i norge. Turbokit i tyskland ligger på 3-6k for intercooler, rør, slanger, klemmer, turbo og det meste inkludert. Men med de kittene følger det bare med progressiv bensintrykksregulator som ikke holder når du skal ta ut en del hester, i tillegg må du ha større dyser. Så da må du i tillegg ha datasprut, samt større dyser som fort koster 10k eller mer tilsammen.

 

Jeg skal ta masse masse bilder når bilen blir ferdig, også inni bilen så skal du se at det er tøffest med orginale eller M3 skinnseter.:) Forrsten så er takluka også reparert på bilen, så nå har den en fullt fungerende elektrisk takluke. Det er ikke noe man ser hver dag på en E36 :D

 

Edit: Jeg var forresten en snartur nedom lakkereren i dag, men jeg kom for sent og de holdt på å stenge da jeg kom. Men jeg rakk så vidt å se litt på bilen på avstand da, den var demontert og full av sveiseflekker og pussestøv :D Så det går jo fremover, tror de skulle begynne å lakke den på mandag hvis alt gikk etter planen.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Ja, helt enig med deg angående slik jalla styling. Var bare en ting jeg kanskje skulle vurdere, men ser nå at det blir bare blir jalla. Gleder meg sykt til min biltid, som står rett rundt hjørnet :D

 

Ja, jeg skal nok også vurdere BMW styling og M-serien. Hva er egentlig rekkesekker? Hva utgjør disse?

 

 

Gleder meg veldig til å se hvordan bilen din blir. :D

Lenke til kommentar

En 316 eller 318 har bare firer, altså fire sylindre, mens 320 eller 325 har rekkesekser, altså seks sylindre på rekke. Du får råere lyd med sekseren, samt bedre bunndrag og moment enn en tilsvarende toliter med firer vil gi. Fattern har en toliters motor med en firer, og den er rimelig lat i forhold til min toliter med rekkesekser. Bakdelen derimot er mer bensinforbruk og dyrere utgifter hvis noe først går i stykker i motoren.

 

Men skal du finne en slik bmw så ikke kjøp en som er styla da de som oftest er ganske hardt brukt, nemlig av den grunn at det er litt krutt i motoren og bakhjulstrekk. Jeg kjøpte denne fordi den var eid av en eldre mann som jobbet for bmw, så da regnet jeg med at motor og drivverk va i god stand, noe som kan stemme siden den fungerer utmerket enda. Så etterhvert har jeg begynt å style den som jeg selv vil ha den: :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...