Gå til innhold

Klødde seg på ballene - kastet på glattcelle


Anbefalte innlegg

Tromsø-mannen Ceri Hammond klødde seg i skrittet mens han gikk i gågata natt til fredag. Det likte politiet dårlig. Nå må mannen punge ut med 5.000 kroner i bot.

 

Mannen måtte tilbringe tre timer på glattcelle, og må ut med 5.000 kroner etter hendelsen i Tromsø.

 

» http://news.no.msn.com/domestic/Article.as...umentid=5581231

 

Jeg synes dette er helt tragisk.

 

Diskuter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tromsø-mannen Ceri Hammond klødde seg i skrittet mens han gikk i gågata natt til fredag. Det likte politiet dårlig. Nå må mannen punge ut med 5.000 kroner i bot.

 

Mannen måtte tilbringe tre timer på glattcelle, og må ut med 5.000 kroner etter hendelsen i Tromsø.

 

» http://news.no.msn.com/domestic/Article.as...umentid=5581231

 

Jeg synes dette er helt tragisk.

 

Diskuter.

9103123[/snapback]

Jeg har kjeftet på politiet flere ganger men har ikke en gang fått advarsel. Gikk han naken?

Lenke til kommentar

Mannen er i tillegg til kløeepisoden, siktet for ikke å ha etterkommet pålegg om å forlate stedet, og unnlatt å svare på anmodning om å vise legitimasjon.

 

og der har du den reelle grunnen til at han fikk bot.

 

MEn at de i de hele tatt skal spørre om legitimasjon og/eller dra personen med i arresten er helt sprøtt...

Lenke til kommentar
Jeg synes dette er helt tragisk.

 

Diskuter.

9103123[/snapback]

Hva skal vi diskutere? Om du synes det er tragisk? Jeg minner om reglene for posting her:

 

Vi ser til stadighet tråder her på "Politikk, religion og samfunn" som hverken inviterer til debatt eller reiser spørsmål om aktuelle emner. De fungerer rett og slett som medium for trådstarters frustrasjon eller forferdelse over verdens iboende ondskap og urettferdiget, personlige, politiske eller moralske kjepphester, skrivetrang eller andre mer eller mindre aktverdige motiver. Ofte trigget av artikler i VG, Dagbladet eller andre tabloide medier. Mange av dem er gjengangere som har vært diskutert før.

Snip...

Vi ønsker som sagt ikke å sensurere, og vil gjerne legge til rette for innlegg som ikke nødvendigvis er debattinnlegg. Vi har derfor opprettet en ny åpen tråd, kalt "Såpeboksen". Her kan dere fritt (dog innenfor retningslinjene) poste deres meninger eller observasjoner om emner som i utgangspunktet ikke kvalifiserer til en egen tråd. Les mer om denne i første posten der.

Jeg ser ikke helt at denne tråden inviterer til debatt, selv om førstposten sier "Diskuter". Dermed hører den strengt tatt hjemme i Såpeboksen. Siden artikkelen som Dotten påpeker er ensidig ver vi jo ikke hva som faktisk foregikk.

 

Tråstarter bes definere hva han ønsker vi skal diskutere, og oppdatere førsteposten med denne spørsmålsstillingen. Uten en oppdatert spørsmålsstilling av almen interesse vil denne tråden bli stengt og innleggene flyttet til Såpeboksen.

 

Edit: Reaksjoner tas som vanlig på PM, ikke her i tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Leste dette tidligere og Politiet mente vistnok at mannen "gliste" på en heslig måte når han gjorde det. Derfor tok de han inn. Uansett helt feil av Politiet å gjøre det fordi det da betyr at de tar ham inn på personlige premisser. Loven sier ingenting om dette vel? Derimot var det jo Politimennene som følte seg støtt av det og som valgte å ta han inn? Kjenner ikke loven så veldig godt, men synes dette virker litt i overkant.

Lenke til kommentar
Lurer på om politiet egentlig skjønner hvor latterlige de virker etter slike tåpelige arrestasjoner.

9108526[/snapback]

 

Latterlig? Hadde jeg vært purk ville jeg skrytt av det til de andre på kammeret. "Fy faen, tok in en fyr som klødde seg på balla idag, han var bare helt WTFOMG, i trynet, haha". Sikkert noe slik som foregår på bakrommet.

Lenke til kommentar

Her er mer maktmissbruk: fyr som taues inn og nærmest får bank til tross for at han ikke gjør motstand og ikke har gjort noe galt.

 

VIDEO

http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=184118

 

Da må jeg bare spørre... er det slik at pengene fra feilparkeringsbøter havner i kista til Oslo politidistrikt? Eller er det et politisk vedtak som gjør at avgifts og voldskåte politifolk kjører rundt i Oslo og ser etter uskyldige ofre mens utenlandske horer, falske tiggere, og narkolangere fritt får drive business foran nesa på de samme politifolkene?

 

SKANDALE!

Lenke til kommentar
Tromsø-mannen Ceri Hammond klødde seg i skrittet mens han gikk i gågata natt til fredag. Det likte politiet dårlig. Nå må mannen punge ut med 5.000 kroner i bot.

 

Mannen måtte tilbringe tre timer på glattcelle, og må ut med 5.000 kroner etter hendelsen i Tromsø.

 

» http://news.no.msn.com/domestic/Article.as...umentid=5581231

 

Jeg synes dette er helt tragisk.

 

Diskuter.

9103123[/snapback]

 

Leste du saken?

 

Hvorfor unnlot du å sitere det relevante i denne saken?

 

Mannen er i tillegg til kløeepisoden, siktet for ikke å ha etterkommet pålegg om å forlate stedet, og unnlatt å svare på anmodning om å vise legitimasjon.

 

 

 

Suggererende sensasjonsjournalistikk fordummer folket. Ikke la deg bli lurt.

 

Det er på tide å få tilbake skikkelige journalister. Yrkesgruppen har altfor mye makt til å hovedsaklig bestå av idioter.

Lenke til kommentar
Tromsø-mannen Ceri Hammond klødde seg i skrittet mens han gikk i gågata natt til fredag. Det likte politiet dårlig. Nå må mannen punge ut med 5.000 kroner i bot.

 

Mannen måtte tilbringe tre timer på glattcelle, og må ut med 5.000 kroner etter hendelsen i Tromsø.

 

» http://news.no.msn.com/domestic/Article.as...umentid=5581231

 

Jeg synes dette er helt tragisk.

 

Diskuter.

9103123[/snapback]

 

 

Vanskelig å vite akkurat hva som har skjedd. Men minnet om en episode jeg så i Karl Johan i Oslo for noen år siden.

 

Jeg ser en mann komme løpende nedover gata. Og ved kirkerista griper han fatt i døra til et av de ytterst få offentlige toalettene i byen. Men der var det stengt.

 

Mannen så seg desperat rundt og trippet som om han holdt på å pisse på seg. Så pringer han mot et lite hjørne og pisser.

 

Men da er det at politiet har stått vakt i en tverrgate til Karl Johan. Ut av politibilen kommer det springende flere politimenn og ei ung politiaspirant som så ut som om hun var under opplæring.

 

Før mannen er ferdig å pisse har de grepet fatt i ham, og de sleper ham raskt med seg i politibilen og kjører av gårde.

 

Kansje det er det at politiaspiranter trenger å øve seg på arrestasjoner. Så gjelder det bare å vente til man finner noen hvor man kan finne ett eller annet påskudd til å arrestere vedkommende?

 

Det er ikke godt å vite. Og ikke hva som skjedde med denne Tromsø-mannen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...