Gå til innhold

Førstegangslading av SE K810i


Anbefalte innlegg

"Dette kan nok virke som et veldig dumt spørsmål for mange. :ermm: "

 

Kjøpte nettopp en Sony Ericsson K810i og i manualen sto det at mobilen skulle ha to og en halv times ladning, uten at det ble nevnt noe særskilt om første oppladning. "Såvidt jeg klarte å se"

 

-Er det sånn at mobiltelefonen skal lade ekstra lenge, eller noe sånt første gang?

 

Beklager min totale inkompetanse med nye mobiler. Husker bare at en av mine mobiler for lenge "lenge, lenge :whistle: " siden skulle lade ekstra lenge første gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke sånn at med de nye mobilene gjør det ingen forskjell mellom 3 timer og 16 timer? At den uansett stanser ladingen når den er fulladet? Er sånn jeg har oppfattet det.

 

Det med at de skal stå lenge er vel noe som ligger igjen fra eldre mobiler.

 

EDIT: Herble det sagt en del om det.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar
Lad den til det står at den er fulloppladet.

9098169[/snapback]

Feil.

 

Første gang skal den stå i 16 timer. Og den skal helst ikke brukes før etter de timene :)

 

Fått høre dette være gang jeg kjøper ny tlf. :roll:

9098230[/snapback]

 

Nei, det er riktig.

Det du sier var riktig på telefoner som brukte NiCad batterier. Dagens telefoner bruker LiIon/Li-Polymer batterier, og de trenger man ikke å lade lenge første gang (uansett hva de på butikken måtte si).

Lenke til kommentar
Lad den til det står at den er fulloppladet.

9098169[/snapback]

Feil.

 

Første gang skal den stå i 16 timer. Og den skal helst ikke brukes før etter de timene :)

 

Fått høre dette være gang jeg kjøper ny tlf. :roll:

9098230[/snapback]

 

Nei, det er riktig.

Det du sier var riktig på telefoner som brukte NiCad batterier. Dagens telefoner bruker LiIon/Li-Polymer batterier, og de trenger man ikke å lade lenge første gang (uansett hva de på butikken måtte si).

9098276[/snapback]

 

Takk for svar på det. Men har du noen kilde til dette? - bare av interesse altså.

 

Om det virkelig er slik er jo det en stor fordel.

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...