Gå til innhold

Sangen som skal redde muslimenes rykte.


Anbefalte innlegg

Har ikke hørt hele sangen, men har to meninger rundt saken:

 

Jeg har alltid ment at muslimer stort sett er som vanlige folk. Det kan derfor være greit å minne om at den koblingen som vi ser i media mellom islam og terrorisme gjelder noen og ikke de fleste.

 

Men samtidig skal man ikke lukke øynene for det som faktisk skjer: Grupperinger som driver med terror sier de gjør det i Islams navn. Aksjonene er laget blant annet for å få medieoppmerksomhet, noe de har lykkes i. Muslimer må skjønne at dette er noe som påvirker dem, og da er det ikke nok å bare si at det er ikke oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som tror at alle muslimer er terrorister,men når en ser innslag på feks reaksjoner ang religion så blir man skremt.

Om vi går tilbake i tid så var vel reaksjoner fra kristne også grusomme,men dette er et tilbakelagt stadium og en kan si/harselere med kristendommen uten å risikere opptøyer i halve verden eller bli drapstruet,ja sogar drept.

Den dagen muslimene kan komme like langt og dyrke sin tro og samtidig akseptere at den blir harselert med,ja da er vi utrolig nær et samfunn dær vi kan leve i harmoni og uten frykt for hverandre :hmm:

Lenke til kommentar
Rasister hele gjengen her jo.

9112308[/snapback]

 

Så typisk at alle som ikke taler innvandrerenes sak og står på dems side skal bli kalt for rasister...Muslimenes rykte tror jeg ikke kan reddes heller...Ops...der var sikkert jeg også rasist.....Sorry ArmenMinAU, men utsagn som du kommer med her blir for dumt.... :whistle:

Lenke til kommentar

Please. Dere kaller en STOR gruppe for terrorister og selvmordsbombere. Grov generalisering i mine øyne. Bare fordi man bor i et muslimsk land, så regnes man som muslim. Og ja, det er nok mange som tror på en Gud eller Allah, men neppe alle som faktisk bryr seg så mye om religionen. Akkurat slik er det også i land som Spania og gjerne Norge, som faktisk har en egen "statsreligion" og da regnes vi alle som kristne.

Lenke til kommentar

Tror ikke en slik sang vil ha særlig innvirkning eller gjennomslagskraft i den vestlige verden, den blir nok mest til internt bruk for muslimer. Den eneste måten virkelig å redusere redselen for Islam og muslimer er at det blir akseptert at man skiller kirke og stat i muslimske land.

 

Jeg har en teori om at religioner går gjennom lignende utvikling og nå som islam er

på 1300-tallet er de i den samme mørke Middelalderen med hysteriske hekseprosesser som kristendommen da var i. Etter Middelalderen fikk man en sekularisering av de vestlige samfunnene og jeg håper islamske land snart begynner med dette.

 

Ja, jeg vet at utviklingen nå går motsatt vei i USA hvor religion trekkes stadig mer inn i politikken og hvor man bytter ut undervisning i utviklingslære med kreasjonslære. For meg er dette like skremmende og et bevis på at USA er på full fart tilbake til Middelalderen.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg trodde gitar var haram jeg  :hmm:

9119570[/snapback]

Ta av skylappene, gå en tur på nettet og finn arabisk/muslimsk musikk, så vil du "oppdage" at instrumenter selvsagt også benyttes i den verdensdelen. Det store flertallet tolker ikke skriftene så strengt, som du later til å tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...