Gå til innhold

Sangen som skal redde muslimenes rykte.


Anbefalte innlegg

Fremstillingen av muslimer i media har ofte blitt ensidig forbundet med terrorisme. Nå håper muslimske artister å redde ryktet med hitsangen “Yeh Hum Naheen” (Det er ikke oss).

 

Siden jeg er muslim og forstår hvert som bli sunget, blir jeg ganske rørt av den.

 

Det er undertekst på engelsk sånn at dere kan forstå.

 

Hva syns dere om sangen?

 

Hva mener dere om saken?

 

 

 

http://atvs.vg.no/player/rampelys/10299-an...edde-rykt.html#

 

http://www.youtube.com/watch?v=iIsvsm9xgrg

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men slik sangen sier det så er jeg helt uenig. :thumbdown:

9095962[/snapback]

Jeg synes det er utrolig bra. At en sang med et slikt budskap blir såpass populær i et muslimsk land sier en god del i seg selv. Det enste de sier er jo at "Vi er ikke det (terrorister)", og det er det neppe noen av de som synger som er, så jeg ser ikke problemet med budskapet. Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Men slik sangen sier det så er jeg helt uenig. :thumbdown:

9095962[/snapback]

Jeg synes det er utrolig bra. At en snag med et slikt budskap blir såpass populær i et muslimsk land dier en god del i seg selv. Det enste de sier er jo at "Vi er ikke det (terrorister)", og det er det neppe noen av de som synger som er, så jeg ser ikke problemet med budskapet.

9095971[/snapback]

 

Om sangen hadde vært om "de som synger" så greit, men de snakker om "oss muslimer".

 

Artikel brukt i videoen: Terrorister er kriminelle, ikke muslimske aktivister

Måten flere muslimske aktivister oppførere seg på er jo terrorsime. Bare de tolker det etter koranen... Jalla

Lenke til kommentar
Artikel brukt i videoen: Terrorister er kriminelle, ikke muslimske aktivister

Måten flere muslimske aktivister oppførere seg på er jo terrorsime. Bare de tolker det etter koranen... Jalla

9096009[/snapback]

Og poenget med musikkvideoen, kan nok være at disse "aktivistene" ikke er muslimske aktivister, men kriminelle. ;)
Lenke til kommentar
Artikel brukt i videoen: Terrorister er kriminelle, ikke muslimske aktivister

Måten flere muslimske aktivister oppførere seg på er jo terrorsime. Bare de tolker det etter koranen... Jalla

9096009[/snapback]

Og poenget med musikkvideoen, kan nok være at disse "aktivistene" ikke er muslimske aktivister, men kriminelle. ;)

9096099[/snapback]

 

Serlig, derfor roper di Allah for alt, og at de må være selvmordsbomber for å komme til himmelen etc...

 

Kan de ikke bare lage en sang der de sier at ikke alle er terrorister og de skjems for dem som oppførere seg slik.

Problemet er vel at dersom de hadde gjort det så hadde de vel blitt skutt og drept selv da de da ikke støtter aktivistenes handlinger.

Lenke til kommentar
Muslimer oppfører seg som villmenn, og denne oppførselen har ingenting med islam å gjøre.

 

Den er menneskeskapt, mens religionen er gudeskapt.

9096689[/snapback]

 

Ingen gud ville skapt en så rasistisk og intolerant religion som islam. Den er nok menneskapt desverre.

9096727[/snapback]

 

Islam er ikke rasistisk! Hvor har du det fra?

 

Jeg går ut i fra at du vet ingenting om religionen.

 

Man kan ikke bare åpne munnen og si ting som ikke er sant.

 

Det er bedre å holde kjeft! ;)

 

Jeg sier alle disse tingene for jeg vet om det, så det jeg sier er sant!

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar

Det jeg likte best med det klippet på youtube var kommentaren til personen som hadde lagt det ut.

When people talk about "Muslims" and how they are (all) violent and terrorists, and this and that... I scratch my head and think... who are these people talking about?? That's not me!
Syntes ikke sangen var noe særlig. Men kan forstå at den er populær. Den var jo litt a la "Venn" og andre slike sanger.
Lenke til kommentar

Tror ikke sangen akkurat endrer synet til de trangsynte som setter alle muslimer i bås.

 

Det er synd verden er blitt slik at slike sanger er nødvendige. Men slik er det nå bare. Selv om sangen ikke er den beste så er den sammen med Mikas "Big Girl" de to viktigste sangene jeg har hørt i år.

 

Er greit å minne folk på å ikke la råtne epler definere hva epler er for noe.

Lenke til kommentar

Hei.

 

For det første vil jeg si at melodien i seg selv i var det første som "rørte" meg.

 

Teksten derimot, var helt oppegående.

 

Og bare for å ha sagt det. Vi kan diskutere religion opp og ned, uten å være enige.

 

Det viktigste er at vi kan forsøke å forstå hverandre :)

 

Men bare så det også er skrevet, jeg har alltid sagt til min kjære søster, følgende :

 

Ikke kom hjem med en "mørk" mann, ikke en Politi, og ikke en muslim.

 

Ett av de første seriøse forholdene var med en mørk mann, muslim og politi :roll:

 

Men den mannen var noe mer brutal i sin fremferd enn ønskelig, og heldigvis dumpet hun han, når hun så hvilken vei det bar.

 

Det var også en av de få politimennene som alltid så i bakken, når han møtte meg på jobb :ph34r:

 

Den neste mannen i hennes liv, som hun skal gifte seg med, er muslim. Men han har en måte å være på som beroliger meg, selv om jeg var skeptisk. Og ja det er snakk om ett Norsk bryllup.

 

Hans far er fra Pakistan, moren hans er Norsk.

 

Og allerede fra dag en av, visste min fremtidige svoger hvor han hadde meg. Kort fortalt, gjør du noe som bestrider din religion, mot min søster så bør du seriøst vurdere å be fort. For jeg kan fikse ett flott enmansrom til deg :whistle:

 

Og jeg jobber med både jøder, mulimer, katoliker og kristne.

 

Ha respekt for hverandre. Dytt hverandre, men ikke spytt på noen av oss :nei:

 

Så til trådstarter, De vil alltid se at noen vil rakke ned på den religionen en har for seg, en dag kan det være meg,(jeg kan og vil provosere, for å åpne dører som er stengte) en annen dag en annen forumbruker.

 

Trøst Dem med det at det går begge veier :thumbup:

 

Så om De gidder det, legg inn flere linker med litt "Muslim" musikk (Arabic).

 

Kanksje De kan oversette :)

 

Eller rett og slett legg inn navn på gruppe eller sangen.

 

Vennlig Hilsen

 

Wild Berries

Lenke til kommentar

Denne sangen gjorde sterkt inntrykk på meg. Ikke det at jeg har eller har hatt noe mot muslimer i det hele tatt, men det at de faktisk føler seg så truet at de lager en sang for at vi andre i verden ikke skal se på alle muslimer som terrorister. "Now we are even scared of each other." Den traff hardt ... :cry:

 

Det vi driver med blir alt for mye generalisering på den måten å si at "Alle muslimer er terrorister" og liknende. Det er jo amerikanerene som er mest på dette. Jeg vil gjerne dele denne filmen med de som vil le litt av amerika.

Den viser litt om hvor lite de egentlig bryr seg, og om hvor likegjyldig de tar informasjon til seg. :no:

 

For å støtte muslimene vil jeg anbefale triologien om Arn av Jan Guillou.

Den er visst sann og viser oppbyggingen av Svergie, men også hvordan noen prøvde å forene kristne, muslimer og jøder ved å samarbeide. Det er en helt utrolig bra serie som jeg har lest to ganger.

 

Til slutt vil jeg bare si at det de som lagde denne sangen har gjort en veldig god jobb. Helt sikker på at det vil muslimene vil bli sett på med nye øyne av de som faktisk har et litt åpent sinn og er villige til å lære, og ikke så trangsynte at de ikke tror noe annet enn det de selv mener er riktig. Veldig bra musikk. :thumbup:

 

Mvh. Mattenerd

Lenke til kommentar
Det vi driver med blir alt for mye generalisering på den måten å si at "Alle muslimer er terrorister" og liknende. Det er jo amerikanerene som er mest på dette. Jeg vil gjerne dele denne filmen med de som vil le litt av amerika.
Den viser litt om hvor lite de egentlig bryr seg, og om hvor likegjyldig de tar informasjon til seg.  :no:

Mvh. Mattenerd

9099385[/snapback]

Den filmen er skuespill, så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Til slutt vil jeg bare si at det de som lagde denne sangen har gjort en veldig god jobb. Helt sikker på at det vil muslimene vil bli sett på med nye øyne av de som faktisk har et litt åpent sinn og er villige til å lære, og ikke så trangsynte at de ikke tror noe annet enn det de selv mener er riktig. Veldig bra musikk.  :thumbup:

 

VIllig til å lære om muslimene... ja, se dem med et annet syn enn det jeg gjør nå. Tviler sterk. Alle mine meninger og oppfatninger om muslimer og dems kultur og oppførsel baserer jeg på mine opplevelser og erfaringer. Og det er ikke lite heller. Har mye kontakt med dem, og bodd med en over 1 år.

 

Islam har mye av skylden her og det har religion generelt når det kommer til krig og faenskap. Mulig at koranen har noe finfint i boka, men faen å mange som skjuler seg bak boka etter de har utført sine handlinger... I allah's navn, bla bla bla.... gud bedre.

Lenke til kommentar

Denne tråden har gått alt for off topic, spesielt med religionsdiskusjonen. Stenger den midlertidig og splitter ut en del av diskusjonen.

 

Edit;

 

Diskusjon rundt Islam, rasisme og diskriminering splittet jeg ut her;

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=800142

 

En diskusjon rundt Islam og selvmord er slettet. Vurderte å splitte den ut, men grunnet endel ufin språkbruk og brudd på #1 og #2 i retningslinjene ser jeg ikke helt poenget. Da er det like greit å starte en ny diskusjonstråd rundt nettopp dette og gjerne på en sivilisert og høflig måte. Det er få som tar seg bryet med å høre etter på folk som er uhøflige, uansett hvor viktig budskapet er. Noe folk som gjerne vil bli hørt kan ta til etteretning :)

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjon på moderering skal gjøres på pm.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Hva syns dere om sangen?

 

Hva mener dere om saken?

9095057[/snapback]

Liker den ikke.

 

Fint at de vil distansere seg fra terrorisme, men alle oppegående mennesker burde forstå at ikke alle muyslimer er terrorister. Og jeg tror ærlig talt ikke synet til noen blir snudd av denne videon/sangen.

Lenke til kommentar

Neineinei, alle muslimer er terrorister. Jeg vurderer selv, ikke har klart å melde meg ut av statskirken enda, å sprenge meg midt i Oslo City mens jeg skriker "GUD ER STOR! GUD ER STOR! JESUS, EG KJEM TIL DEEEG", tenk! Da vil alle i verden forbanne kristendommen. Jeg skal og skrive masse notater, samt en dagbok, de skal fortelle hvordan jeg tolket bibelen og at den fikk meg til å drepe, samt at allt selvsagt var i guds navn.

 

Sangen sugde balle, tbh, men ideen er fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...