Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen min kræsjer ca hver måned.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For ca 6-8 måneder siden kjøpte jeg meg en ny PC. Meg og min far bygget den sammen, og den fungerte helt normalt. Til en dag jeg skulle starte pcen min.

Alt begynte helt normalt, jeg kom til "windows loader" menyen, deretter hører jeg 2 små klikk fra pc'en, så går skjermen svart. Da jeg restartet pcen på nytt, fikk jeg den menyen hvor du kan velge mellom "safe / safe med nettverk.. osv". Jeg prøvde alt, men ingenting fungerte. Deretter reinstallere jeg windows og formatere pc'en. Etter dette fungerte pcen i ca 2 måneder. Da det samme plutselig skjedde igjen.

Nå i den siste måneden har jeg måtte formatert og reinstalert windows 2 ganger.

Og det har ikke noe med virus å gjøre. Men senest i går skjedde det noe merkelig, jeg skulle innstalere Adobe acrobat. Da jeg var ferdig å innstalere, kom det en feilmelding "Couldn't find DLL core" (noe sånt). Da fryste pcen seg, og jeg måtte restarte, og da var det samme ALL OVER AGAIN! :dontgetit:

 

Jeg har prøvd både XP SP1 og SP2, men det virker som at det ikke spiller noen rolle.

Min hardware er dette:

 

Motherboard: M2N-SLO Deluxe Motherboard (asus)

Grafikk kort: XFX 7950 GX2 (GeForce)

CPU: AMD Athlon 64 x2 4600+

Minne: 2GB DDR Ram

 

Jeg lurer på om jeg rett og slett må kjøpe meg et nytt motherboard, eller skifte operativsystem til VISTA (noen har fortalt meg at pcen min er laget for VISTA).

Og da jeg kjøpe pcen tok jeg hensyn til hvilke deler som passet hverandre, ved å bruke komplett sin funksjon "Denne delen passer med", osv.

 

Jeg trenger seriøst desperat hjelp! :(

Alle forslag er gode forslag! Takker for god hjelp på forrhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

At en PC er laget for Vista vil DEFINITIVT ikke si at man ikke kan kjøre XP eller andre operativsystemer på den.

 

Har du prøvd en BIOS update?

Lenke til kommentar

Kan være dårlig spenning på bioschippen på kortet ditt.

 

Sjekk batteriet på hovedkortet og mål spenningen på baksiden av kortet.

Jeg har et MSI kort som dør hver måned fordi kortet bare ser 1,7 v på batteriet selv om batteriet gir 3v Når spenningen detter til 1,65 v krasjer maskinen i oppstarten.

 

Siden du har garranti på ditt kort bør du sende det i retur hvis det ikke er lik spenning på batteriet og det som kortet oppgir.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
Nei, men hvordan gjør jeg det da?

9078932[/snapback]

 

En BIOS-update finner du som regel på produsentens hjemmesider, gjerne i form av en egen BIOS-updater-software som du kan kjøre direkte fra operativsystemet. Bare å søke etter modellnummeret på hovedkortet, så får du riktig versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...