Gå til innhold

Ikke noe priskutt for PS3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Ang. $100 prisreduksjonen så kan det virke som om den bare var for å tømme lagrene for 60gb utgaven:

Last Friday, we heard conflicting reports regarding the fate of Sony's 60GB PlayStation 3, which recently dropped in price to $499. Sony Computer Entertainment Europe president David Reeves told GamesIndustry that 60GB consoles would disappear from store shelves forever by the end of the month, but a spokesman for Sony Computer Entertainment America later disavowed that statement in a message to the folks at Joystiq.

 

Well, Joystiq has now received a clarified statement from the same spokesman that confirms the $499 console's upcoming disappearance. The new statement reads, "The 60GB PS3 will be available in North America for $499 until supplies of that unit are depleted. We have ample inventory to meet the immediate needs of consumers in this territory for several months to come." In other words, the $499 PS3 may not disappear by the end of the month as Reeves stated, but don't expect it to stick around until it's time to do your Christmas shopping.

fra http://www.techreport.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg stussar litt på vinklinga på denne artikkelen...er det ikkje meir naturleg å fokusere på det som har skjedd, enn det som ikkje har skjedd? Altso, å fokusere på at det har komt ein utvida startpakke, heller enn at det ikkje har komt nokon prisreduksjon? At det ikkje kom ein prisreduksjon er ikkje nyhende.

 

Eg meiner overskrifta burde vere noko i retning av "Mer prisgunstig startpakke for PS3".

 

Kay

Lenke til kommentar
Eg stussar litt på vinklinga på denne artikkelen...er det ikkje meir naturleg å fokusere på det som har skjedd, enn det som ikkje har skjedd? Altso, å fokusere på at det har komt ein utvida startpakke, heller enn at det ikkje har komt nokon prisreduksjon? At det ikkje kom ein prisreduksjon er ikkje nyhende.

 

Eg meiner overskrifta burde vere noko i retning av "Mer prisgunstig startpakke for PS3".

9084272[/snapback]

Tja, det ble først kjent at USA ville få en prisreduksjon, og det knyttet seg da stor spenning til om Europa ville få det også. Da synes jeg det er naturlig at overskriften ble som den ble (da det viste seg at vi ikke får samme behandling av Sony). Ditt forslag er selvsagt mer positivt ladet, men jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er en mer interessant vinkling.

Lenke til kommentar

Eg synest berre det er meir naturleg å rapportere det som skjer, enn det som ikkje skjer. Men greit nok. Mi overskrift er positivt lada, dykkar er negativt lada, noko eg synest er snodig når nyheita eigentleg er god. Ei nøytral overskrift ville ha vore "Mer prisgunstig startpakke i stedet for priskutt".

 

Kay

Lenke til kommentar
Kjedelig at Spiderman/Game ikke kunne selge annet hardbundle-pakken, altså med Fall of man og Motorstorm. Betaler heller 6000 kr et annet sted for å kunne velge to av de fem andre valgbare spillene.

9086569[/snapback]

 

Problemet er vel at uansett sted og uansett om bundelen er soft eller hard så er det de samme spillene som følger med.

 

Det er disse to spillene som butikkene får billige fra Sony. På spill, kontroller og maskin som er kjøpt inn av butikken før bundle-nyheten kom som butikkene har betalt normal pris på får de igjen en del på ved neste bestilling.

 

Derfor vil butikken tape på å sende med ett annet spill.... likevel mulig man treffer ekstra snille/dumme/dumsnille selgere da :)

Lenke til kommentar
Problemet er vel at uansett sted og uansett om bundelen er soft eller hard så er det de samme spillene som følger med.

9087623[/snapback]

Det stemmer ikke overens med det som har blitt sagt tidlgere, nemlig at kjøper kunne velge blant fem utvalgte Sony-titler (RFOM, Genji, Motorstorm, Ridge Racer 7 og Formula One)

Lenke til kommentar
Eg synest berre det er meir naturleg å rapportere det som skjer, enn det som ikkje skjer. Men greit nok. Mi overskrift er positivt lada, dykkar er negativt lada, noko eg synest er snodig når nyheita eigentleg er god. Ei nøytral overskrift ville ha vore "Mer prisgunstig startpakke i stedet for priskutt".

9087584[/snapback]

Det er flott at du synes nyheten er god, men det gjør jo ikke nødvendigvis andre. Det er mange som kunne tenke seg å kjøpe en PS3, men som ikke er interessert i å betale for disse spillene. Et priskutt hadde jo da klart vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Eg synest berre det er meir naturleg å rapportere det som skjer, enn det som ikkje skjer. Men greit nok. Mi overskrift er positivt lada, dykkar er negativt lada, noko eg synest er snodig når nyheita eigentleg er god. Ei nøytral overskrift ville ha vore "Mer prisgunstig startpakke i stedet for priskutt".

9087584[/snapback]

Det er flott at du synes nyheten er god, men det gjør jo ikke nødvendigvis andre. Det er mange som kunne tenke seg å kjøpe en PS3, men som ikke er interessert i å betale for disse spillene. Et priskutt hadde jo da klart vært å foretrekke.

9088297[/snapback]

 

USA fikk ikke en prissenkning men kun en salgspris på 60 Gb versjonen som skal fases ut i USA. Den nye med 80 Gb vil koste like mye som den gamle gjorde.

 

Altså har vi i Europa fått 2 spill og en ekstra kontroll istedefor 20 Gb harddisk, det vil jeg si er meget bra!

Lenke til kommentar

Det er jeg selvfølgelig fullstendig klar over, men du må jo naturligvis se nyheten i kontekst av tidspunktet den er skrevet på. Dessuten er konsollen like fullt billigere der nå, selv om det skulle være midlertidig. USA fikk en prisreduksjon på 60GB-modellen, det gjorde ikke vi. Hva som skjer når 60GB-versjonen er faset ut i USA, det vet verken du eller jeg stort om enda. Jeg tror ikke USA kommer til å bli avspist med et dårligere tilbud enn Europa i alle fall.

Lenke til kommentar
Det er jeg selvfølgelig fullstendig klar over, men du må jo naturligvis se nyheten i kontekst av tidspunktet den er skrevet på. Dessuten er konsollen like fullt billigere der nå, selv om det skulle være midlertidig. USA fikk en prisreduksjon på 60GB-modellen, det gjorde ikke vi. Hva som skjer når 60GB-versjonen er faset ut i USA, det vet verken du eller jeg stort om enda. Jeg tror ikke USA kommer til å bli avspist med et dårligere tilbud enn Europa i alle fall.

9088518[/snapback]

 

Sony har selv uttalt at de ikke produserer 60 Gb versjonene mer for det amerikanske markedet. Du finner linker til dette tidligere i tråden.

 

De aller fleste i Norge hadde nok foretrukket bundel-istedefor ca 1000 kr avslag på de få maskinene som står rundt i butikkene for deretter å betale samme pris igjen på en 80-Gb versjon.

 

Uansett har ikke USA ett dårligere tilbud da de uansett betaler mye mindre for konsollen enn det vi gjør.... likevel om nyheten de fikk på E3 kanskje ikke var like god når du fant ut at det kun var for de 60 Gb versjonene som var igjen.

 

Edit: Fullt mulig USA får bedre tilbud før jul, det får trolig Europa også. Likevel er tilbudet vi fikk kontra det tilbudet USA fikk bedre, det tror jeg de fleste er enige i.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Skal du diskutere, får du lese det som blir skrevet. Ellers kan det være det samme. Ingen har vært i tvil om at 60GB fases ut i USA, etter at Sony gikk ut med det. Ingen har heller sagt at USA har et dårligere tilbud. Det jeg sier er at du ikke vet det døyt om hva som skjer utover. Det går blant annet rykte om en ny versjon, med mindre harddisk og uten bakoverkompatibilitet. Hvor den kommer, og om den kommer, vet vi null om. For alt vi vet kan det hende USA får en 80GB-versjon i bundle også. Det vi kan ta stilling til er situasjonen i dag. Den er at USA fikk prisreduksjon på nåværende modell, mens vi fikk bundle. Joachim, som skrev nyheten, mente da at det var mest bemerkelsesverdig at vi ikke fikk samme behandling som USA, det er jeg enig med ham i.

 

Du bør være forsiktig med å uttale deg om hva de fleste i Norge mener. Det er vel også ganske søkt å tro at de som kjøper en konsoll til redusert pris nå, depper over at prisen kommer til å gå opp siden. Det er forresten ikke slik at det bare er "de få konsollene som står rundt i butikkene" som selges billig. Dette er garantert lagervare. Amazon tømte butikken for 60GB-modellen. og fikk inn flere. Bare for å ta et eksempel. http://www.n4g.com/ps3/News-52437.aspx

 

Jeg har forøverig vanskelig for å tro at Sony kommer til å fortsette å produsere forskjellige konsoller for de ulike markedene spesielt lenge. Det er helt sikkert billigere å holde seg til de samme komponentene. Min spådom: Vi kommer også til å få en 80GB-modell om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar

De aller fleste i Norge hadde nok foretrukket bundel-istedefor ca 1000 kr avslag på de få maskinene som står rundt i butikkene for deretter å betale samme pris igjen på en 80-Gb versjon.

 

 

Hadde de? Nesten alle jeg kjenner synes den store hemskoen til PS3 er prisen, og er skuffet over at den ikke settes ned. Jeg er vel såpass ofte uenig med skribentene til gmer at jeg mistenker de blir litt lei av meg til tider :), men her gir jeg de full støtte, den største nyheten var at vi ikke fikk noen nedgang her.

 

AtW

Lenke til kommentar
Inngangsverdien for å skaffe seg en PS3 er fremdeles 6000 kr. (uten rabatter), så overskriften har greit fokus.

9088949[/snapback]

Vel, det er strengt talt ikke riktig. Skal du ha en PS3 du faktisk ønsker å bruke så trenger to minst to håndkontrollere og et par-tre spill.

 

Inngangsbilletten kostet altså før nærmere 8000 kr, nå 6000 kr.

Lenke til kommentar

Godt poeng. Men tror ikke folk tenker sånn rent psykologisk. De ser prisen og glemmer merkostnadene. Er en grunn til at HDMI-kabelen ikke følger med for eksempel. Dessuten må man betale 6000 kr. med en gang, som er rimelig mye penger. Da er det lettere å betale 3000-4000 kroner og så kjøpe til ekstrautstyr/spill etter hvert.

 

I det store og hele tror jeg ikke 5000 eller 6000 kr. spiller noen rolle. Det er fortsatt dyrt for en spillkonsoll for folk flest. Et spill som GTA4 blir nok langt mer avgjørende for salget.

Lenke til kommentar
Det jeg sier er at du ikke vet det døyt om hva som skjer utover.

9088731[/snapback]

 

Trodde jeg svarte på dette men...

 

Diskuterer heller ikke hva som skjer utover men hva som faktisk skjedde på E3 og det var at USA fikk ett midlertidig avslag på 600 kr og vi fikk med utstyr til nesten 2000 kr til samme pris.

Lenke til kommentar
Det er flott at du synes nyheten er god, men det gjør jo ikke nødvendigvis andre. Det er mange som kunne tenke seg å kjøpe en PS3, men som ikke er interessert i å betale for disse spillene. Et priskutt hadde jo da klart vært å foretrekke.

9088297[/snapback]

Nyheita er at ein får med meir når ein kjøper PS3. Der er sikkert nokon som meiner dette er ei dårleg nyheit, men dei er nok i mindretal. :)

 

At prisen ellers er uforandra er ikkje ei nyheit. Det er noko som er slik det var før.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk helt fornøyd med bundelen, ja - jeg hadde foretrukket kutt, men når alt kommer til alt er faktisk bundle likegodt for meg som ikke har noe av utstyr fra før. Tipper 60Gb forsvinner rimelig fort både i USA og EU, før det deretter introduseres en ny modell til julesalget med noe lavere pris.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...