Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Nå begynner det virkelig å løsne for dell! :)

 

 

VOSTRO 1500

---------------------

 

Overførte pengene søndag 19.08

Fikk bekreftet bestillingen 21.08

Antatt levering 21.09

Ekspedert Friday, August 24, 2007

Lenke til kommentar

jossy:

Hvordan kjøpe en Dell Vostro som privat person

> Ring inn til bedriftsavdelingen for små og mellomstore bedrifter.

> Si at de i privatavdelingen ikke lar deg kjøpe en Dell Vostro, og at mange andre får lov.

> Du vil da få lov å kjøpe en PC, som privat person, gjennom bedriftsavdelingen for små og mellomstore bedrifter. (visst ikke foreslå dette)

------------------------------------------------------------------------------------------------

du sier at du kjøper gjennom små og mellomstore bedrifter, er det mulig og få foreksempel en dell xps m1710 til bedriftspris??:p

Endret av Ezzpena
Lenke til kommentar

Du får ikke noen bedre pris som bedrift :p

 

Men du kan jo prute på telefon. Bedrifter betaler ikke moms, det var kanskje det du tenkte på? Privatpersoner må betale moms uansett.

 

Jeg har en ordning som gjør at jeg slipper betale moms, men da er maskinen min på papiret eid av mitt fars firma. Helt lovlig og veldig greit :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Du får ikke noen bedre pris som bedrift :p

 

Men du kan jo prute på telefon. Bedrifter betaler ikke moms, det var kanskje det du tenkte på? Privatpersoner må betale moms uansett.

 

Jeg har en ordning som gjør at jeg slipper betale moms, men da er maskinen min på papiret eid av mitt fars firma. Helt lovlig og veldig greit :)

9361995[/snapback]

 

Det samme gjør jeg, blir en veldig billig pc for meg denne gangen :)

Har hørt at det ikke er like bra garantivilkår for bedrifter som for privatkunder..? Jeg jobber selv i en bransje hvor jeg er ansvarlig for garanti på varer, og hvor det er bedriftskunder så har de bare 1 års garanti (får ofte 2 års pga godvilje hos lev.), mens privatkunder får 2 års garanti. Dette gjelder på verktøy.

 

Og hva mener dell med 1 års neste dag garanti? Man har likevel garanti etter norsk lov som strekker seg lengre..?

Lenke til kommentar
Og hva mener dell med 1 års neste dag garanti? Man har likevel garanti etter norsk lov som strekker seg lengre..?

9362060[/snapback]

Norsk lov bruker reklamasjonsrett, ikke garanti.

 

Kjøper du som bedrift så skjer følgende:

 

Du får maks 2 års reklamasjonsrett, eller dårligere dersom Dells avtalevilkår sier det. Det er full avtalefrihet på dette, og kan fint være f.eks. 6 måneder. (Forbruker: Opptil 5 år)

 

Du får ingen angrerett. (Forbruker: 14 dager)

Lenke til kommentar

Er noe jeg lurer på. Jeg ser nå på en Vostro 1500. Jeg går inn på siden hvor man kan velge mellom 3 oppsett, velger den til 6590. Går så videre. Da er prisen på 8149,- Er det den prisen det koster? For da ser det ut som siden har lagt til momsen som er 25%. Men hvis man går et hakk videre, så ser det ut som siden legger på momsen en gang til. Så prisen er da på 10000. Hva er riktig pris?

Lenke til kommentar
Er noe jeg lurer på. Jeg ser nå på en Vostro 1500. Jeg går inn på siden hvor man kan velge mellom 3 oppsett, velger den til 6590. Går så videre. Da er prisen på 8149,- Er det den prisen det koster? For da ser det ut som siden har lagt til momsen som er 25%. Men hvis man går et hakk videre, så ser det ut som siden legger på momsen en gang til. Så prisen er da på 10000. Hva er riktig pris?

9362385[/snapback]

Du må sette på 1 års garanti, ikke 3 år, for å få laveste pris..

Lenke til kommentar
Er noe jeg lurer på. Jeg ser nå på en Vostro 1500. Jeg går inn på siden hvor man kan velge mellom 3 oppsett, velger den til 6590. Går så videre. Da er prisen på 8149,- Er det den prisen det koster? For da ser det ut som siden har lagt til momsen som er 25%. Men hvis man går et hakk videre, så ser det ut som siden legger på momsen en gang til. Så prisen er da på 10000. Hva er riktig pris?

9362385[/snapback]

Du må sette på 1 års garanti, ikke 3 år, for å få laveste pris..

9362394[/snapback]

 

 

Ah, tusen takk :) Da blir det en slik en på meg snart :)

Lenke til kommentar
Du får ikke noen bedre pris som bedrift :p

 

Men du kan jo prute på telefon. Bedrifter betaler ikke moms, det var kanskje det du tenkte på? Privatpersoner må betale moms uansett.

 

Jeg har en ordning som gjør at jeg slipper betale moms, men da er maskinen min på papiret eid av mitt fars firma. Helt lovlig og veldig greit :)

9361995[/snapback]

 

Det samme gjør jeg, blir en veldig billig pc for meg denne gangen :)

Har hørt at det ikke er like bra garantivilkår for bedrifter som for privatkunder..? Jeg jobber selv i en bransje hvor jeg er ansvarlig for garanti på varer, og hvor det er bedriftskunder så har de bare 1 års garanti (får ofte 2 års pga godvilje hos lev.), mens privatkunder får 2 års garanti. Dette gjelder på verktøy.

 

Og hva mener dell med 1 års neste dag garanti? Man har likevel garanti etter norsk lov som strekker seg lengre..?

9362060[/snapback]

 

Stemmer det som blir nevnt her. Som privatperson har du lovfestet 14 dagers angrerett og 5 års reklamasjonsrett. Som bedrift får du garanti- og innbytteordninger etter avtale med leverandør, og det gis ofte ikke mer enn ett års garanti hvis du ikke forlenger garantiperioden med en spesiell avtale (3-års nestedags-service f.eks.).

 

Jeg valgte 3 års service på min. Ja, det koster 1500 kroner, men det er en grei forsikring for at PC'n garantert fungerer i tre år. Etter tre år hender det gjerne at dataverdenen har kommet såpass langt at man bør/må oppgradere allikevel.

Lenke til kommentar
Du får ikke noen bedre pris som bedrift :p

 

Men du kan jo prute på telefon. Bedrifter betaler ikke moms, det var kanskje det du tenkte på? Privatpersoner må betale moms uansett.

 

Jeg har en ordning som gjør at jeg slipper betale moms, men da er maskinen min på papiret eid av mitt fars firma. Helt lovlig og veldig greit :)

9361995[/snapback]

 

Det samme gjør jeg, blir en veldig billig pc for meg denne gangen :)

Har hørt at det ikke er like bra garantivilkår for bedrifter som for privatkunder..? Jeg jobber selv i en bransje hvor jeg er ansvarlig for garanti på varer, og hvor det er bedriftskunder så har de bare 1 års garanti (får ofte 2 års pga godvilje hos lev.), mens privatkunder får 2 års garanti. Dette gjelder på verktøy.

 

Og hva mener dell med 1 års neste dag garanti? Man har likevel garanti etter norsk lov som strekker seg lengre..?

9362060[/snapback]

 

Stemmer det som blir nevnt her. Som privatperson har du lovfestet 14 dagers angrerett og 5 års reklamasjonsrett. Som bedrift får du garanti- og innbytteordninger etter avtale med leverandør, og det gis ofte ikke mer enn ett års garanti hvis du ikke forlenger garantiperioden med en spesiell avtale (3-års nestedags-service f.eks.).

 

Jeg valgte 3 års service på min. Ja, det koster 1500 kroner, men det er en grei forsikring for at PC'n garantert fungerer i tre år. Etter tre år hender det gjerne at dataverdenen har kommet såpass langt at man bør/må oppgradere allikevel.

9363508[/snapback]

men jeg lurer veldig på hvilken rettigheter reklamasjonsretten gir, varer den 5 år uansett, og gjelder dette for privatpersoner som kjøper en businessmodell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...