Gå til innhold

Dell Vostro tråden.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
hvis jeg f.eks setter i gang 3dmark06 og legger øret på baksiden av pc`n under hdd`n hører jeg lyden, ja, men merker absolutt ingenting når jeg har trynet i normal avstand fra pc`n. og det er vel strengt tatt det jeg bryr meg om også.. denne pc`en er mer stillegående nå, enn min gamle IBM X31 var, og den er tilnærmet lydløs. lyden i headset`et er akkurat slik lyden er i headset`et på enkelte pc`er der strømkabelen er i. forskjellen her er at den er der til enhver tid.

9543470[/snapback]

 

Merkelig.. Min bråker mere enn min gammle CL56, og den var så og si lydløs også, utenom noen ganger da viften startet.

 

Har du vista? Hva har du installert av drivere i så fall? Har du 5400 rpm harddisk? I så fall kan det være at 5400 disken oppleves en del stillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bah.. det løste jammen problemet her også, fantastisk... eneste som er litt kjipt er den lyden jeg har i headset`et. den er der fortsatt, enten jeg har i strømkabelen eller ikke. anyway, herlig at jævelskapet kun eksisterer i headsetet nå, ettersom jeg har lest at flere har fått det fiksa ved et kort besøk av dell!

9539413[/snapback]

 

Hører du ingen lyd at all? Ikke hvis du legger ører helt nede ved venstre side av tochpadden (der hvor harddisken er plassert).

9539752[/snapback]

 

 

hvis jeg f.eks setter i gang 3dmark06 og legger øret på baksiden av pc`n under hdd`n hører jeg lyden, ja, men merker absolutt ingenting når jeg har trynet i normal avstand fra pc`n. og det er vel strengt tatt det jeg bryr meg om også.. denne pc`en er mer stillegående nå, enn min gamle IBM X31 var, og den er tilnærmet lydløs. lyden i headset`et er akkurat slik lyden er i headset`et på enkelte pc`er der strømkabelen er i. forskjellen her er at den er der til enhver tid.

9543470[/snapback]

Det er rart at dette gjør at lyden forsvinner. Jeg har f.eks. ikke Bluetooth-modul på min maskin, så det kan ikke være det som forårsaker lyden i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
altså utifra min logikk og i følge min teori, så er det mest sannsynlig HDD som lager den lyden. Det spørs hvilken produsent / rpm folk har på diskene sine. Jeg vil komme tilbake til det her på mandag, da har jeg fått min 1500 og kan se om jeg får samme lyd eller ikke.

9543674[/snapback]

 

For å gjøre dette litt mere oversiktlig og sammenlignbart har jeg nå laget en egen tråd ang. dette. Alle som har problemer med pipelyden, post gjerne deres specs ang harddisk og om dere har bluetooth her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=72&t=834562&st=0

Lenke til kommentar

Merkelig.. Min bråker mere enn min gammle CL56, og den var så og si lydløs også, utenom noen ganger da viften startet.

 

Har du vista? Hva har du installert av drivere i så fall? Har du 5400 rpm harddisk? I så fall kan det være at 5400 disken oppleves en del stillere.

9543569[/snapback]

 

Jeg har en 5400 harddisk, og PC-en min er ikke stille i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Merkelig.. Min bråker mere enn min gammle CL56, og den var så og si lydløs også, utenom noen ganger da viften startet.

 

Har du vista? Hva har du installert av drivere i så fall? Har du 5400 rpm harddisk? I så fall kan det være at 5400 disken oppleves en del stillere.

9543569[/snapback]

 

Jeg har en 5400 harddisk, og PC-en min er ikke stille i det hele tatt.

9543831[/snapback]

Blir ikke noe klokere av dette :dontgetit: Men grunnen til at det tidligere er nevnt at den føles stille er kanskje fordi folk har forskjellig terskel på hva som er stille og ikke. Men med musestille så mener jeg helt tyst. Altså ingen viftelyd eller støy.

 

I PC-en min kan jeg høre en konstant suselyd.

Lenke til kommentar

Da er min Vostro 1400 på vei. Jeg hadde sett for meg enda noen uker med venting iom at Dell tydeligvis sliter med leveringen om dagen, men når jeg sjekket i dag var PC-en sendt avgårde. Nå er det vel en to, tre ukers tid siden jeg bestillte den og utfra hva jeg har lest i denne tråden er det en helt kurant leveringstid. :)

Lenke til kommentar
Da er min Vostro 1400 på vei. Jeg hadde sett for meg enda noen uker med venting iom at Dell tydeligvis sliter med leveringen om dagen, men når jeg sjekket i dag var PC-en sendt avgårde. Nå er det vel en to, tre ukers tid siden jeg bestillte den og utfra hva jeg har lest i denne tråden er det en helt kurant leveringstid. :)

9550718[/snapback]

 

yupp. Min var 2 uker, får den i morra :D

Lenke til kommentar
Da er min Vostro 1400 på vei. Jeg hadde sett for meg enda noen uker med venting iom at Dell tydeligvis sliter med leveringen om dagen, men når jeg sjekket i dag var PC-en sendt avgårde. Nå er det vel en to, tre ukers tid siden jeg bestillte den og utfra hva jeg har lest i denne tråden er det en helt kurant leveringstid. :)

9550718[/snapback]

 

yupp. Min var 2 uker, får den i morra :D

9555942[/snapback]

Jeg vurderer å kjøpe en Vostro 1500 siden leveringen av min Inspiron 1520 har blitt utsatt med åtte uker. (14nov)

 

Tror dere hvis jeg bestiller en Vostro på mandagen at jeg får den før 14nov?

 

Hvordan er deres oppsett "MrLeftfield" og "miCro"?

Lenke til kommentar

Tja, det er ikke umulig. Det ser jo ut til at rundt tre ukers leveringstid er rimelig vanlig på Vostro 1400. Det er imidlertid ikke sikkert du kan forvente den samme leveringstiden for Vostro 1500 da den bruker de samme skjermene du kan få på Inspiron 1520, og så vidt jeg har skjønt er det mangel på skjermer som er grunnen til Dells lange leveringstid.

 

Her er oppsettet mitt:

 

V1400 CORE 2 DUO T7300 2.00GHz,800,4M 1

V1400 14.1" WXGA+ (1440 x 900) TrueLife¿ 1

V1400 Matte Jet Black with 2.0 MP camera 1

Memory Dual-Channel 2048MB (2x1024) 667MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 160GB Serial ATA (5400RPM) 1

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive 1

Battery Primary 9 Cell 85WHr LI-ION 1

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1

Finnish/Norwegian Modem Cable and Adapter Internal V.92 Data, Fax, Voice Functions 1

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module, for Vista 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

Norwegian - (QWERTY) - Internal Keyboard 1

Lenke til kommentar
Hvordan er deres oppsett "MrLeftfield" og "miCro"?

9556031[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1  V1500 CORE 2 DUO T7300 2.00GHz,800,4M

1  Vostro 1500 15.4 WXGA True Life 

1  Vostro 1500 Black cover without Camera 

1  2048 MB 667 MHz Dual-Channel DDR2 SDRAM (2x 1024 MB)

1  Hard Drive 80GB Serial ATA (5400RPM)

1  Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive 

1  AC-adapter, 90 W 

1  Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 

1  256 MB NVIDIA GeForce 8600M GT 

1  Finsk/norsk modem, kabel og adapter, internt V.92 med data-, faks-, talefunksjoner

1  Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 

1  Norwegian - (QWERTY) - Internal Keyboard 

1  Software Drivers Vostro 1500 

1  Norwegian - Vista Home Basic (32Bit OS) 

1  Norsk Microsoft Works 8.0 (tekstbehandling, regneark, Outlook Express, Powerpoint Viewer) med gjenopprettings-CD 

1  Engelsk Adobe Reader 8.1 

1  Norwegian McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD) 

1  Base Warranty - 1 Year Business Hardware Support - Next Business Day 

1  No Warranty Upgrade 

1  No Accidental Damage Support 

1  Vostro Notebook Order - Norway 

1  FREE FREIGHT VN-VOSTRO

Lenke til kommentar

Folkens, jeg driver å skal ha meg en Vostro jeg og. Har ett spørsmål dog, når jeg velger den billigste 1400 utgaven, og bygger meg opp til 2GHZ, 2GB, BT u\headset, WEBCAM, WXGA+, 9CELL, og standard nettverk, så blir den faktisk dyrere (!!) enn om jeg velger den dyreste eller mellomste varianten med "samme" konfigurasjon?

 

Altså: Når jeg velger minstemann av 1400ene har jeg en Home Basic windows, og en 80gb HD, som skulle i teorien spare meg en 1000 lapp. men istedet blir den en tusenlapp dyrere? Alt av support er på det laveste, og specsa som er endret på er kun de jeg namedropper lengre opp, det gjelder alle PCene. Men jeg skjønner ikke hvordan Basic og 80GB gjør at PC-en koster mer enn de med Buisness og 160GB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Folkens, jeg driver å skal ha meg en Vostro jeg og. Har ett spørsmål dog, når jeg velger den billigste 1400 utgaven, og bygger meg opp til 2GHZ, 2GB, BT u\headset, WEBCAM, WXGA+, 9CELL, og standard nettverk, så blir den faktisk dyrere (!!) enn om jeg velger den dyreste eller mellomste varianten med "samme" konfigurasjon?

 

Altså: Når jeg velger minstemann av 1400ene har jeg en Home Basic windows, og en 80gb HD, som skulle i teorien spare meg en 1000 lapp. men istedet blir den en tusenlapp dyrere? Alt av support er på det laveste, og specsa som er endret på er kun de jeg namedropper lengre opp, det gjelder alle PCene. Men jeg skjønner ikke hvordan Basic og 80GB gjør at PC-en koster mer enn de med Buisness og 160GB

9558429[/snapback]

 

Skal du gjøre forandringer utenom standard er dell veldig dyre..

Lenke til kommentar
Folkens, jeg driver å skal ha meg en Vostro jeg og. Har ett spørsmål dog, når jeg velger den billigste 1400 utgaven, og bygger meg opp til 2GHZ, 2GB, BT u\headset, WEBCAM, WXGA+, 9CELL, og standard nettverk, så blir den faktisk dyrere (!!) enn om jeg velger den dyreste eller mellomste varianten med "samme" konfigurasjon?

 

Altså: Når jeg velger minstemann av 1400ene har jeg en Home Basic windows, og en 80gb HD, som skulle i teorien spare meg en 1000 lapp. men istedet blir den en tusenlapp dyrere? Alt av support er på det laveste, og specsa som er endret på er kun de jeg namedropper lengre opp, det gjelder alle PCene. Men jeg skjønner ikke hvordan Basic og 80GB gjør at PC-en koster mer enn de med Buisness og 160GB

9558429[/snapback]

 

Du må jo uansett kontakte en selger for å kjøpe Vostro modellene, og hvis du gjør en del oppgraderinger kan du prute ned prisen en del. Dell tjener som sagt greit med penger på alle oppgraderingene man gjør.

Lenke til kommentar

Greit det, og takker for responsen, men det forklarer jo ikke at de samme delene, med den samme prisen blir dyrere i den billge utgaven?

 

Forresten, må jeg ringe inn bestilingen?

Kan man ikke punche inn den Dell koden for hvert produkt ett sted og handle sånn direkte?

 

Ser også at om jeg velger den dyre pre-set'en får jeg gratis frakt, selv om jeg oppgraderer den billige til samme nivå, får jeg ikke det på den...

Lenke til kommentar
Pussig at modellene ikke ender opp på samme pris hvis de samme komponentene er valgt. Det peker igjen på at det er på oppgraderiingene Dell henter fortjenesten.

 

Hvorfor vil du bestille den over internett? Du får som sagt mye bedre priser om du kontakter Dell via telefon.

9558607[/snapback]

 

Okay, for prøve det i morgen. Har telefonskrekk. Hehe, neida, liker bare ikke å snakke med njubs :p

 

Uansett, her har du det spesifikke eksemplet om det er interessant:

 

Finner du forskjeller er du GOD!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Bronse-utgave av 1400 etter tilpassing

 

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista® Home Basic - norsk HER SKAL DET I TEORIEN SPARES!

1 års service på stedet neste arbeidsdag

14.1" WXGA+ (1440 x 900) TFT skjerm med TrueLife™- widescreen

Matt Jet Black med 2,0 megapikslers kamera

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

80 GB (5400 rpm) SATA-harddisk HER SKAL DET I TEORIEN SPARES!

Integrated Intel® Graphic Media Accelerator X3100 med 65 watts AC-adapter

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

Tjenester og Programvare

Ingen ulykkesforsikring

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Ingen ulykkesforsikring

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

 

Tilbehør

Ingen bæreveske

Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista

Dell™ Wireless 1490 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

Ingen bæreveske

Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista

Dell™ Wireless 1490 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

 

Inkluderer også

V1400 Bronze N0914001

Vostro Notebook Order - Norway

Norwegian Documentation with Euro Power Cord and English Adobe

Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)

56.6k V.92-kompatibelt modem og adapter

Innebygd tastatur - norsk (QWERTY)

Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support

Dells Internett-bestilling.

 

 

Delsum 7,915.00 kr 25.00 % 9,893.75 kr

Total leveringskostnad 400.00 kr 25.00 % 500.00 kr

Totalt beløp 8,315.00 kr 25.00 % 10,393.75 kr

 

--------------------- VS ---------------------------------

 

Gull utgave etter tilpassing:

 

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista® Business - norsk

1 års service på stedet neste arbeidsdag

14.1" WXGA+ (1440 x 900) TFT skjerm med TrueLife™- widescreen

Matt Jet Black med 2,0 megapikslers kamera

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Integrated Intel® Graphic Media Accelerator X3100 med 65 watts AC-adapter

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

Tjenester og Programvare

Ingen ulykkesforsikring

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Ingen ulykkesforsikring

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

 

Tilbehør

Ingen bæreveske

Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

Ingen bæreveske

Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

 

Inkluderer også

V1400 Gold N0914003

Vostro Notebook Order - Norway

Norwegian Documentation with Euro Power Cord and English Adobe

Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)

56.6k V.92-kompatibelt modem og adapter

Innebygd tastatur - norsk (QWERTY)

Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support

Dells Internett-bestilling.

 

Delsum 7,350.00 kr 25.00 % 9,187.50 kr

Total leveringskostnad 400.00 kr 25.00 % 400.00 kr

Rabatt på leveringskostnad - 400.00 kr 25.00 % - 400.00 kr

Totalt beløp 7,350.00 kr 25.00 % 9,187.50 k

 

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

nå har jeg fått min 1500 :D Den er seriøst lækker. Den pipelyden dere snakka om hører jeg ikke (bortsett fra litt elektronisk støy i headsettet, noe som er så lite at det plager meg ikke i det hele tatt).

 

Eneste som jeg syns er rart dog er at skjermen ikke er helt "plain" når den er av. Når jeg ser i den og har min nåværende skjerm på med hvit bakgrunn, og om jeg beveger meg litt frem og tilbake så ser jeg at vostro sin skjerm ikke er helt "plain". Ser ut som den er litt ujevn, bølgete på en måte. Men selve bildet er 100% ok. Kanskje det er TrueLife saken som er litt sånn? :p

 

edit: btw, det er klin umulig å få installert Vista Buisness på denne. Får blåskjerm når jeg er ferdig med å installere og Vista loades. Je je, da blir det vel Vista Basic som fulgte med :p

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Hvor lang tid brukte maskinen fra Danmark til Schenker stod på døra de, MrLeftfield?

9567995[/snapback]

 

ankom DK på torsdag, levert på døra Mandag kl 19:30 :p

 

edit: men fyyyy faen. Det her irriterer meg grønn. Vista Buisness funker absolutt ikke. Grunnen til at jeg bestilte Vista Basic var at jeg har allerede Buisness versjon gratis fra skolen. Planen var å installere den. Får bluescreen under load hver gang. Tok det på "safe mode" en gang, så fikk jeg bsod etter "crcdisk.dll" dukka opp påskjermen. Så jeg regner med at noe går gærnt under load av crcdisk.dll.

 

Jaja, back to Basic then.

 

edit #2: Om man kjøpte laptopen med Vista Basic, men har Buisness versjonen privat (legit) og vil ha den på laptopen, men får problemer. Får man da hjelp av Dell? I og med at den bærbare er Vista kompatibel? Spiller vel ingen rolle hvilken versjon det er snakk om?

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...