Gå til innhold

5MP Touch,120fps(?)videorec+YouTube fra LG -KU990


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faen! Har fått telefonen nå, men så har jeg for gammelt sim-kort! Aaaaaaaaarghhh

 

Kjedelig altså. Satt uten simkort i går jeg også. Nå har jeg skaffet et midlertidig et, men kan ikke ringe. Får det riktige kortet på mandag :(

 

Men jeg har fått lekt meg med telefonen selv, og jeg er veldig fornøyd. I motsetning til andre her liker jeg grensesnittet, og den er ikke treg i menyene. Den hakker litt ved animeringen ja, men ikke plagsomt. Veldig brukevennlig, og det er blant annet mulighet for å ha en interaktiv kalender oppe i startmenyen hele tiden. Fra startmenyen kan man også enkelt med et par trykk stille klokkealarm, og det hele gjøres effektivt og stilig med god design. Kameraet er også imponerende, og videofunksjonene er prikken på i´en.

 

Det jeg virkelig elsker med denne telefonen er nett surfingen. Fra min gamle nokia 6680 (Muligens veldig dumt å sammenlikne med den) så er dette himmelen. Stor skjerm og presis følsomhet samt god nedlastnings hastighet gjør dette til et anbefalt kjøp alene. Liker også at telefonen kun er blank på fremsiden slik at fettmerker ikke ødelegger utsende. Metall deksel på baksiden trekker også opp som amobil anmeldelsen sier. Vekten er også utmerket. Hadde ventet meg at telefonen skulle føles tyngre, men den er faktisk helt perfekt.

 

Eneste jeg savner er en video ut kabel. Den selges seperat, så skal nok kjøpe den etterhvert som jeg finner den.

 

Edit: Nå har jeg også fikset USB tilkoblingen, og ser ut til at det var mer meg problemet lå hos :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting. Har nå både KU990 og iPhone.

 

Jeg syntes ikke skjermen er spesiellt bra. Fargene virker blasse. I tillegg så er min telefone veldig treg, men her kan jeg være bortskjemt med iphone.

 

MEN er det bare meg som reagerer på bildene? Jeg leser testen her på Amobil hvor de skriver at kameraet er fantastisk. Bildene de har lagt ved finnes jo ikke skarpe! Jeg har tatt mange bilder inne og samtlige bilder er meget blasse og uskarpe. Også på mobilskjermen.

 

Er det noen som vet om man kan se filmene i slow motion på selve telefonen?

Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg ingenting. Har nå både KU990 og iPhone.

 

Jeg syntes ikke skjermen er spesiellt bra. Fargene virker blasse. I tillegg så er min telefone veldig treg, men her kan jeg være bortskjemt med iphone.

 

MEN er det bare meg som reagerer på bildene? Jeg leser testen her på Amobil hvor de skriver at kameraet er fantastisk. Bildene de har lagt ved finnes jo ikke skarpe! Jeg har tatt mange bilder inne og samtlige bilder er meget blasse og uskarpe. Også på mobilskjermen.

 

Er det noen som vet om man kan se filmene i slow motion på selve telefonen?

 

Du kan stille inn slik at bildene blir skarpere. Det gjør du når bildet er tatt, og det blir veldig mye bedre. Når du filmer med 120 fps ser du det automatisk i "slow motion" på telefonen. Hvis det ikke kommer automatisk er det bar å stille det inn.

 

Jeg har ikke prøvd Iphone, men synes Ku 990 absolutt er rask nok. Hadde selvfølgelig ikke gjort noe med bedre prosessor, men det er ingen stor sak for meg.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med spill på veiwty?

Må spillene være spesiallaget for telefonen?

 

Java spill fungerer på mobilen, så uten å egentlig ha peiling på java osv leste jeg i amobils anmeldelse at det da fungerer å laste ned spill. Telefonen skal (ifølge testen) kjøre diverse spill med ok ytelse.

Lenke til kommentar
Utrolig mye mas om å velge imellom denne og iphone, til tross for at målgruppen er vidt forskjellig. Er du keen på kamera osv, så tar du Viewty, er du keen på wifi og mp3, så tar du iphone. Det kan da virkelig ikke være vanskeligere... ;)

 

Litt offtopic, men hvor får du kjøpt Iphone nå?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal uttale meg litt etter jeg har hatt KU990 en stund.. men jeg har hatt iPhone som sagt i 3 uker og jeg er overhodet ikke fornøyd.. iPhone er, sorry mac, elendig!

Jeg ble bare mer og mer irritert over iPhonen, og over bugs, og det elendige kameraet.

 

Nå vet jeg ikke hvordan Viewty'en er, men jeg skal se når jeg får den.. Ut ifra det jeg har hørt høres den bedre ut en iPhonen..

Men som sagt det får vi se på når den kommer..

Lenke til kommentar
MEN er det bare meg som reagerer på bildene? Jeg leser testen her på Amobil hvor de skriver at kameraet er fantastisk. Bildene de har lagt ved finnes jo ikke skarpe! Jeg har tatt mange bilder inne og samtlige bilder er meget blasse og uskarpe. Også på mobilskjermen.

 

Nei, du er ikke den eneste, jeg og ble veldig overrasket når jeg så eksempelbildene, etter å ha lest hva de skrev om kameraet. De har støyete og har mye grums. Ser egentlig ut som ett resultat av støyreduksjon, noen som kan legge ut bilder med EXIF? Eller muligens prøve å overstyre ISO verdi, sette den til 100 (eller laveste verdi), og se hva dette gjør?

 

Kan nesten se ut som om bildene er tatt med ISO 800 (som er ganske høyt for kameratelefoner), og deretter for å redusere støy gått igjennom svært kraftig støyreduksjon. ISO 800 vil derimot være rart i de miljøene amobil har testet i (ute altså).

 

Begynner å bli ganske lei av at folk sammenligner denne telefonen med iPhone selv :p

Lenke til kommentar

har prøvd tlf noen dager nå, å er jævla skuffa over kamera. blasse, kornete og mørke bilder med blits. videoen er meget bra. og ellers en bra mobil..dem som testet den her på amobil har ikke vært helt edru.. hehe..får håpe det kommer en F\W oppdatering som fikser kamera.

Endret av orvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...