Gå til innhold

Alvorlig hull i Firefox 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bushmann: Virker sånn.

 

Så greia er at Mozilla må validere input'en som blir sendt til programmet via IE? Siden det er IE problemet blir forårsaket av synes jeg også at IE burde validere det de sender videre tll firefox..

 

Edit: Bruker Linux jeg óg, så hullet gjelder ikke meg =)

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Så greia er at Mozilla må validere input'en som blir sendt til programmet via IE? Siden det er IE problemet blir forårsaket av synes jeg også at IE burde validere det de sender videre tll firefox..

9050409[/snapback]

"Mozilla innrømmer at hullet gjelder Firefox 2 og en fiks skal være underveis." Endret av Squeegie
Lenke til kommentar
At Firefox ikke validerer input, uansett hvor inputen kommer fra, er Firefox sin feil.

 

(Nok en Linux-bruker her, ja)

9050711[/snapback]

Ja, men jeg synes at IE óg har et vist ansvar, siden de ikke validerer det som sendes til firefox.

9050739[/snapback]

Ja, URLen er jo først input til IE, så IE skal validere den først. Så er det Firefox sin tur etterpå.

Lenke til kommentar

Sjansen for at en firefoxbruker gidder å starte opp IE er nok utrolig liten. :!:

Jeg har prøvd IE7 noen få ganger i det siste, men det er et så bedritent program at det er helt uegnet til å surfe med. Slik blir det vel når man har satt opp en skikkelig nettleser med plugins og snarveier kontra dinosauren.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Nar jeg sjekker sidene jeg lager, har jeg oppe Opera, Fx og IE samtidig. Men sa gar jeg ikke pa ukjente sider da. I tilleg til at jeg bruker Linux, og Opera mesteparten av tiden uansett.

 

edit.. altsa jeg gar bare inn pa usikre sider nar jeg bare har Opera oppe.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Nar jeg sjekker sidene jeg lager, har jeg oppe Opera, Fx og IE samtidig. Men sa gar jeg ikke pa ukjente sider da. I tilleg til at jeg bruker Linux, og Opera mesteparten av tiden uansett.

9050989[/snapback]

 

Bra at du ikke lager sider som er totalt ukjente for deg ...

Lenke til kommentar

Bruker versjon 1.5.x av Firefox. Den er vel utsatt for samme bug den også?

 

Da blir jeg kanskje nødt til å installere versjon 2 siden jeg bruker både Firefox og Internet Explorer. Enkelte websider er kodet på en så "ekkel" måte at de kun lar seg åpne av IE med diverse ActiveX script.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...