Gå til innhold

Google : I want your soul


Anbefalte innlegg

Hmm.. Creepy o.o Filmen handler om at Google er en ond greie som samler ALL informasjon om alle, og samarbeider med Tha us goverment. De vil kanskje fjerne alt privatliv, har dere sett den nye funksjonen på Google Maps? I veiene i kjente byer kan du nå se veien som om du stod der, du ville altså kjent igjen en kompis som stod på gata. Jeg tipper at om et år så vil denne funksjonen gjelde for ALLE byer(nesten værtfall). Google skanner alle mailer G-Mail brukere mottar og får

 

Så hva tror dere?? Skal vi spre ordet og ødlegge Googles onde plan? :p

Endret av Hylians
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt et større prosjekt på Google der vi gikk gjennom avtaler, og tjenester de leverte.

 

Det er en del fraskrivninger og de tar seg retten til diverse ting ( men hvem gjør ikke det i dag). De har også en policy om å ivareta all data etc...

 

 

MEN! En ting vi ikke fikk et godt svar på er.... Hvorfor Beta. Alle vet hva Beta er og det er jo greit nok. Men bør det ikke ringe en bjelle når noe er Beta over 2 år? Betyr det at produktet ikke er godt nok for markede og ved beta så kan de fraskrive seg ansvar dersom noe skulle klart å hacke en server og hente ut personalia informasjon om en eller flere personer?

 

Jeg tror mye godt om google og de levere mye bra... Men liker ikke at de missbruker betegnelsen Beta.

Lenke til kommentar
Jeg tror at folk skal bry seg mindre om YouTube-videoer med fancy animasjoner og mer om websider som faktisk dokumenterer sine påstander...

 

Geir :)

9044473[/snapback]

Second that. Konspirasjonsteorier vil du finne overalt. Om USA sprengte Twin Towers selv, eller om de faktisk ble angrepet, og så videre. Saken er den at det er greit å være litt selektiv på hva du velger å tro på. Hva tjener google på å samle opp data om samtlige som bruker gmail, f.eks.?

Lenke til kommentar
MEN! En ting vi ikke fikk et godt svar på er.... Hvorfor Beta. Alle vet hva Beta er og det er jo greit nok. Men bør det ikke ringe en bjelle når noe er Beta over 2 år? Betyr det at produktet ikke er godt nok for markede og ved beta så kan de fraskrive seg ansvar dersom noe skulle klart å hacke en server og hente ut personalia informasjon om en eller flere personer?

 

Jeg tror mye godt om google og de levere mye bra... Men liker ikke at de missbruker betegnelsen Beta.

9044522[/snapback]

 

Users must be treated as co-developers, in a reflection of open source development practices (even if the software in question is unlikely to be released under an open source license.) The open source dictum, "release early and release often" in fact has morphed into an even more radical position, "the perpetual beta," in which the product is developed in the open, with new features slipstreamed in on a monthly, weekly, or even daily basis. It's no accident that services such as Gmail, Google Maps, Flickr, del.icio.us, and the like may be expected to bear a "Beta" logo for years at a time.

 

Real time monitoring of user behavior to see just which new features are used, and how they are used, thus becomes another required core competency. A web developer at a major online service remarked: "We put up two or three new features on some part of the site every day, and if users don't adopt them, we take them down. If they like them, we roll them out to the entire site."

 

http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/ti...-is-web-20.html

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Leste for ett par år siden at enhver form for privat informasjon vil være åpen i løpet av ca. 10 år, dvs at alle kan sjekke alt om alle til enhver tid hvor som helst når som helst.

Dette er nok veien mot det totale informasjonssamfunn, og google er kommet langt der.

I praksis så vil man få et større klasseskille, fordi en arbeidsgiver kan finne ut ALT om en søker og skal man ha en bilforsikring vil forsikringsselskapet om en stund kunne analysere kjøremønsteret ditt hvert sekund du har kjørt og på den bakgrunnen vurdere om du får forsikring og til hvilken pris.

Enhver handling vil bli analysert i forhold til hverandre, slik at hvis du blir syk kan man se tilbake på hva du har gjort for å bli syk eller hvem som har smittet akkurat deg.

Det google gjør er å samle enorme mengder informasjon og organisere dette slik at alt kan knyttes til alt på alle måter og bare fantasien vil sette begrensninger på hvordan den informasjonen brukes.

Til nå så har slik informasjon blitt brukt til å hjelpe kinesiske myndigheter i å straffe opposisjonelle som har forsøkt å sende ut informasjon om kinesiske overgrep og politikk, og jeg ser ingen begrensninger på hvorfor ikke samme "hjelp" kan brukes f.eks til å ta skattesnytere, smuglere, taggere eller enhver som myndighetene vil ta.

I praksis så vil man også kunne kjøpe seg et rent rulleblad både fra utro tjenere eller hackere som for en bunke penger kan slette informasjon om enkeltpersoner eller legge ut falsk informasjon.

Det totale Informasjonssamfunnet hvor all informasjon om alt og alle er tilgjengelig for alle overalt til enhver tid er vel målet man reiser mot, hurtigere og hurtigere etterhvert som den teknologiske utviklingen fortsetter.

Er i utgangspunktet ikke negativ til tanken, men ser problemer ved at ulike personer må utlevere ulik grad av info slik at høytstående vil bli mer beskyttet enn "folket" som i praksis vil bli prøvekaniner hele tiden.

DET er vel mer viktig enn å stoppe utviklingen? :hmm:

Lenke til kommentar

Kontorstol: Du vet at det finnes datamaskiner? Du vet, en sånn dings du brukte da du skrev det innlegget ditt?

 

 

:tease:

 

Google samler kanskje data, men bryr jeg meg? neh...gmail brukes bare til spam uansett eller dritt. Who cares hva jeg søker på. I havet av andre sykinger som søker på verre ting enn meg så tror jeg ingen bryr seg :p

 

Når du ser hvordan de behandler sine ansatte så kan jeg ikke annet enn å tro at de er ett bra selskap uansett. Alle selskap som blir virkelig STOOORE lider av konspirasjonsteorister (konspirasjonsterrorister ;) ) som vil dem til livs...

Lenke til kommentar
Tenk hvor mange arbeidsplasser som blir laget pga. at Google trenger folk til å lese igjennom og skive ned alt det personlige i alle e-poster (G-mail)  :)

9099867[/snapback]

Så vidt jeg vet søkes de gjennom for å brukes til det samme som søkeresultatene dine brukes til - "gi deg relevante tekstreklamer".
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Problemet med Gmail er at det ligger et stort POTENSIALE for misbruk.

Tenk på for eksempel hvis Tine meierier tilbyr google x millioner kroner for å få kopi av alle mailer som sendes fra synnøve finden, eller om en entreprenør ønsker info om konkurrentene før et anbud om et veiprosjekt skal leveres inn.

Hva hvis EN av googles mange ansatte blir fristet til å si ja, hva hvis en bedrift vil ha kopi av mailer som sendes til og fra fagforeningen?

Det er mange hvis`er her....og det er nettopp potensialet for misbruk som er skremmende.

 

En annen ting er jo også at en produsent muligens kan betale for å få sine sider på reklamen som legges til mailen.

Hva hvis rema1000 betaler x millioner for å få en rema1000 reklame i alle mailer som inneholder ordet mat?

 

Jeg vet heller ikke om det er satt noen begrensning i størrelsen på reklamen som sendes med, kan et firma f.eks hekte på en reklamefilm på la oss si 1 Gb, når man sender en enlinjes mail et sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...