Gå til innhold

Hvilken butikk(ikk nettbutikk) selger K26P i oslo?


Anbefalte innlegg

Jeg skal reise om 2 dager og jeg må skaffe meg nye headphones før da..så det haster litt=P har lest litt rundt på dette forumet og bestemt meg for å kjøpe meg AKG K26P eller PX100 fortest mulig, men ser bare at de bare selges fra internettbutikker, noe som jeg ikke har tid til å vente på (ja, jeg vet jeg skulle tenkt på dette litt før :wallbash: )

så lurte på om noen av dere vet om det er noen butikker i oslo som selger en av disse hodetelefonene? og om det er så mye dyrere enn internett=P håper svar fortest mulig takk;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*bump* er det iingen som vet om noen butikker i oslo som selger de hodetlf. nevnt over? :cry:

 

eller isåfall andre gode som er på nesten lik linje til max 400 kr?

help please?

 

edit: kanskje hq-1700, verdt 400?

Endret av Libom
Lenke til kommentar

Om du skal velge mellom disse tre hodetelefonene, kan det være verdt å merke seg noen ting:

K26P og HQ-1700 er lukkede, PX100 er åpne. Det betyr at du kan sitte på bussen eller andre bråkede steder med de to førstnevnte uten å måtte skru volumet opp altfor mye (og i tillegg slipper de ganske lite lyd ut).

Jeg har ikke prøvd HQ-1700, men ut fra det jeg har hørt, er de komfortable, det samme er PX100, sitter godt på hodet uten å presse. K26P er det veldig mye blandede meninger om. Jeg synes de er gode, men ørene trenger virkelig en pause etter noen timer, på grunn av at de presser fælt mot øret. Det er mye bass i dem, men ikke for mye. Putene er laget i skinnimitasjon, HQ-1700 har stoffputer, noe som mange foretrekker.

 

I bunn og grunn: Skal du bruke hodetelefonene noe som helst sted hvor det er bråk: HQ-1700 eller K26P, alt etter hvilken som du liker lyden best på, og hvilken som passer ørene dine best.

Har du ingen planer om å bruke hodetelefonene steder det er bråk, ønsker å høre hva som foregår rundt deg, eller dele musikken med omverdenen, er det vel lite grunn til å ikke gå for PX100.

 

 

 

Over til prisene, prisguiden kan kanskje gi en ide om priser på ulike modeller, men det er nesten uten unntak mye billigere i nettbutikker.

 

AKG K26P

Sennheiser PX100

Creative HQ-1700 (tror Spaceworld har disse til enten 500 eller 649kr. Andre databutikker kan muligens være en ide for disse, Spaceworld er ikke helt kjent for å være billige.).

 

Anbefaler forresten å prøve de du kan, spesielt om du er litt kresen på lyden. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

spaceworld megastore selger beyerdynamic dt231 for 600 (gjorde det før iallefall). bedre enn noen av de nevnte her, også px100, og er lukket

Lenke til kommentar

er takknemlig for hjelpen folkens =)

 

jeg gikk rundt i byen for å sjekke de forskjellige hodetlf. på lørdag og fant butikker med de tre alternativene jeg skal velge mellom..jeg skal da kjøpe en av de på mandag før reisen, og tror det enten blir K26 eller HQ1700, vil helst ha lukkede=P

De selger HQ1700 på teknikmagasinet på karl johann for bare 398,-

Og K26 er jeg litt usikker på, siden Hifi center var steng før jeg nådde fram, men leste her på forumet om en som kjøpte de der for 425,- november/O6

 

Men har noen av dere erfaringer fra HQ1700? hvilken hadde dere valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
er takknemlig for hjelpen folkens =)

 

jeg gikk rundt i byen for å sjekke de forskjellige hodetlf. på lørdag og fant butikker med de tre alternativene jeg skal velge mellom..jeg skal da kjøpe en av de på mandag før reisen, og tror det enten blir K26 eller HQ1700, vil helst ha lukkede=P

De selger HQ1700 på teknikmagasinet på karl johann for bare 398,-

Og K26 er jeg litt usikker på, siden Hifi center var steng før jeg nådde fram, men leste her på forumet om en som kjøpte de der for 425,- november/O6

 

Men har noen av dere erfaringer fra HQ1700? hvilken hadde dere valgt og hvorfor?

9027528[/snapback]

 

/me slaps libom around a bit with a large sign saying "dt231" :p

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
er takknemlig for hjelpen folkens =)

 

jeg gikk rundt i byen for å sjekke de forskjellige hodetlf. på lørdag og fant butikker med de tre alternativene jeg skal velge mellom..jeg skal da kjøpe en av de på mandag før reisen, og tror det enten blir K26 eller HQ1700, vil helst ha lukkede=P

De selger HQ1700 på teknikmagasinet på karl johann for bare 398,-

Og K26 er jeg litt usikker på, siden Hifi center var steng før jeg nådde fram, men leste her på forumet om en som kjøpte de der for 425,- november/O6

 

Men har noen av dere erfaringer fra HQ1700? hvilken hadde dere valgt og hvorfor?

9027528[/snapback]

 

/me slaps libom around a bit with a large sign saying "dt231" :p

9027781[/snapback]

 

haha! sorry captain=P men jeg vet ikke hvor den selges i oslo , eller hva prisen er (har bare 450 kr til bruk imorgen), men ser veldig fristende ut, skal ikke argumentere der nei ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
spaceworld megastore selger beyerdynamic dt231 for 600 (gjorde det før iallefall). bedre enn noen av de nevnte her, også px100, og er lukket

9026317[/snapback]

 

 

er takknemlig for hjelpen folkens =)

 

jeg gikk rundt i byen for å sjekke de forskjellige hodetlf. på lørdag og fant butikker med de tre alternativene jeg skal velge mellom..jeg skal da kjøpe en av de på mandag før reisen, og tror det enten blir K26 eller HQ1700, vil helst ha lukkede=P

De selger HQ1700 på teknikmagasinet på karl johann for bare 398,-

Og K26 er jeg litt usikker på, siden Hifi center var steng før jeg nådde fram, men leste her på forumet om en som kjøpte de der for 425,- november/O6

 

Men har noen av dere erfaringer fra HQ1700? hvilken hadde dere valgt og hvorfor?

9027528[/snapback]

 

/me slaps libom around a bit with a large sign saying "dt231" :p

9027781[/snapback]

 

haha! sorry captain=P men jeg vet ikke hvor den selges i oslo , eller hva prisen er (har bare 450 kr til bruk imorgen), men ser veldig fristende ut, skal ikke argumentere der nei ;)

9031131[/snapback]

 

 

 

ehem :p

 

men over 450 kr :/

Lenke til kommentar

sånn, nå stikker j t hellas om et kvarter..så anskaffet meg K414P for en time side, (siste de hadde igjen=D) og er bare en ting å si om de... Orgaasme! Nyter hver sang hundre er nå ganger så mer nå=P mn dere får alle ha en god sommer! takk for hjelpen også =)

Lenke til kommentar
Orker ikke lese hele tråden, men ville bare nevne at AKG K26P er en utgått modell, den nye heter AKG K414P og er praktisk talt samme hodetelefonen i ny innpakning. Altså like god! :)

9032326[/snapback]

 

Bare meg som ikke klarer å se forskjellen på K26P og K414P? Spesifikasjoner og utseende er så likt som det kan få blitt.

Lenke til kommentar
Bare meg som ikke klarer å se forskjellen på K26P og K414P? Spesifikasjoner og utseende er så likt som det kan få blitt.

9036458[/snapback]

 

Som jeg sa så er det praktisk talt samme hodetelefon. ;) Kom i ny innpakning og med nytt navn samtidig som AKG lanserte den nye profilen sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Bare meg som ikke klarer å se forskjellen på K26P og K414P? Spesifikasjoner og utseende er så likt som det kan få blitt.

9036458[/snapback]

 

Som jeg sa så er det praktisk talt samme hodetelefon. ;) Kom i ny innpakning og med nytt navn samtidig som AKG lanserte den nye profilen sin.

9036600[/snapback]

rare akg jævler :)

k81dj = k518 el noe slikt now, k24p er nå k412 etc. alle akg'er har blitt tresifra xD

Lenke til kommentar
Som jeg sa så er det praktisk talt samme hodetelefon. ;) Kom i ny innpakning og med nytt navn samtidig som AKG lanserte den nye profilen sin.

9036600[/snapback]

 

Aha, jeg tenkte utseende på selve hodetelefonen da jeg leste "innpakning". :)

 

Da er det vel lurere å kjøpe K26P, med tanke på at den koster omtrent halvparten av den "nye" typen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har sett på k26 selv, men er ikke glad i akg lyd etter the big k412 fadesen :p Sett på sennheiser hd202, trenger bare noe som sperrer ute så mye lyd som mulig

Lenke til kommentar

K412 er et åpent headsett så det sperret neppe ute så mye lyd nei.. :) K414 er den lukkete versjonen som låter mange hakk bedre (synes jeg) og stenger ut lyden veldig bra tatt i betraktning av at det er et såpass lite og portabelt headsett.

 

ar k26 selv og er storfornøyd rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...