Gå til innhold

Ulykke med katt - overkjørt


Anbefalte innlegg

Vi har over lengre tid hatt en katt boende utenfor huset vårt, en oransje katt med hvite flekker. Den er utroolig snill og kosete, men vi kunne ikke ta den imot utennom å gi den mat, da vi har to katter fra før. Vi har satt ut annonser og lignende, men det har vært ingen henvendelser og katten går nesten aldri ut av hagen, så vi antar at den ikke har noen eiere.

 

Man skal vel egentlig ikke gi ukjente katter mat, for da vil de aldri forsvinne, men denne var unormalt tynn og skral, så vi haddde ikke hjerte til å la den sulte i hagen vår.

 

Men i dag kl. 07:00 om morgenen var moren min ute og skulle gi den litt mat, da hun hørte noe krafsing og mjauing fra grusen bak trappa. Hun gikk bort for å se hva det var, og der lå den. Den drog seg framover med frambeina mens resten av kroppen lå helt stille. Den hadde dratt seg helt fra veien hvor den sannsyneligvis ble overkjørt og helt inn i hagen vår (ca. 10-20m). Blodig og helt paralysert, men likevel tilstede.

 

Hun sprang inn og vekket pappa, og hentet en korg med og teppe, la oppi den stakkars katten og de kjørte til dyrlegen med den. Katten kunne bare bevege hode og framlabbene, resten var helt dødt.

 

Da vi ankom ga veterinæren den en sprøyte bedøvende og så undersøket han den. Den hadde brukket ryggen og hadde store sår etter å ha dratt seg så langt. Vi konkluderte med at katten måtte avlives, så den fikk en sprøyte og så sovnet den inn i en stille død.

 

Åh... Dette har vært en vond dag. Kommer alltid til å huske den katten der. Den var smart, snill og meget beskjeden. Og de andre kattene var ikke noe særlig snill mot den heller.

 

RIP

 

 

 

 

Noen med lignede opplevelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samoeren har hatt en lignende opplevelse, bare at i hans tilfelle var hele bakkroppen knust i fillebiter. Den ble heldigvis skutt på stedet.

Den ene katten min ble påkjørt og sprakk milten så organene lå uttapå brystkassa. Alle klørne var også skrapt helt ned til beinet. Kosta 3,5k, men det var det verdt :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

opplevde det samme 2 ganger. bare med min egne katter:(

 

 

Pernille: Hun var en svart jente katt som vi fant i en pose(bokstavlig talt). Noen hadde dumpet henne. dritt mennesker. Vi tokk henne inn og ga hun spesial for. Hun var hos oss i ca 2 år. Vi flyttet til portugal og hun slo seg til ro. En morgen fant vi henne utenfor oppkjørsern med unormalt flat mage. Hun døde momentant.

 

Spragle: Han var en råtass som vi fikk når han var katte unge. sammen med den andre katten, flyttet vi til Portugal. Endag voknet min mor til et fælt eleven. Katta mjaua men mjauaet på en merkelig måte. Hun skulle sjekke hva som foregikk. Hun fant Spragle inni busken. (katter vil gå alene når de er skadet eller tror de skal dø) Hun hadde også kravlet seg inn dit. Vi kjørte av gårdet til vetrinæren. klokka var 8:30 Nei de åpnet ikke før 10:00 så min mor og stefar ventet og ventet til 9:30 da katten vår tokk sitt siste åndedrag:( R.I.P

 

Nabo huset hadde blitt ranet og ranerne hadde rygget på spragle. Han knakk ryggen.

 

Vi fikk tak i drlegene lenge før pusen døde men de gadd ikke å komme.

Lenke til kommentar

En nabo sin katt har ogsaa knekt nakken, men den har klart seg uten noen som helst hjelp (han har ikke tatt den til dyrlege :nei: ) Og den er helt fin den dag idag.

 

 

Husker en av de forrige kattene vi hadde, som ble paakjoert av skolebussen, nesten halve katten ble klistret, og jeg husker jeg kunne se katten dra seg bortover med de to armene han hadde igjen, foer han la seg til i groften og doede... heldigvis hadde katten en hurtig †

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Kjørte selv over en katt i går :S Den løp bare rett ut og på bilen, rakk ikke få et rykk i høyrefoten en gang for å bremse. Den traff omtrent mitt på både venstre fronthjul og bakhjul. Jeg så i speilet at bilen bak stoppa og det var noe av grunnen til at jeg ikke stoppet selv. Burde jeg ha gjort det? Hvor mye tåler katter egentlig, hvis de blir truffet sånn som denne gjorde? Jeg ble veldig lei meg, og var livredd for å se en helt ødelaget katt, i værstefall i live jeg kviet meg veldig for å bremse ned før jeg så at bilen bak stoppet.

Lenke til kommentar
Huff så trist :(

Katten min døde for en måneds tid siden. Ikke fordi den ble overkjørt, men fordi jeg er så allergisk at vi måtte avlive den.. Var så utrolig trist siden det føltes som om det hele var min feil.. :cry:

 

Eh..og det er det jo nesten også. Hva med å gi bort katten i stedet for å drepe den fordi DU ikke tåler den? Herre.

 

Kjørte selv over en katt i går :S Den løp bare rett ut og på bilen, rakk ikke få et rykk i høyrefoten en gang for å bremse. Den traff omtrent mitt på både venstre fronthjul og bakhjul. Jeg så i speilet at bilen bak stoppa og det var noe av grunnen til at jeg ikke stoppet selv. Burde jeg ha gjort det? Hvor mye tåler katter egentlig, hvis de blir truffet sånn som denne gjorde? Jeg ble veldig lei meg, og var livredd for å se en helt ødelaget katt, i værstefall i live jeg kviet meg veldig for å bremse ned før jeg så at bilen bak stoppet.

 

Ja, du burde forsåvidt ha stoppa og evt. ryddet vekk den døde katten, eller fått den til dyrelegen om den var i live, men det er veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre i slike situasjoner. Heldigvis stoppet bilen bak deg, da.

Lenke til kommentar
Huff så trist :(

Katten min døde for en måneds tid siden. Ikke fordi den ble overkjørt, men fordi jeg er så allergisk at vi måtte avlive den.. Var så utrolig trist siden det føltes som om det hele var min feil.. :cry:

 

Sorry at jeg sier det, men du burde aldri vurdert katt. Å avlive en frisk katt er helt ondsinnet etter min mening. Har akkurat gitt bort en haug med kattunger uten problemer, og jeg tviler STERKT på at du ville hatt store problemer med å gi bort èn katt. At du i tillegg anskaffer katt som allergisk er helt latterlig. Man avliver ikke friske dyr, RETT OG SLETT!

Lenke til kommentar
Sorry at jeg sier det, men du burde aldri vurdert katt. Å avlive en frisk katt er helt ondsinnet etter min mening. Har akkurat gitt bort en haug med kattunger uten problemer, og jeg tviler STERKT på at du ville hatt store problemer med å gi bort èn katt. At du i tillegg anskaffer katt som allergisk er helt latterlig. Man avliver ikke friske dyr, RETT OG SLETT!

 

Hvorfor ikke?

 

Ja, du burde forsåvidt ha stoppa og evt. ryddet vekk den døde katten, eller fått den til dyrelegen om den var i live, men det er veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre i slike situasjoner. Heldigvis stoppet bilen bak deg, da.

 

Ja, det var noe av grunnen til at jeg ikke stoppa. Det var i åtte tia på kvelden så dyrlegen var stengt. Hva skal man da gjøre med en ødelagt katt som er i live? Tråkke på hodet hans? :cry:

Endret av Plecto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...