Gå til innhold

Ville dyr som er skadet, hva gjør man?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok er vell det jeg må gjøre da om jeg ser den igjen. Huff, håper aller mest på at noen andre har sett det, og gjort noe med det.

Men er vell mer ønsketenkning.

 

Som sagt i første post bor jeg på ei studentblokk, og har nok ingen pappe eller bror her, har uansett ikke en bror hehe.. Men spurte naboen min, men de hadde ikke sett noe, å da vi kikket etter var den borte å forvillet seg en annen plass.

 

 

Edit: Bor i Finnmark, by som heter Alta, studere her, vet ikke om noen andre her på forumet som er herfra? Hehe...

Endret av tinyb00m
Lenke til kommentar

Det enkleste er vel bare å glemme hele greia nå, ettersom kråka helt sikkert er død uansett... ;)

 

Rifle eller hagle er fullstendig utelukket å bruke ettersom du bor i ei studentblokk. Jeg antar at den blokka er midt i byen, og dermed har du nemlig ikke lov til å skyte. :)

 

Å knekke nakken på fuglen funker helt fint. Har vært nødt til å knekke en del kråkenakker her hjemme, etter noen nesten-treff med hagla, og det går helt fint. Bare ikke gi opp før du hører et knekk.. Ellers kan den våkne igjen, det gjorde den ene kråka jeg trodde jeg knakk nakken på. :)

Lenke til kommentar
Det enkleste er vel bare å glemme hele greia nå, ettersom kråka helt sikkert er død uansett... ;)

 

Rifle eller hagle er fullstendig utelukket å bruke ettersom du bor i ei studentblokk. Jeg antar at den blokka er midt i byen, og dermed har du nemlig ikke lov til å skyte. :)

 

Å knekke nakken på fuglen funker helt fint. Har vært nødt til å knekke en del kråkenakker her hjemme, etter noen nesten-treff med hagla, og det går helt fint. Bare ikke gi opp før du hører et knekk.. Ellers kan den våkne igjen, det gjorde den ene kråka jeg trodde jeg knakk nakken på. :)

9009054[/snapback]

 

 

Hva? Huuff da... Stakkars kråke!

Ja prøver å glemme d hele, men som man sier, whats seen can not be unseen..

Det var seriøst et skrekkelig syn..

Lenke til kommentar

OT:

Lol, ekke en fyr, er jente jeg.. :p

 

Tenkte faktisk å spørre om du var ei jente fordi det så ut som at du skulle bryte helt sammen, men ville ikke være frekk hvis du "plutselig" var en gutt :) Kan ikke ha rett alle gangene...

 

Ja sorry, har det med å dra alle under en kam >.<

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Jeeeesus, get over it?

 

 

Måtte ut med denne  :hrm:

9009092[/snapback]

Er det så jævlig fælt å ha litt empati selvom det "bare" er en fugl? Syns det er fint å se noen som bryr seg, i motsetning til alle shitkidsa her på forumet som tror det er gøy å ta livet av dyr.

9009114[/snapback]

 

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Hva? Huuff da... Stakkars kråke!

9009067[/snapback]

 

Japp.. Jeg trodde jeg hadde tatt livet av den, ettersom den hang helt slapp mellom fingrene mine, men da jeg kom tilbake til huset begynte den å blunke og røre bittelitt på seg.. Samvittigheten min var ikke helt på topp da, men så tenkte jeg "det hadde da sannelig ikke vært bedre om det var nabokatta heller.." :no:

Lenke til kommentar
Hva? Huuff da... Stakkars kråke!

9009067[/snapback]

 

Japp.. Jeg trodde jeg hadde tatt livet av den, ettersom den hang helt slapp mellom fingrene mine, men da jeg kom tilbake til huset begynte den å blunke og røre bittelitt på seg.. Samvittigheten min var ikke helt på topp da, men så tenkte jeg "det hadde da sannelig ikke vært bedre om det var nabokatta heller.." :no:

9010425[/snapback]

 

Nei hadde noe slikt hendt med meg altså.. :(

Lenke til kommentar

Føler nesten jeg må bidra med en liten solskinnshistorie (muligens fortalt før, men pytt, den er så fin at vi tar den igjen):

 

Dette er på videregående. Jeg og resten av slaskegjengen står ute og røyker som vi pleier, på skolen ved Breiavannet i Stavanger. Med ett hører vi fortvilte hvin og klynk fra borte ved vannkanten. Noen jenter har oppdaget en toppdykker eller noe lignende, frosset fast i et isflak (dette var, som dere skjønner, om vinteren) uten evne til å komme seg løs. Den ser ut til å ha hatt dette problemet en stund, for den er fullstendig utmattet; kun det ene benet (det andre er fast i isen) roterer slapt og håpløst på overflaten.

 

Litt lirking med pinne og lemping med plaststol får andriken på land. Helter! Den ser ikke ut til å bry seg noe særlig med å ha blitt reddet, og ligger pladask på bakken. Pikene diskuterer hva som må gjøres, vi gutta bidrar med fornuftige formaninger om at det nok ikke er liv laga med anda.

 

Imens kommer en lokal helt spaserende, tydeligvis med stigende formkurve til tross for at det enda er formiddag. Han konstaterer det samme som vi, "nei, d'ekje håb herane". Så løfter han fuglen opp, og slenger den av all kraft inn i nærmeste murvegg. Jentene skriker, vi er målløse. Han sjekker hvordan det gikk, "nei, an leve ennå", før han tar godt tak rundt nakken og vrir til så det knaser. Suksess.

 

En av norsklærerne må trø til som krisepsykiater for ene halvparten av publikum, mens guttegjengen flirer seg skakk. Dagens mann sjangler langsetter Breiavannet og prøver å selge byttet som middag til forbipasserende. Om han klarer det, vites ikke.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Føler nesten jeg må bidra med en liten solskinnshistorie (muligens fortalt før, men pytt, den er så fin at vi tar den igjen):

 

Dette er på videregående. Jeg og resten av slaskegjengen står ute og røyker som vi pleier, på skolen ved Breiavannet i Stavanger. Med ett hører vi fortvilte hvin og klynk fra borte ved vannkanten. Noen jenter har oppdaget en toppdykker eller noe lignende, frosset fast i et isflak (dette var, som dere skjønner, om vinteren) uten evne til å komme seg løs. Den ser ut til å ha hatt dette problemet en stund, for den er fullstendig utmattet; kun det ene benet (det andre er fast i isen) roterer slapt og håpløst på overflaten.

 

Litt lirking med pinne og lemping med plaststol får andriken på land. Helter! Den ser ikke ut til å bry seg noe særlig med å ha blitt reddet, og ligger pladask på bakken. Pikene diskuterer hva som må gjøres, vi gutta bidrar med fornuftige formaninger om at det nok ikke er liv laga med anda.

 

Imens kommer en lokal helt spaserende, tydeligvis med stigende formkurve til tross for at det enda er formiddag. Han konstaterer det samme som vi, "nei, d'ekje håb herane". Så løfter han fuglen opp, og slenger den av all kraft inn i nærmeste murvegg. Jentene skriker, vi er målløse. Han sjekker hvordan det gikk, "nei, an leve ennå", før han tar godt tak rundt nakken og vrir til så det knaser. Suksess.

 

En av norsklærerne må trø til som krisepsykiater for ene halvparten av publikum, mens guttegjengen flirer seg skakk. Dagens mann sjangler langsetter Breiavannet og prøver å selge byttet som middag til forbipasserende. Om han klarer det, vites ikke.

9011277[/snapback]

 

God historie, godt at den anden ble avlivet da, så slapp den lide mer..

Hater å se dyr lide, og ihvertfall hater jeg å se mennesker som piner dyr! Fyf**n altså... :no:

Lenke til kommentar
Så løfter han fuglen opp, og slenger den av all kraft inn i nærmeste murvegg. Jentene skriker, vi er målløse. Han sjekker hvordan det gikk, "nei, an leve ennå", før han tar godt tak rundt nakken og vrir til så det knaser. Suksess.

 

Ja nå burde vel han forstått at å knekke nakken ville vært det første man burde gjøre. Å kaste et dyr mot en murvegg er jo i seg selv barbarisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...