Gå til innhold

Ville dyr som er skadet, hva gjør man?


Anbefalte innlegg

Siden ingen andre tør å spørre, gjør jeg det:

 

Bilde?

 

Daniel :)

9010388[/snapback]

 

 

Bilde av hva da? :p Kråka?

9011201[/snapback]

Deg sjæl, vel.

 

Daniel :)

9012366[/snapback]

 

 

Kanskje litt useriøst å begynne med slike spørsmål inne på forumet? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolutt ikke noe jeg var ute etter nei!

Herregud, få dusør for å drepe en stakkars fugl?!

Kråker skal da også få leve, har alltid likt alle fugler, og dyr.. :)

9013501[/snapback]

jaja, men teoretisk sett så lar du fler dyr få leve om du dreper en kråke.

Tenk deg den kråken som brakk vingen døde, så fikk 10 trost &stær leve.

Lenke til kommentar

Når det gjelder avlivning av skadede dyr, så er ofte det enkleste det beste. En vanlig spade er effektivt, sånn opp til størrelse med en katt.

 

Ikke morsomt å gjøre, men noen ganger det mest humane. Da bør man ikke legge for mye vekt på at det er behagelig for den som må drepe et dyr, kanskje for første gang.

Lenke til kommentar
Når det gjelder avlivning av skadede dyr, så er ofte det enkleste det beste. En vanlig spade er effektivt, sånn opp til størrelse med en katt.

 

Ikke morsomt å gjøre, men noen ganger det mest humane. Da bør man ikke legge for mye vekt på at det er behagelig for den som må drepe et dyr, kanskje for første gang.

9013560[/snapback]

 

Åh huff, nei jeg hadde nok begynt å gråte om jeg skulle gjort noe slikt, men hadde gjort det uansett for dyrets beste..

Lenke til kommentar
vet ikke om det er sakt her jeg orker ikke lese mellom hele men kunne sikkert ringt en vetrinær eller noe og spurt hva du skulle gjort også kanskje kommet til de?? med den

9016838[/snapback]

 

 

Ja, det er nevnt. Men tusen takk for alle svar uansett, så ikke noe mer til den stakkars lille kråka.. :( Men kanskje like greit, det kan være den er på et bedre sted nå.

Lenke til kommentar
Ja spiser kjøtt, ekke veggis eller noe..

Og om du har tenkt å videreføre dette spørsmålet ditt, så ikke tenk på det engang.

Spiser ikke kråka! :no:  :nei:  :ohmy:  :cry:

9016815[/snapback]

 

Neida, tenkte ikke foreslå det.. ;)

 

Tenkte bare på det at du sier du liker alle dyr og fugler, så du er imot skuddpremie på kråker.. Men du spiser kjøtt.. :)

 

Nuvel.. Skal ikke si noe galt om det, jeg. :)

Lenke til kommentar
Ja spiser kjøtt, ekke veggis eller noe..

Og om du har tenkt å videreføre dette spørsmålet ditt, så ikke tenk på det engang.

Spiser ikke kråka! :no:  :nei:  :ohmy:  :cry:

9016815[/snapback]

 

Neida, tenkte ikke foreslå det.. ;)

 

Tenkte bare på det at du sier du liker alle dyr og fugler, så du er imot skuddpremie på kråker.. Men du spiser kjøtt.. :)

 

Nuvel.. Skal ikke si noe galt om det, jeg. :)

9017102[/snapback]

 

 

Ja altså, naturen går sin gang, er ikke imot det altså, men når man ser noen dyr/fugler skadet, og er redde og forvirret, så vil man gjerne gjøre noe for å hjelpe.

Dyr dreper for å spise, vi mennesker dreper for å spise. Men for å si det slik, hadde det fantes noe mat som smakte nøyaktig det samme som dyr og fugler som vi spiser, så hadde jeg spist det, å latt fuglene, dyrene vært ifred.

 

Er ikke sånn naturfrik hvis det er det du mener, hehe, men når man ser noe/noen lide slik, så for meg er det normalt å reagere med å ville hjelpe. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja altså, naturen går sin gang, er ikke imot det altså, men når man ser noen dyr/fugler skadet, og er redde og forvirret, så vil man gjerne gjøre noe for å hjelpe.

Hør nøye etter: Ikke rør den, la den dø. jeg så en gang en dokumentar om et dyreliv-fotografteam, de hadde ikke lov til å hjelpe dyr som f.eks. satt fast i gjørma, fordi et annet dyr kom til å trenge det dyret som mat senere.

Lenke til kommentar
Ja altså, naturen går sin gang, er ikke imot det altså, men når man ser noen dyr/fugler skadet, og er redde og forvirret, så vil man gjerne gjøre noe for å hjelpe.

Hør nøye etter: Ikke rør den, la den dø. jeg så en gang en dokumentar om et dyreliv-fotografteam, de hadde ikke lov til å hjelpe dyr som f.eks. satt fast i gjørma, fordi et annet dyr kom til å trenge det dyret som mat senere.

9019010[/snapback]

 

Ja er jo det jeg håper har skjedd, at noen har drept den, menneske eller dyr. Er bare så vondt å se noen pines, og ikke kunne gjøre det de er skapt til.

Lenke til kommentar

Ikke mer skremmende enn de mange useriøse svarene du dessverre har fått, bortsett fra skrujern så har samtlige forslag vært nevnt uten at avlivingsmetode i det hele tatt har vært etterspurt (ikke utfra hva jeg kan se ihvertfall..).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...