Gå til innhold

Plutselig bråker micen min, HJELP?


Anbefalte innlegg

Har et lite problem plutselig så bråker det noe helt forferdelig i micen min og folk klager på den i ventrilo..

 

måten jeg fikser den på er å gå ut og inn av setup.. men nå er jeg lei

 

lurer på om noen vet hvordan man kan fikse sånt?

 

dette skjer med begge lydkortene mine :S så jeg tror det er no med windows..

 

laster ned nyeste drivere nå foresten..

 

Jeg har Creative Sound Blaster Audigy lydkort installert i PCI porten og drivere installert..

 

Tips eller hjelp noen?

 

Mvh Stian

 

EN LITEN EDIT: Lyden er fin den altså men liksom når jeg går inn i et programm eller går inn i ventrilo på nytt klikker lyden totalt.

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du prøvd en annen mic?

 

 

Jeg har vært borti noen tilfeller der at elektriske komponenter i nærheten har produsert

støy som micen har plukket opp.

 

Prøv å koble fra utstyr i nærheten av maskina.

8995140[/snapback]

Jeg har prøvd med en annen mic ja.. merkelig nok med samme feil i begge lydkorta

 

hvordan utstyr mener du?

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar
Jeg har samme problem som du beskriver. Har ikke noen løsning. Jeg har SB live 5.1. Skjer bare i Ventrilo så vidt jeg vet. Kanskje det er Ventrilo som bugger?

8995284[/snapback]

mulig med msn og windows "test maskinvare" får jeg også sånn..

Lenke til kommentar

men kompisen min fikk han støy da han satt i kjelleren hjemme hos sine foreldre.

 

Det var en bærbar PC, og problemet forsvant da han koblet fra strømforsyninga. Etter mye forsøk fikk vi vekk støyen da han la strømforsyninga inn i microbølgeovnen og "moste" igjen døra...

 

Tro det eller ei, men det virket.

 

Vanskelig å hive strømforsyningen din inn i microen, men det du kan gjøre er å fortelle meg om du har en jordingskontakt i veggen til pcen din.

 

For du kunne prøvd å koble den til en stikkontakt uten jording, vist du har det i huset.

Lenke til kommentar
men kompisen min fikk han støy da han satt i kjelleren hjemme hos sine foreldre.

 

Det var en bærbar PC, og problemet forsvant da han koblet fra strømforsyninga. Etter mye forsøk fikk vi vekk støyen da han la strømforsyninga inn i microbølgeovnen og "moste" igjen døra...

 

Tro det eller ei, men det virket.

 

Vanskelig å hive strømforsyningen din inn i microen, men det du kan gjøre er å fortelle meg om du har en jordingskontakt i veggen til pcen din.

 

For du kunne prøvd å koble den til en stikkontakt uten jording, vist du har det i huset.

8995920[/snapback]

tror ikke det er jording i den kontakta jeg bruker.. nope var ikke det, kan jording være problemet?

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar

en jordfeil kan være tingen ja, få enten lagt opp et jordstøpsel eller koble deg på et støpsel med jord i nærheten så kan det være i orden. som oftest så er det jord på panelet inni stikkontakten, i alle fall om du har kabelen spikret fast på veggen. vet ikke helt med skjulte anlegg.

 

du kan fjerne plastdekselet og skifte det ut selv uten noen elektrikker til å godkjenne det. og om du ser inni det og du har koblet på en blå, en brun og en gulgrønn eller ren kopperleder kobla på så har du jord og det er bare å bestille opp et deksel med jord som passer.

Lenke til kommentar
en jordfeil kan være tingen ja, få enten lagt opp et jordstøpsel eller koble deg på et støpsel med jord i nærheten så kan det være i orden. som oftest så er det jord på panelet inni stikkontakten, i alle fall om du har kabelen spikret fast på veggen. vet ikke helt med  skjulte anlegg.

 

du kan fjerne plastdekselet og skifte det ut selv uten noen elektrikker til å godkjenne det. og om du ser inni det og du har koblet på en blå, en brun og en gulgrønn eller ren kopperleder kobla på så har du jord og det er bare å bestille opp et deksel med jord som passer.

8996485[/snapback]

det kan jeg gjøre selv ja, går elektro så jeg vet hvordan:D

Lenke til kommentar

ikke vær så trygg på at det opptrekt jord der fra før. som oftest klipper vi jordlederen når vi ikke er 100% sikkre på at den er ført helt fra hovedjordingen.

Dette for å unngå at noen kobler seg innpå i den tro at det er jord der.

 

Prøv med en sjøteledning på noen andre kontakter som du har i huset, har du 3 fase fordelt skap så prøver du stikkontakter på forskjellige kurser.

Det er verdt en forsøk.

 

Du er litt elektrokyndig forstår jeg :thumbup:

Da kan du måle spenningene til jord.

 

Gå i hovedskapet ditt og mål fra hver fase til jord.

Du skal ha mellom 220 til 240 volt mellom fasene, og mellom 120 til 150 volt til jord.

 

har du jordspenninger utover dette kan du prøve å slå ut 1 og 1 kurs til du ser at jordspenningen er fin. Dette er en fin måte å finne den aktuelle kursen det er feil på.

 

legger inn mer info når du har svart :)

Lenke til kommentar

Er det mulighet for at det er skjermen som gjør det?!

 

For jeg hadde micen unna skjermen i stad og da klikka den ikke :S men når jeg la den oppå skjermen igjen så klikka den :S

 

er det en mulighet der? legge micen et annet sted elns?

Lenke til kommentar

kan være skjermen...

 

Ofte på skrivepulter kan det være en billig lampe fra IKEA med innebygd transformator som forårsaker elendighet. Hvordan mange av disse produktene havner i Norske Butikkhyller er jeg alltid imponert over...

 

Dog, fjerner støyen seg når du har micen vekk fra skjermen er jo problemet løst. Da holder du den bare vekke fra skjermen da :D

 

evt på tide å ta en "elkjøp" (KAST SKROTET PÅ DYNGA OG KJØP NYTT)

 

Lykke til!

 

 

ps: Husk å si fra til disse gutta om du pælmer noe som ikke er helt ødelagt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515540&hl=

Lenke til kommentar
kan være skjermen...

 

Ofte på skrivepulter kan det være en billig lampe fra IKEA med innebygd transformator som forårsaker elendighet. Hvordan mange av disse produktene havner i Norske Butikkhyller er jeg alltid imponert over...

 

Dog, fjerner støyen seg når du har micen vekk fra skjermen er jo problemet løst. Da holder du den bare vekke fra skjermen da  :D

 

evt på tide å ta en "elkjøp" (KAST SKROTET PÅ DYNGA OG KJØP NYTT)

 

Lykke til!

 

 

ps: Husk å si fra til disse gutta om du pælmer noe som ikke er helt ødelagt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515540&hl=

9004594[/snapback]

men kan skjermen være problemet når den funker noen ganger selvom den ligger oppe på skjermen ? eller..

Lenke til kommentar
Får samme problem som deg hvis jeg ikke holder orden på kabelrotet bak pulten. Mikrofonledingen bør holdes borte fra andre kabler. Tidligere kunne jeg ikke ha koblet til min billige Ikea skrivebordslampe men av en eller annen grunn går det bra nå.

9004726[/snapback]

sånn liksom når du går inn å skal stille på lyden så klikker den? også bare går du ut og inn så virker den igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...