Gå til innhold

Anbefalte innlegg

iPhones kvaliteter ligner vel litt på iPods - den gjør det folk flest trenger veldig bra. Så ditcher man endel andre ting for å gjøre dingsen enkel i bruk (FM-radio/MMS).

 

Kommer antakelig til å kjøpe iPhone av samme grunn som jeg kjøpte iPod - jeg gidder ikke bruke masse tid på manualer, jeg vil bare ha en vennlig innstilt dings som gjør det jeg vil den skal gjøre, uten dikkedarer. At den gjør telefoni, kalender, musikk, epost og websurfing bra er det som betyr noe. Pluss at den har bra batterilevetid (250 t standby). Jeg sender aldri MMS, og jeg bruker et ordentlig kamera når jeg tar bilder. Bryr meg ikke om litt fingerfett på skjermen, hallo! Og forsvinner ikke mesteparten uansett når telefonen går opp og ned i lomma?

 

At den er pen å se på betyr også endel. Litt flaut å innrømme, men når noe er "easy on the eyes" så er det så mye triveligere å holde på med det - jeg nevner i fleng ... :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
iPhones kvaliteter ligner vel litt på iPods - den gjør det folk flest trenger veldig bra. Så ditcher man endel andre ting for å gjøre dingsen enkel i bruk (FM-radio/MMS).

 

Kommer antakelig til å kjøpe iPhone av samme grunn som jeg kjøpte iPod - jeg gidder ikke bruke masse tid på manualer, jeg vil bare ha en vennlig innstilt dings som gjør det jeg vil den skal gjøre, uten dikkedarer. At den gjør telefoni, kalender, musikk, epost og websurfing bra er det som betyr noe. Pluss at den har bra batterilevetid (250 t standby). Jeg sender aldri MMS, og jeg bruker et ordentlig kamera når jeg tar bilder. Bryr meg ikke om litt fingerfett på skjermen, hallo! Og forsvinner ikke mesteparten uansett når telefonen går opp og ned i lomma?

 

At den er pen å se på betyr også endel. Litt flaut å innrømme, men når noe er "easy on the eyes" så er det så mye triveligere å holde på med det - jeg nevner i fleng ... :-)

8986815[/snapback]

 

Sidan du har så små krav til telefonen, så kunne du like godt kjøpe ein billigare telefon for å ikkje sløse vell alle pengane, så kan du heller spare dei pengane til noko du verkeleg har nytte av.

Lenke til kommentar

Ganske enig med artikkelen... Er en del funksjoner som mangler, ihvertfall hvis den skal være verdig på det norske markedet (som MMS)... 3G i seg selv er ikke et stort tap for meg da 3G nettet i Norge ikke akkurat er å rope hurra for enda... Jeg håper at det er den neste utgaven som kommer til Norge for det er fortsatt en del funksjoner og små irritasjoner som trengs å rettes på før jeg slenger så mange tusen på bordet...

 

EDIT: Forøvrig synes heller ikke jeg at det er et minus at iPhone ikke har støtte for minnekort, den har jo 4 eller 8GB internminne! Det blir som med en iPod, vil du ha minnekort må du kjøpe deg noe annet...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
Mobilen er er kanskje en rovulosjon på det den gjør bra? Menyene og det positive dere sa om mobilen siden ingen andre mobiler i det heletatt er der den dag idag... Fettmerker på en skjerm man setter fingrene på er jo ikke til å unnga, sånn er det bare.. Trykk på dataskjermen din og se hva som skjer der ;)

8984470[/snapback]

Vi har tastaturer slik at vi ikke trenger å fingre med skjermene våre vet du, derfor er det irriterende med iPhone.

 

Hvordan skal amerikanerne se på YouTube med den uten 3G?

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er telefonen for meg, så er jo telefonen delvis nytenkende på endel områder, så det er nok en bra inspirasjon for å drive utviklingen videre. At skjermer med bærbar-kvalitet kommer er på høy tid. Bærbar-skjermer suger jo også lut kontra stasjonære, så det er mye å hente.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor enkelte klager på at telefonen ikke har mulighet for minnekort, tross alt kommer den i en 4gb og 8gb versjon.

8984330[/snapback]

Minnekort brukes til annet enn datalagring, vettu. F.eks. går det mye fortere å kopiere musikk til et minnekort i minnekortplassen på PC-en enn å dra alt sammen over med kabel. ;)

 

Også elsker jeg at jeg kan ta minnekortet fra mobilen min, putte det i et SD-adapter og vise bilder og film rett på Wii-en!

8984694[/snapback]

 

Det er da samme kabel som på Ipod, tar ikke akkurat en evighet å overføre musikk.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Minnekort brukes til annet enn datalagring, vettu. F.eks. går det mye fortere å kopiere musikk til et minnekort i minnekortplassen på PC-en enn å dra alt sammen over med kabel. ;)

 

Også elsker jeg at jeg kan ta minnekortet fra mobilen min, putte det i et SD-adapter og vise bilder og film rett på Wii-en!

8984694[/snapback]

 

Det er da samme kabel som på Ipod, tar ikke akkurat en evighet å overføre musikk.

8988635[/snapback]

Det forutsetter jo at du har kabelen med deg og iPod-en en meter unna, gjør det ikke? Det går jo selvsagt an å klare seg uten for mange, men fordelene er der fremdeles.

Lenke til kommentar
" Vi har hatt iPhone i hånden én dag."

 

LOL, Var dere hele dagen i en Apple Shop?  Det er jo t.o.m. tyverisikring på telefonen.  

Kan man virkelig teste en telefon bare ved å se på den i butikken?  :hmm:

Eller lyver bildene?  :D

8985530[/snapback]

 

Jeg var i en Apple butikk på Tysons Corner i Mclean, Virginia og kan bekrefte at man kan teste en telefon i butikken. Det telefonen har, er mega. Problemet er hva den ikke har.

 

Kommer dere i Norge forresten inn på denne linken? Mye interessant fra nye Iphone brukere der.

Endret av butare
Lenke til kommentar

Problemet med mangel på 3G er overdreven. I praksis merker man ikke noen særlig forskjell på Edge og 3G når man mobilsurfer. Dog er det mulig at Safari browseren på iPhone er såpass bra at man ønsker raskere surfing.

 

Selv i Norge er det tross alt viktigere å ha Edge enn 3G på grunn av dekningen, selv om det beste selvfølgelig er å ha begge deler.

 

Det aller viktigste mangelen med iPhone ser ikke ut til å være registrert her. Man kan ikke bruke telefonen som modem(Edge/GPRS) når man kobler til telefon - hverken via Bluetooth eller kabel! Det er ganske utrolig.

Lenke til kommentar
urbancat : Har ikke norske mobiloperatører begynnt å åpne for høyere hastigheter på 3G? Tidligere når grensen var omtrent 300 kbps var det ikke mye forskjell mellom det og EDGE, men nå tror jeg mange steder hastigheten for 3G er flere ganger høyere.

8995587[/snapback]

 

3G har en teoretisk makshastighet på 384 kbps ned og denne kan ikke på noe vis bli flere ganger høyere enn 300 kbps som du nevner.

 

Ser for meg at du tenker på en nyere teknologi kalt HSDPA som foreløping kun Netcom har begynt med noen få steder i landet, denne har ikke noe med 3G å gjøre. Du må en mobil som støtter denne teknologien og HSDPA kan komme opp i flere mbits i nedlastningshastighet.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Mobilen er er kanskje en rovulosjon på det den gjør bra? Menyene og det positive dere sa om mobilen siden ingen andre mobiler i det heletatt er der den dag idag... Fettmerker på en skjerm man setter fingrene på er jo ikke til å unnga, sånn er det bare.. Trykk på dataskjermen din og se hva som skjer der ;)

8984470[/snapback]

Vi har tastaturer slik at vi ikke trenger å fingre med skjermene våre vet du, derfor er det irriterende med iPhone.

 

Hvordan skal amerikanerne se på YouTube med den uten 3G?

8987864[/snapback]

 

Den har Wi-Fi/WLAN

Lenke til kommentar
Mobilen er er kanskje en rovulosjon på det den gjør bra? Menyene og det positive dere sa om mobilen siden ingen andre mobiler i det heletatt er der den dag idag... Fettmerker på en skjerm man setter fingrene på er jo ikke til å unnga, sånn er det bare.. Trykk på dataskjermen din og se hva som skjer der ;)

8984470[/snapback]

Vi har tastaturer slik at vi ikke trenger å fingre med skjermene våre vet du, derfor er det irriterende med iPhone.

 

Hvordan skal amerikanerne se på YouTube med den uten 3G?

8987864[/snapback]

 

Den har Wi-Fi/WLAN

8996075[/snapback]

 

Wifi? Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men her hvor jeg camperer er de fleste WiFi nettene kryptert. Noen er selvfølgelig åpne, men man kan liksom ikke sitte på trikken å sjekke epost/browse osv. Og hvis man reise mye må man lete etter WiFi hotspots. Nesten like enkelt å gå på en internetcafe da!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...