Gå til innhold

Kjøpsplan, noen som har tips til endring?


Anbefalte innlegg

Du har opplevd det samme som flere andre Fotovideo-kunder, som har gått videre til der jeg jobber. En kunde fortalte at han hadde spurt om sekker, og fikk ramset opp en liste over hva de hadde (de tok ikke frem noen). Da han spurte om hva de kostet, fikk han svaret at det kunne han finne ut på internett (!).

 

Ellers ser det ut som Mini Trekkeren akkurat er stor nok. Men det er som sagt vanskelig å vite før du finner en butikk som gidder å yte et snev av service. Hadde jeg ikke hatt ferie denne uken, skulle jeg tatt med meg en utskrift av denne tråden på jobb og forsøkt for deg med tilsvarende produkter (har ikke D50 lenger, og fører ikke Sigma). Si ifra (i PM f.eks) om du ikke har kjøpt sekk om to uker, så kan jeg prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vedlig stor forskjell på hvem du treffer på FotoVideo. Jeg fikk veldig god hjelp tidligere i år, enda jeg bare kikket. Men en ting jeg ikke liker er at de har innført det &%#$£#¤%! kølapp systemet - det er få mindre kundevennlig ting en det!

 

Jeg tror også at Mini Trekker burde passe - den tar utrolig mye utstyr i forhold til størrelse.

 

Tom

Lenke til kommentar

Skal kjøpe sekk den 10. Juli om lønna rekker til sekk og SB-800 (3.400)

 

Jeg tviler egentlig på at det passer, ser ut som jeg ikke får plass til enten 70-300mm eller makro'n.

 

Det er forresten snakk om AW typen og ikke classic. Vil ha litt regnmotstand.

 

Det trenger heller ikke passe til D200-pakken, men bør passe med d200m/batterigrep i bytte for D50.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Det er vedlig stor forskjell på hvem du treffer på FotoVideo. Jeg fikk veldig god hjelp tidligere i år, enda jeg bare kikket. Men en ting jeg ikke liker er at de har innført det &%#$£#¤%! kølapp systemet - det er få mindre kundevennlig ting en det!

 

Jeg tror også at Mini Trekker burde passe - den tar utrolig mye utstyr i forhold til størrelse.

 

Tom

8948687[/snapback]

 

Mulig de ikke tar meg seriøst fordi jeg er 16 år. Er fristende å legge igjen 10k der nå, men jeg har ikke store valget, JP fører ikke Sigma.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe sekk den 10. Juli om lønna rekker til sekk og SB-800 (3.400)

 

Jeg tviler egentlig på at det passer, ser ut som jeg ikke får plass til enten 70-300mm eller makro'n.

 

Det er forresten snakk om AW typen og ikke classic. Vil ha litt regnmotstand.

 

Det trenger heller ikke passe til D200-pakken, men bør passe med d200m/batterigrep i bytte for D50.

8948703[/snapback]

 

Det står classic i ønskelisten din i første post ;) Og den er vel noe større enn AW utgaven.

Hva neste størrelse opp fra Lowepro ?

 

Det er jo andre produsenter, men jeg er ikke sikker på om de har AW versjoner.

 

Tom

Lenke til kommentar
Skal kjøpe sekk den 10. Juli om lønna rekker til sekk og SB-800 (3.400)

 

Jeg tviler egentlig på at det passer, ser ut som jeg ikke får plass til enten 70-300mm eller makro'n.

 

Det er forresten snakk om AW typen og ikke classic. Vil ha litt regnmotstand.

 

Det trenger heller ikke passe til D200-pakken, men bør passe med d200m/batterigrep i bytte for D50.

8948703[/snapback]

 

Det står classic i ønskelisten din i første post ;) Og den er vel noe større enn AW utgaven.

Hva neste størrelse opp fra Lowepro ?

 

Det er jo andre produsenter, men jeg er ikke sikker på om de har AW versjoner.

 

Tom

8948739[/snapback]

 

Jo, men fan ut idag at det var lite som skilte de i pris, og det er greit med noe som er mer vannavstøtende.

 

Jeg ga bare en liten oppdatering.

Lenke til kommentar

Vedr Fotovideo i Trh...gjennomsnittlig service, syns de maser veldig om å kjøpe UV filter. Kan ikke si de har god kunnskap om de produktene jeg har kjøpt derfra, spesielt gjelder dette hvordan produktene står i forhold til lignende produkter av andre merker. Har vært på Preus på Trh Torg flere ganger, den butikken anbefales på det varmeste, hyggelig betjening som har god kunnskap om produktene de selger.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe sekk den 10. Juli om lønna rekker til sekk og SB-800 (3.400)

Jeg tviler egentlig på at det passer, ser ut som jeg ikke får plass til enten 70-300mm eller makro'n.Det er forresten snakk om AW typen og ikke classic. Vil ha litt regnmotstand. Det trenger heller ikke passe til D200-pakken, men bør passe med d200m/batterigrep i bytte for D50.

8948703[/snapback]

 

Jeg har en Lowepro Trekker Plus AW, den er svær, plass til en 17" bærbar. Kjøpte den uten å ha sett den "live" og den var mye større enn jeg trodde. Vet ikke om jeg den med meg inn i fly. Vurderer å kjøpe meg enn litt mindre sekk. På Foto Schrøder har de fotosekker fra Jenova, aldri hørt om disse, men sekken virket meget solid. Litt større en Mini Trekker med flere smålommer, men ingen regntrekk.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe sekk den 10. Juli om lønna rekker til sekk og SB-800 (3.400)

Jeg tviler egentlig på at det passer, ser ut som jeg ikke får plass til enten 70-300mm eller makro'n.Det er forresten snakk om AW typen og ikke classic. Vil ha litt regnmotstand. Det trenger heller ikke passe til D200-pakken, men bør passe med d200m/batterigrep i bytte for D50.

8948703[/snapback]

 

Jeg har en Lowepro Trekker Plus AW, den er svær, plass til en 17" bærbar. Kjøpte den uten å ha sett den "live" og den var mye større enn jeg trodde. Vet ikke om jeg den med meg inn i fly. Vurderer å kjøpe meg enn litt mindre sekk. På Foto Schrøder har de fotosekker fra Jenova, aldri hørt om disse, men sekken virket meget solid. Litt større en Mini Trekker med flere smålommer, men ingen regntrekk.

8949782[/snapback]

 

Ja så på den Mini trekker plus AW, ble litt stor.

 

Afseth skulle se om han fikk sjekket hva det var plass til, så håper han kommer med gode nyheter.

 

Sekkene skulle hatt vært litt dypere så man ikek trenger å legge alle objektivene.

Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å droppe 150mm makro, og heller kjøpe 105mm makro.

 

Pris og størrelse gjør at jeg heller går for dette. Så da blir'e kanskje blitz og makro på en gang.... :D

8976571[/snapback]

 

Er du nå sikker på dette? :hmm:

 

På 150'n kan du bruke en x2 telekonverter og få 300/5,6 som visstnok gir gode bilder ifølge det jeg har lest på nettet! :yes:

Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å droppe 150mm makro, og heller kjøpe 105mm makro.

 

Pris og størrelse gjør at jeg heller går for dette. Så da blir'e kanskje blitz og makro på en gang.... :D

8976571[/snapback]

 

Er du nå sikker på dette? :hmm:

 

På 150'n kan du bruke en x2 telekonverter og få 300/5,6 som visstnok gir gode bilder ifølge det jeg har lest på nettet! :yes:

8976750[/snapback]

 

Jeg har Tamron'n min til det. Jeg tro jeg blir fornøyd. Får se hva lønna blir. Om jeg får råd til 150 nå, så kan det bli spennende bortpå fotovideo.. :!:

Lenke til kommentar

Ser ut som et flott utstyr du går i planer om å skaffe , men jeg ville valgt en litt større sekk.

Compu Trekker AW har jeg god erfaring med og til mitt utstyr som du ser i signaturen min , så har jeg plass til enda et par objektiv og ett hus til om det skulle skje.

Dessuten har den plass til en laptop eller noe annet.

Stativfeste og AW trekk er også kjekt å ha.

Med den handle listen du har kan ikke den lille prisforskjellen spille så stor rolle.

Kjedelig om noe utstyr må ligge igjen hjemme synes nå jeg.

Lenke til kommentar

ja jeg har vært på sekk på sekken, og den blir for liten, men jeg prøvde med Computrekker, og det var ikke så mye mer jeg fikk med, kanskje en 50mm til eller til nød en blitz, men det var bare mer enn minitrekkeren.

 

Jeg måtte komme tilbake når jeg hadde alt av utstyr for å se hva slags sekk jeg måtte ja.

Lenke til kommentar
ja jeg har vært på sekk på sekken, og den blir for liten, men jeg prøvde med Computrekker, og det var ikke så mye mer jeg fikk med, kanskje en 50mm til eller til nød en blitz, men det var bare mer enn minitrekkeren.

 

Jeg måtte komme tilbake når jeg hadde alt av utstyr for å se hva slags sekk jeg måtte ja.

8976949[/snapback]

 

fult mulig at jeg kan droppe vidvinkelen på enkelte turer og slikt, men da kommer jeg til å erge meg om jeg trenger den.

 

 

Edit: Den skulle redigeres, ikke selvsvares.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å droppe 150mm makro, og heller kjøpe 105mm makro.

 

Pris og størrelse gjør at jeg heller går for dette. Så da blir'e kanskje blitz og makro på en gang.... :D

8976571[/snapback]

 

Vil anbefale deg 150mm makro. Har prøvd begge(eier selv 105mm og en kamerat har 150mm), og selv om makro i de fleste tilfeller krever manuell fokus, har 150mm HSM.

Den er raskere og mye mer presis. I tillegg har den stativfeste, praktisk. Dog er 105mm en god del enklere å ha med seg, så får du sikkert plass i sekken hvis det var en bekymring ;)

 

Alltid vanskelig å velge objektiv, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Har bestemt meg for å droppe 150mm makro, og heller kjøpe 105mm makro.

 

Pris og størrelse gjør at jeg heller går for dette. Så da blir'e kanskje blitz og makro på en gang.... :D

8976571[/snapback]

 

Vil anbefale deg 150mm makro. Har prøvd begge(eier selv 105mm og en kamerat har 150mm), og selv om makro i de fleste tilfeller krever manuell fokus, har 150mm HSM.

Den er raskere og mye mer presis. I tillegg har den stativfeste, praktisk. Dog er 105mm en god del enklere å ha med seg, så får du sikkert plass i sekken hvis det var en bekymring ;)

 

Alltid vanskelig å velge objektiv, synes nå jeg.

8976997[/snapback]

 

Faen hvorfor må dere komme å snakke varmt om et objektiv jeg egentlig har lyst på, men som lommeboka ikke liker! :mad:

 

Størrelsen har ikke så mye å si, bare fett med store objektiv :D

 

Jeg får se forhåpentlig vis får jeg kun råd til blitz, så har jeg 1 mnd igjen med tenking, før jeg smeller på makro og vidvinkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...