Gå til innhold

Kjøpsplan, noen som har tips til endring?


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å droppe 150mm makro, og heller kjøpe 105mm makro.

 

Pris og størrelse gjør at jeg heller går for dette. Så da blir'e kanskje blitz og makro på en gang.... :D

8976571[/snapback]

 

Vil anbefale deg 150mm makro. Har prøvd begge(eier selv 105mm og en kamerat har 150mm), og selv om makro i de fleste tilfeller krever manuell fokus, har 150mm HSM.

Den er raskere og mye mer presis. I tillegg har den stativfeste, praktisk. Dog er 105mm en god del enklere å ha med seg, så får du sikkert plass i sekken hvis det var en bekymring ;)

 

Alltid vanskelig å velge objektiv, synes nå jeg.

8976997[/snapback]

 

Faen hvorfor må dere komme å snakke varmt om et objektiv jeg egentlig har lyst på, men som lommeboka ikke liker! :mad:

 

Størrelsen har ikke så mye å si, bare fett med store objektiv :D

 

Jeg får se forhåpentlig vis får jeg kun råd til blitz, så har jeg 1 mnd igjen med tenking, før jeg smeller på makro og vidvinkel.

8977010[/snapback]

 

Ja det er farlig å bli hekta, svært få lommebøker som liker det. Jeg angrer i dag for at jeg ikke kjøpte 150mm, så vet du det :p

 

Uansett: Når du er så godt i gang og har skrevet opp blits, har du skrevet opp trådløs sender? Har det selv, og det er utrolig praktisk. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bestemt meg for å droppe 150mm makro, og heller kjøpe 105mm makro.

 

Pris og størrelse gjør at jeg heller går for dette. Så da blir'e kanskje blitz og makro på en gang.... :D

8976571[/snapback]

 

Vil anbefale deg 150mm makro. Har prøvd begge(eier selv 105mm og en kamerat har 150mm), og selv om makro i de fleste tilfeller krever manuell fokus, har 150mm HSM.

Den er raskere og mye mer presis. I tillegg har den stativfeste, praktisk. Dog er 105mm en god del enklere å ha med seg, så får du sikkert plass i sekken hvis det var en bekymring ;)

 

Alltid vanskelig å velge objektiv, synes nå jeg.

8976997[/snapback]

 

Faen hvorfor må dere komme å snakke varmt om et objektiv jeg egentlig har lyst på, men som lommeboka ikke liker! :mad:

 

Størrelsen har ikke så mye å si, bare fett med store objektiv :D

 

Jeg får se forhåpentlig vis får jeg kun råd til blitz, så har jeg 1 mnd igjen med tenking, før jeg smeller på makro og vidvinkel.

8977010[/snapback]

 

Ja det er farlig å bli hekta, svært få lommebøker som liker det. Jeg angrer i dag for at jeg ikke kjøpte 150mm, så vet du det :p

 

Uansett: Når du er så godt i gang og har skrevet opp blits, har du skrevet opp trådløs sender? Har det selv, og det er utrolig praktisk. ;)

8977028[/snapback]

 

Trødløs sender?

Lenke til kommentar
Jepp, trådløs sender. gir svært stor handlefrihet.

Vet ikke om nikonkameraer har dette innebygget, det har ihvertfall ikke canon, derfor fant de opp denne:

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=10253

8977081[/snapback]

 

Assa man kan bruke SB-800 trådløst med D50, så man trenger ikke noen kestra sender, om det var det du tenkte på?

8977093[/snapback]

 

Jepp! På den måten får du blitsen bort fra kamera og kan plassere den der du vil. ;)

Lenke til kommentar
Jepp, trådløs sender. gir svært stor handlefrihet.

Vet ikke om nikonkameraer har dette innebygget, det har ihvertfall ikke canon, derfor fant de opp denne:

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=10253

8977081[/snapback]

 

Assa man kan bruke SB-800 trådløst med D50, så man trenger ikke noen kestra sender, om det var det du tenkte på?

8977093[/snapback]

 

Jepp! På den måten får du blitsen bort fra kamera og kan plassere den der du vil. ;)

8977100[/snapback]

 

*kremtkremt* ja det har Nikon fikset i kameraet og blitzene de skjønner du, proffer som de er :D

Lenke til kommentar
*kremtkremt* ja det har Nikon fikset i kameraet og blitzene de skjønner du, proffer som de er :D

8977106[/snapback]

 

Jeg bare må le ;)

 

Så til sekken: jeg hoppet over side 2, men vil bare si at jeg er veldig fornøyd med sekken min. Lowepro mini trekker classic altså. Den har plass til 20D med batterigrep og 17-40, 70-200 2.8 og 430ex, og fortsatt har jeg plass til 24-105mm og litt mer stæsj.

En av fotografene i avisa her har samme sekken med Canon 1D mk2n med 16-35 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 is, 1.4 extender og to blitser :)

Lenke til kommentar
Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro

Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC HSM

Nikon SB-800

Lowepro mini trekker classic

D200-pakke:

Nikon D200

Tamron 17-50mm f/2.8

Nikon MB-D200

SanDisk Extreme IV 2GB

SanDisk Extreme IV 4GB

 

Rekkefølge:

Blitz

Makro

Sekk

Vidvinkel

D200 pakke

 

Noen som har tips til endringer, innenfor prisklassene?

 

Edit:

Satser på å få råd til D200 pakken til jul, men får se.

8936178[/snapback]

 

Mitt tips må evt vere å fokusere litt mindre på utstyr og heller ta bilder. Kjøpt utstyr når pengene er der... Da kan prisene og dermed valgene bli annerledes....

Lenke til kommentar
Eventuelt får du bare klare deg uten trådløs blitsstyring inntil du oppgraderer til D200 ;)

8978272[/snapback]

 

Ikke faen om jeg bruker 3k på for å få noe til 3k å fungere trådløst!

:(

8979952[/snapback]

 

Alternativet er jo en blitskabel, fåes til canon for rundt 500 kr tror jeg, gir stor begrensning, men er allikevel mye bedre enn å ha blitsen på kameraet..

Lenke til kommentar

Tenkte bare å legge til hva jeg har i min Lowepro CompuTrekker AW:

 

Canon EOS 1D MarkIIn med påmontert enten 70-200 F2.8 eller 400mm F5.6 "i midten"

70-200 F2.8 eller 400mm F5.6 (den som ikke står på kamera) på hele venstre siden.. så 24-105 F4, Kenko 1.4x og 50mm F1.4 på høyre side. Så lenge du ikke har altfor lange objektiver så kan disse stå på høykant.

 

Blitz osv har jeg i "buret" fremme. Det er UTROLIG hvor mye du får plass til der da det er veldig romslig. Har gjerne batteriladder til 1D, 12 GP 2700 batterier, Sigma blitz, 1 x ekstra kenko 1.4x, 2 stk ekstra batterier samt strømadapter til bærbar PC. Så har jeg en bærbar PC med 14" skjerm i buret for PC.

 

Hadde mini trekker AW før, og den var akkurat like stor der fotoutstyret skulle. Compu trekker har i tillegg et bur bakerst mot ryggen der du kan putte en bærbar PC. Så jeg tror en Mini Trekker vil holde til det meste!

 

edit: og så har jeg forresten 4 stk UV/Polafilter på innsiden av "lokket".

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...