Gå til innhold

Kjøpsplan, noen som har tips til endring?


Anbefalte innlegg

Når vi er inne på japanphoto (siden denne og dahles tråd hopper i alle retninger), har noen fått testet Bilora Pro Combi II stativet som de selger for 999,-? Skulle gjerne hatt et greit stativ som er passe mobilt.

9006883[/snapback]

Har ikke testet det, men kikket på det. Det virker godt skrudd, relativt solid og stabilt. Vater har det også. Det er lurt å velge et slik stativ i prisklassen, men du kan også kikke på Velbon Sherpa. De har også gode stativer i klassen. Man kan egentlig bare gi opp kulehode hvis man ikke har noen tusenlapper å avse, for et godt hode koster minst 2000 alene.

Tror ikke du gjør en tabbe med hverken det Bilora-stativet, eller et i Sherpa-serien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ypperlig. Da får jeg ta en tur nedom Japanphoto og de andre kamerabutikkene Stavanger har å by på ikveld for å teste. Får håpe den store massen av monarkikåte tilskuere har kommet seg hjem fra gårsdagens fest.

 

Kulehode er nok uaktuelt siden både min økonomi og mine bruksområder ikke behøver en slik investering.

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Desverre virket begge overnevnte stativer noe store mitt bruk. Trenger noe mobilt som enkelt kan festes på siden av sekken til gåturer i skog og mark. Finnes like stabile alternativer i mindre pakning? Er ikke avhengig av 160cm høyt stativ, og ønsker vel et "lavere" stativ.

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Sherpa finnes i forskjellige størrelser. Legger du til to hundre, så får du den mest kompakte modellen. Et mindre og lettere kvalitetsstativ skal du lete lenge etter, hvis du ikke casher ut et dyrt karbonstativ.

Et mulig alternativ er den største Gorillapod'en, eller et Slik Mini, som jeg har. De er veldig små, men Mini'en er i alle fall solid nok til min 20D, og kan plasseres på steiner og søppelkasser, for eksempel. Jeg har det ofte med på reiser, men det ligger stort sett i kofferten hele tiden. Det gjør ikke noe, siden det tar liten plass og veier lite.

Lenke til kommentar

Det går ikke ann å linke til enkeltprodukter fra JP's hjemmesider. Det er jo essensielt å sjekke ut de som driver med foto som hovedprodukt, når man sjekker nettbutikker. Det er heldigvis andre enn databutikker som selger fotoutstyr fremdeles. De finnes også hos datebutikker

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328536

Litt rimeligere variant

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...0788&plid=80788

 

Når jeg googlet på Velbon Sherpa fikk jeg opp denne siden med nesten 1300 treff ang. Velbon Sherpa, fra sider i Norge

http://www.google.no/search?hl=no&q=velbon...=cr%3DcountryNO

 

Det kan ikke sies ofte nok, Google er faktisk din venn.

Lenke til kommentar

Har sett begge, men i innlegget ditt refererte du til den minste utgaven som skulle koste 200 kroner mer. Trodde da du mente 435 fra Velbon sine sider, siden den er minst.

 

Og, ja, jeg brukte Google. :)

 

Edit: Spesielt med tanke på at jeg synes 600R var litt stor for mitt bruk. Av de du refererer til er 250R ca. like stor, og 750R større.

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar
Har sett begge, men i innlegget ditt refererte du til den minste utgaven som skulle koste 200 kroner mer. Trodde da du mente 435 fra Velbon sine sider, siden den er minst.

9058618[/snapback]

Jeg vet i alle fall at Antonio har det inne for salg. Det er et av de få nye produktene han fører i butikken sin, ved siden av filmer og kameradeksler. Ring, eller send ham en mail. Her har du siden hans http://www.antoniostasi.com/

Spør ham om hvor langt ned det dyreste han har inne går. Jeg mener at det bør være et greit stativ for de som har behov for å komme langt ned, men dette er jo ikke mitt spesialområde.

For de som trenger et billig stativ til makro, kan jeg anbefale det bittelille Slik Mini. På grunn av størrelsen er det faktisk ganske stabilt, siden beina er omtrent like tjukke som på et vanlig stativ, bare mye mye kortere. Tror det koster under 400. Bruker det selv når jeg er ute og reiser, og plasserer det oppå søppelkasser og lignende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var nedom den lokale butikken og fikk sett litt på den største Gorillapod'en. Den virket meget solid og jeg lurer på om det blir en sånn en før turen. Det eneste jeg trenger er vel et hode (den kan brukes uten og). Noen passende anbefalinger (helst fra noen med gorillapod ;))?

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Du er jo ferdig med ditt, denne tråden har vært rimelig død siden begynnelsen av juli. Gjør det noe om andre da tar opp sine "kjøpsplaner" (som faktisk er trådens navn)? Om det hjelper deg eller ikke er irrelevant. Sterk følelse av trådeierskap er som et virus for et diskusjonsforum.

 

:)

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Aaargh!

 

Skal til Sunnmørsalpene imorgen å gå i fjellet i 3 dager. Jeg har fikset det slik at jeg er sikret Vidvinkel. JP skal få varer i morgen tidlig, så jeg kommer ås sent som mulig. Men så må jeg jo ha sekk også. Men JP hadde ikke sekken inne. jeg ringte ned til Photo Schrøder som jeg viste hadde sekken tidligere. Der forsikret jeg meg om at de hadde Tokinaen, i tilfelle JP ikke rekker det. men den sekken jeg har sett henge på stativet i hele vinter, var nå solgt og de hadde vist ikke noen igjen. Krise. Så prøvde jeg å ringe FV (Nådd bunnen nå :( ) men de hadde stengt, men jeg vet de skal ha sekken, så håper på det. Skal innom Elite foto om ingen har sekken, men det kan bli litt stress. Skal også ha 2GB kort og helst et 77mm gradert Gråfilter, men har ikke bestemt meg om 1.300 er verdt det.

 

Lykke til si jeg bare! Må pakke nå. Venter meg sterk kuling og regn på toppan...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...