Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Håndbrekket "løser seg ikke ut" [LØST]


Buxa

Anbefalte innlegg

Har en 92 Audi 80 med trommelbremser bak. Parkerte i går bilen med håndbrekket dratt opp. I dag når jeg skulle ut å kjøre låser ikke håndbrekket seg opp. Jeg får ned håndbrekket inne i bilen, men bakhjulene er fortsatt låst.

Noen som har slitt med det samme problemet? Kan vaieren være gåen, eller er det mulig at bremsebånda kan ha lagt seg dobbelt?

 

Har prøvd å rikke bilen i gang ved å prøve å kjøre, både framover og i revers. Jeg har også prøvd å "nøkke" i bilen ved å taue den med en annen bil. Problemet er at bilen står parkert på singell, altså grus, så det blir ikke noen friksjon sånn sett.

Endret av Buxa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være en av selvjustererne som har "låst" seg. Det er også mulig at en eller flere fjører har ryki som drar bremsebånda sammen igjen har ryki.

 

Det sitter ofte en slags fjær på enden av håndbreksvaieren, denne kan også ha ryki. Problemet erat tromlene kan bli litt vanskelige å få av nå som bremsene sitter på.

Lenke til kommentar
Kan være en av selvjustererne som har "låst" seg. Det er også mulig at en eller flere fjører har ryki som drar bremsebånda sammen igjen har ryki.

 

Det sitter ofte en slags fjær på enden av håndbreksvaieren, denne kan også ha ryki. Problemet erat tromlene kan bli litt vanskelige å få av nå som bremsene sitter på.

8935455[/snapback]

Uff. Dette kom selvfølgelig veldig ubelelig (problemer har en tendens til å komme på de verste tidpunktene), så jeg måtte krype til korset å ringte NAF som er på tur. Så får vi høre hva han sier. Må nok på verksted :cry: Da gjelder det bare å finne seg en annen bil så man kommer seg på jobb i morgen :hrm:

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som du skal ta med deg bilen på hurtigruta.

Har hatt min bil ombord to ganger og begge gangene slapp brekket med et smell når jeg tok laus for å kjøre i land.

Brekket låser seg aldri ellers mens rugging på bilen med brekket på kan få brekket til å kile seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...