Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Har allerede vært hos lakkerer med akkurat dette, og han mener det er liten vits å fikse flekken, da det er så lite. Ifølge han så burde jeg bare bruke lakkstift over, noe jeg allerede har gjort. Men dersom rusta ikke stoppet og ble veldig tydelig, så skulle jeg bare komme tilbake, og så ville de fikse det! Men veldig kjedelig alikevel...

Å bare bruke lakkstift vil ikke fjerne rusta. Rusta må fysisk bort før man bruker en lakkstift eller lakkerer opp igjen området.

Kanskje spørre på www.dcn.no så får du sikkert svar i fra noen som har vært bort i lignende situasjon.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, plussgrader i trondheim for tiden? Savner å bruke skumkanonen jeg! Eller det å vaske bil, generelt. Siden oktober/november har det stort sett gått i avfetting og avspyling (og frosne dørlåser). :(

Kanskje jeg skal nytte på litt i helgen, nå som det ser ut til å være plussgrader her også! Og å legge nytt lag med voks... :love:

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg bruker prickbort og surfex. Føler annen avfetting går hardt utover plastikk og gummi. Bruker iron x og i ny og ne.

 

Jif bilshampo har jeg hatt gode erfaringer med, men har stort sett brukt det til skum. Kjøpte det når de hadde introduksjonstilbud i fjor en gang. Den har ihvertfall god omtale på detailersclub

Lenke til kommentar

Ja, har stortsett gått i JIF både i skumkannon og bøtta. Good shit, med gode rengjøringsegenskaper og glid! Og ikke minst veldig prisvennlig og lett tilgjengelig for oss som ikke bor særlig sentralt (FK-butikkene f.eks.).

 

Iron-X er vel LSP-dreper mener jeg. Er lite som sitter igjen etter en runde med det iallefall. For sterk blanding av Surfex også (1:10 og lavere)... :)

Lenke til kommentar

Ja, har stortsett gått i JIF både i skumkannon og bøtta. Good shit, med gode rengjøringsegenskaper og glid! Og ikke minst veldig prisvennlig og lett tilgjengelig for oss som ikke bor særlig sentralt (FK-butikkene f.eks.).

 

Iron-X er vel LSP-dreper mener jeg. Er lite som sitter igjen etter en runde med det iallefall. For sterk blanding av Surfex også (1:10 og lavere)... :)

 

Er helt enig. Har samme erfaringer med Jif.

 

Iron x bruker jeg bare når jeg skal polere og legge på voks etterpå. Etter prickbort og sterk blanding av surfex seff :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...