Gå til innhold

Advarsel: Film om dyr!


Anbefalte innlegg

Utrolig at folkene som behandler dyrene på denne måten klarer å sove om nettene. Som tidligere nevnt, har jeg selv en tendens til å glemme disse PETA-videoene kun minutter senere. Jeg synes alikavel det er viktig å se slike opptak, for å minne oss selv og andre på at det faktisk foregår slike grusomheter hver eneste dag. PETA kunne dog spart seg for sin desperate skremselspropaganda, rettet mot «kjøttetere».

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette var helt sykt...

jeg kommer ikke til å slutte å spise kjøtt, for jeg tror ikke det vil ha noen virkning, desuten tror jeg ikke det er så ille i norge.. driver selv med hest, og det er selvsagt mange skrekkhistorier, men slakteriene forbedrer seg hele tiden, og vi har heldigvis strenge regler for dette!

MEN er det noe jeg virkelig kunne kjempet for så er det mer økologiskt dyrehold! jeg tror og mener at en gris som har gått ute i gjørma, og spist røtter og jord i tillegg til grisematen sin, og en gris som slipper stress og mas, blir en bedre kottelett enn en stakkar som har stått inne hele livet..!

vi har selv kjøpt gris av noen venner som driver hjemmeslakteri, og der går grisene på utegang nesten hele året (de har varme om vinteren asså!)

og de blir slaktet hjemme på gården, raskt og humant.. og jeg må få si.. det er den beste grisen jeg har spist noen gang!

Så.. ikke slutt å spis kjøtt (vi er tross alt kjøttetere) men prøv å sørg for at dyrene får et bedre liv mens de lever, og en rask human slaktemetode!

 

Marianne

Lenke til kommentar
dette var helt sykt...

jeg kommer ikke til å slutte å spise kjøtt, for jeg tror ikke det vil ha noen virkning, desuten tror jeg ikke det er så ille i norge.. driver selv med hest, og det er selvsagt mange skrekkhistorier, men slakteriene forbedrer seg hele tiden, og vi har heldigvis strenge regler for dette!

MEN er det noe jeg virkelig kunne kjempet for så er det mer økologiskt dyrehold! jeg tror og mener at en gris som har gått ute i gjørma, og spist røtter og jord i tillegg til grisematen sin, og en gris som slipper stress og mas, blir en bedre kottelett enn en stakkar som har stått inne hele livet..!

vi har selv kjøpt gris av noen venner som driver hjemmeslakteri, og der går grisene på utegang nesten hele året (de har varme om vinteren asså!)

og de blir slaktet hjemme på gården, raskt og humant.. og jeg må få si.. det er den beste grisen jeg har spist noen gang!

Så.. ikke slutt å spis kjøtt (vi er tross alt kjøttetere) men prøv å sørg for at dyrene får et bedre liv mens de lever, og en rask human slaktemetode!

 

Marianne

9021303[/snapback]

Enig... Har sett hvordan bestefaren min slakter kyllinger, og det er veldig humant..

Lenke til kommentar

PETA er nok vel ekstreme i sine vinklinger, det har jeg sett i flere videoer fra dem. Og nei, det er nok ikke flertallet som behandler slaktedyr på den måten, men det burde holde at det faktisk skjer. Jeg blir kvalm av å se griser kokes levende (skoldes for å fjerne pels/hår), dyr med avkuttede struper som spreller rundt (er dette vanlig praksis i de fleste land, jeg trodde de brukte en slags pistol mot hodet på dyret?), grisunger som bankes mot betongen, dyr som ikke kan bevege seg og er ødelagte i kroppen, dyr som kastes ned fra lastebiler.

 

Kanskje bare en eller to gjør slikt, men det er grusomt nok. Mange dyr lider av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

De folkene som gjør dette, og har gjort dette, kunne få blitt slaktet selv.

 

Dratt dem inn på et slakterhus, flådd av skinnet fra føttene, kuttet av arterier fra foten, (på baksiden), barbert dem og flådd av hud på hodet, også bare rivd av all hud på kroppen.

 

Etterpå kunne dem tatt ut kjøtt fra ribbein, brystkasser, tatt ut øyner osv osv.

 

 

Og SÅKLART filmet det, så mange 100 millioner mennesker kunne sett på.

 

 

En liten tankevekker: Mennesker er også DYR. Ville vi likt og blit slaktet levende? Liker vi smerter? Liker vi å miste hofta osv?

 

Bare fordi vi kan og snakke, og er større enn fugler osv. så betyr ikke det at vi skal ha mindre respekt for andre dyr. De har like mye følelser De også, bare fordi dem ikke snakker vårt språk.. Og ja, dem skjønner hva som skjer.

Lenke til kommentar
De folkene som gjør dette, og har gjort dette, kunne få blitt slaktet selv.

 

Dratt dem inn på et slakterhus, flådd av skinnet fra føttene, kuttet av arterier fra foten, (på baksiden), barbert dem og flådd av hud på hodet, også bare rivd av all hud på kroppen.

 

Etterpå kunne dem tatt ut kjøtt fra ribbein, brystkasser, tatt ut øyner osv osv.

 

 

Og SÅKLART filmet det, så mange 100 millioner mennesker kunne sett på.

 

 

En liten tankevekker: Mennesker er også DYR. Ville vi likt og blit slaktet levende? Liker vi smerter? Liker vi å miste hofta osv?

 

Bare fordi vi kan og snakke, og er større enn fugler osv. så betyr ikke det at vi skal ha mindre respekt for andre dyr. De har like mye følelser De også, bare fordi dem ikke snakker vårt språk.. Og ja, dem skjønner hva som skjer.

9061968[/snapback]

 

 

Ring psykolog.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
De folkene som gjør dette, og har gjort dette, kunne få blitt slaktet selv.

 

Dratt dem inn på et slakterhus, flådd av skinnet fra føttene, kuttet av arterier fra foten, (på baksiden), barbert dem og flådd av hud på hodet, også bare rivd av all hud på kroppen.

 

Etterpå kunne dem tatt ut kjøtt fra ribbein, brystkasser, tatt ut øyner osv osv.

 

 

Og SÅKLART filmet det, så mange 100 millioner mennesker kunne sett på.

 

 

En liten tankevekker: Mennesker er også DYR. Ville vi likt og blit slaktet levende? Liker vi smerter? Liker vi å miste hofta osv?

 

Bare fordi vi kan og snakke, og er større enn fugler osv. så betyr ikke det at vi skal ha mindre respekt for andre dyr. De har like mye følelser De også, bare fordi dem ikke snakker vårt språk.. Og ja, dem skjønner hva som skjer.

9061968[/snapback]

 

 

Ring psykolog.

9062148[/snapback]

 

 

Ja, gjør det du.

Lenke til kommentar
De folkene som gjør dette, og har gjort dette, kunne få blitt slaktet selv.

 

Dratt dem inn på et slakterhus, flådd av skinnet fra føttene, kuttet av arterier fra foten, (på baksiden), barbert dem og flådd av hud på hodet, også bare rivd av all hud på kroppen.

 

Etterpå kunne dem tatt ut kjøtt fra ribbein, brystkasser, tatt ut øyner osv osv.

 

 

Og SÅKLART filmet det, så mange 100 millioner mennesker kunne sett på.

 

 

En liten tankevekker: Mennesker er også DYR. Ville vi likt og blit slaktet levende? Liker vi smerter? Liker vi å miste hofta osv?

 

Bare fordi vi kan og snakke, og er større enn fugler osv. så betyr ikke det at vi skal ha mindre respekt for andre dyr. De har like mye følelser De også, bare fordi dem ikke snakker vårt språk.. Og ja, dem skjønner hva som skjer.

9061968[/snapback]

 

er de som gjør det mot dem noe bedre da? mennesker er OVER dyr, men jeg mener ikke at de skal behandles slik som på filmen.

Lenke til kommentar

Pleier ikke å føle slik at noe er så stygt jeg ikke burde se på det, men nå var det nesten slik. uansett, hvilke land er dette? Som de fleste her har sagt så fungerer det ikke slik i Norge og dyr for ofte bevege seg og får bedøvelse. Tror forresten at mye av kjøttet i Norge kommer fra små-produsenter, og de lar dyrene ofte gå fritt (bodde på fård før. husker at jeg så på TV at kuer fikk madrasser å ligge på og musikk å høre på når de melket. Og det er normalt å la kuer gå fritt om sommeren.

 

Når det gjelder høner og kyllinger, er jeg ikke så sikker, husker saken om den enorme høneplukkermaskinen. Men det går jo alltid an å kjøpe egg som det står at hønene er frittgående på.

 

Og jeg tror at det ikke er lov med genmanipulering i Norge om jeg ikke tar helt feil. Så vi i Norge burde ikke ha så veldig dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar

er de som gjør det mot dem noe bedre da?

9062496[/snapback]

 

 

Den skjønte jeg ikke?

9064349[/snapback]

 

hvis det for eksempel er en syk og gal dyreværner som er utrolig sint som slakter nd slike folk, men hvis det er "vanlige" slaktere så...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

er de som gjør det mot dem noe bedre da?

9062496[/snapback]

 

 

Den skjønte jeg ikke?

9064349[/snapback]

 

hvis det for eksempel er en syk og gal dyreværner som er utrolig sint som slakter nd slike folk, men hvis det er "vanlige" slaktere så...

9065007[/snapback]

 

 

Dyreværner slakter ikke dyrene sine? De avliver dem på en HUMAN måte. PETA folket gjør ikke det. De flår dem. LEVENDE.

 

 

Edit: Og slaktere som har det som et yrke avliver dyret først. Enten med skytemaske eller strøm.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Uhm, det virker som om du har misforstått litt her.

 

People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) er en dyrevernorganisasjonen. Videoene som det linkes til her, er kun informasjonsvideoer fra PETA. De har ikke selv deltatt i slaktingen el. og er sterkt imot slike brutaliserte slaktemetoder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De folkene som gjør dette, og har gjort dette, kunne få blitt slaktet selv.

 

Dratt dem inn på et slakterhus, flådd av skinnet fra føttene, kuttet av arterier fra foten, (på baksiden), barbert dem og flådd av hud på hodet, også bare rivd av all hud på kroppen.

 

Etterpå kunne dem tatt ut kjøtt fra ribbein, brystkasser, tatt ut øyner osv osv.

 

 

Og SÅKLART filmet det, så mange 100 millioner mennesker kunne sett på.

 

 

En liten tankevekker: Mennesker er også DYR. Ville vi likt og blit slaktet levende? Liker vi smerter? Liker vi å miste hofta osv?

 

Bare fordi vi kan og snakke, og er større enn fugler osv. så betyr ikke det at vi skal ha mindre respekt for andre dyr. De har like mye følelser De også, bare fordi dem ikke snakker vårt språk.. Og ja, dem skjønner hva som skjer.

9061968[/snapback]

Ja, mennesker er dyr. Vi er dyr som fordøyelses system er tilpasset fordøying av kjøtt, vi er rett og slett kjøttetere. Andre dyr dreper også byttedyrene sine med smerte. Leoparder for eksempel, biter hull på pusterøret og ligg å biter rundt halsen på dyret i flere timer. Dette forårsaker ekstreme smerter. Selv om mennesker er smarte og kan forstå følelser, betyr ikke det at vi ikke skal spise kjøtt.

 

@Kadmium: Nei, PETA dreper masse dyr. De mener blant annet at det ikke er noe naturlig med dagens hunder og katter, og derfor mener de at de gjør verden en tjeneste ved å drepe dem.

Lenke til kommentar

Det får meg ikke til å slutte å spise kjøtt, siden jeg vet at dette man ser her er helt spesielle tilfeller hvor folkene som gjør det helt garantert har blitt arrestert osv, siden de har det på film. MEN, det får meg til å hate de som behandler dyr på denne måten (Alle menneskene jeg så på den filmen hadde slått helseløse hadde jeg møtt dem! :mad: ) Dette er heldigvis ikke måten man avliver dyr på her i Norge. Her skjer det ved elektrisk sjokk og dyrene dør momentant. Fortsatt groteskt, men finnes det egenlig noen pen måte å drepe et dyr på?

 

Jeg grøsser på ryggen når jeg ser denne groteske filmen og jeg skammes over å være menneske! :mad: Håper så inderlig at menneskene på denne filmen får straffen de fortjener!! BTW: Synes det blir litt feil vinkling fra PETA's side når de sier at dette er den ''vanlige'' måten å avlive dyr på. Hadde det vært det så, måtte det sikkert ikke blitt filmet med skjult kamera.. :hmm:

Lenke til kommentar
Denne filmen var jo helt forferdelig, men det der må være det værste av det værste. Her i Norge, tror jeg ikke det er slik. Her hvor jeg bor på landet, er det mange fjøs og ALLE dyrene blir behandlet bra.

9011549[/snapback]

 

Jeg har vært i flere slakterier her i Norge, bla. i Trondheim, Oppdal osv, hovedsaklig i Sør-Trøndelag.

 

Av det jeg så ble dyrene behandlet veldig bra, noe som også blir gjenspeilet på kjøttet, jo mer avslappet dyret er, jo mørere blir kjøttet.

 

Dyrene ble gitt et elektrisk støt, da blir de til grønnsaker, så blir strupen kuttet av, denne prosessen skjer veldig kjapt. Det høres ganske fælt ut, men dyrene kan ikke ha kjent noe mye.

 

Jeg har også vært i mange fjøs igjennom tidene, og her er hvertfall bøndene glad i dyrene sine, de behandler de som kjæledyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...