Gå til innhold

65-åring fikk to år for voldtekt av niåring


Anbefalte innlegg

Ikke noe problem for meg at han blir kastrert etter å ha vært skyldig for én foreteelse. Poenget med å bare kastrere de som har blitt dømt flere ganger er å minimalisere sjansen for justismord.

8958591[/snapback]

Finnes endel dømte kvinner også, dem kan vi kanskje sende til Somalia for fjerning av "klitten"? Ifølge NRK koster det ikke mer enn 130 norske kroner. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke noe problem for meg at han blir kastrert etter å ha vært skyldig for én foreteelse. Poenget med å bare kastrere de som har blitt dømt flere ganger er å minimalisere sjansen for justismord.

8958591[/snapback]

Finnes endel dømte kvinner også, dem kan vi kanskje sende til Somalia for fjerning av "klitten"? Ifølge NRK koster det ikke mer enn 130 norske kroner. ;)

8958768[/snapback]

Hvor mange promille av sexdømte i Norge er kvinner? Noen som har noe tall på dette? SSB?

Lenke til kommentar

Du kan bli uskyldig dømt én gang - faren for det er relativt stor. Å bli uskyldig dømt to ganger - det skal mye til. Å bli uskyldig dømt for samme type forbrytelse tre ganger er tilnærmet umulig. Én av de gangene var du sikkert skyldig. Og da er det greit for meg med kastraksjon - da blir det ikke flere offer for den karen.

8958591[/snapback]

En som er stemplet pedofil og dømt for forseelse én gang har større sjanse for å bli anklagd hvis det mistenkes noe suspekt. Snakker vi slik som i mange tilfeller hvor det er brukt som hevn, så skal det ikke mer enn en anklagelse til før folk begynner å finne frem balltreene for å ta loven i egne hender, skyldig eller ei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan bli uskyldig dømt én gang - faren for det er relativt stor. Å bli uskyldig dømt to ganger - det skal mye til. Å bli uskyldig dømt for samme type forbrytelse tre ganger er tilnærmet umulig. Én av de gangene var du sikkert skyldig. Og da er det greit for meg med kastraksjon - da blir det ikke flere offer for den karen.

8958591[/snapback]

En som er stemplet pedofil og dømt for forseelse én gang har større sjanse for å bli anklagd hvis det mistenkes noe suspekt. Snakker vi slik som i mange tilfeller hvor det er brukt som hevn, så skal det ikke mer enn en anklagelse til før folk begynner å finne frem balltreene for å ta loven i egne hender, skyldig eller ei.

8959699[/snapback]

Ja..... bare naturlig det vel.....

Samme som at en som er tatt for bankran, automatisk kommer i søkelyset om det blir begått et nytt bankran i samme område....

Name of the game.

Har du begått et lovbrudd, må du finne deg i å bli mistenkt senere også!

Lenke til kommentar
Har du begått et lovbrudd, må du finne deg i å bli mistenkt senere også!

9019401[/snapback]

Det er stor forskjell på å bli mistenkt og lynsjet da. Jeg tror ikke fedrene i nabolaget venter på lov og dom dersom de har mistanke til en tidligere domfelt pedofil.
Lenke til kommentar
Har du begått et lovbrudd, må du finne deg i å bli mistenkt senere også!

9019401[/snapback]

Det er stor forskjell på å bli mistenkt og lynsjet da. Jeg tror ikke fedrene i nabolaget venter på lov og dom dersom de har mistanke til en tidligere domfelt pedofil.

9019416[/snapback]

De fortjener det!

De fortjener virkelig all den faenskapen det er mulig å oppdrive..... spesielt fordi de slipper så billig unna.

Jeg er og blir av den oppfatning at overgrep på barn er sidestillt eller værre enn mord.

Lenke til kommentar
De fortjener det!

De fortjener virkelig all den faenskapen det er mulig å oppdrive..... spesielt fordi de slipper så billig unna.

Jeg er og blir av den oppfatning at overgrep på barn er sidestillt eller værre enn mord.

9019494[/snapback]

Ingen fortjener "all den jævelskapen det er mulig å oppdrive" Dersom vi ikke vil ha dødstraff/livstid (og det vil vi heldigvis ikke), må man legge til rette for at alle dømte skal kunne vende tilbake til samfunnet etter at de har sluppet ut. Det gjør vi ikke ved å henge ut folk, og utsette dem for andre lovbrudd fordi de etter din mening "har fortjent det".

 

red: / -feil

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
De fortjener det!

De fortjener virkelig all den faenskapen det er mulig å oppdrive..... spesielt fordi de slipper så billig unna.

Jeg er og blir av den oppfatning at overgrep på barn er sidestillt eller værre enn mord.

9019494[/snapback]

Ingen fortjener "all den jævelskapen det er mulig å oppdrive" Dersom vi ikke vil ha dødstraff/livstid (og det vil vi heldigvis ikke), må man legge til rette for at alle dømte skal kunne vende tilbake til samfunnet etter at de har sluppet ut. Det gjør vi ikke ved å henge ut folk, og utsette dem for andre lovbrudd fordi de etter din mening "har fortjent det".

 

red: / -feil

9019593[/snapback]

Jaja, men da er vi to fundamentalt uenig i denne saken....

Jeg vet i hvertfall at om noen hadde forgrepet seg på ett av mine barn, og vedkommende hadde fått bare noen måneders fengsel og et klapp på skuldra, hadde jeg blitt morder den dagen vedkommende hadde sluppet ut fra fengselet.

Etter min mening skulle det vært skyhøy strafferamme i sånne saker.....

Aller helst skulle de vært innbura for alltid.

Lenke til kommentar

Skremt over enkelte argumenter er her. Men, for å vere ærlig ser eg ikke skaden i hvor "liten" staffen var. Går vi utifra at han har lidd disse årene, og ikke utnyttet friheten han har hatt og utøved sine lyster andre plasser. Er han nok ganske nedbrutt, eg forstår godt vi ser siden fra barnets side. Siden dette vil vere det mest menneskelige synespunktet, men kan vel trygt gå utifra at dere ikke ville gjort noe slikt som denne eldre mannen har, så kan vi vel spøre oss hva som driver ett menneske til å gå disse veiene? Vil nok si det er en sykdom, siden det ikke er akseptert, kan vi vel si han manglet ett slags filter. Psykotisk, eller ett anna latterlig psykologisk/diagnotisk ord.. Uansett hva problemet han er, og ikke løsningne å utstøtte personer som har lyster, for eg kan skrive under på _alle_ mennesker har muligheten å miste filteret sitt(og hvem har ikke en rar fetisj?), det er en sykdom og trenger mennesklig kontakt og medsiner for å reparere, skal dere fortsette denne heksejakten vil dere bare utsøtte slike personer, putte dei i bås som gjer at helse vesnet ikke vil ha dem(klart vi ikke vil hebrede mennesker som vi selv blir satt i bås med automatisk, tenk vanlig gruppe mentalitet)... Men ver sint, bare tenk 2 gonger alt eg ber om.

Lenke til kommentar
Skremt over enkelte argumenter er her. Men, for å vere ærlig ser eg ikke skaden i hvor "liten" staffen var. Går vi utifra at han har lidd disse årene, og ikke utnyttet friheten han har hatt og utøved sine lyster andre plasser. Er han nok ganske nedbrutt, eg forstår godt vi ser siden fra barnets side. Siden dette vil vere det mest menneskelige synespunktet, men kan vel trygt gå utifra at dere ikke ville gjort noe slikt som denne eldre mannen har, så kan vi vel spøre oss hva som driver ett menneske til å gå disse veiene? Vil nok si det er en sykdom, siden det ikke er akseptert, kan vi vel si han manglet ett slags filter. Psykotisk, eller ett anna latterlig psykologisk/diagnotisk ord.. Uansett hva problemet han er, og ikke løsningne å utstøtte personer som har lyster, for eg kan skrive under på _alle_ mennesker har muligheten å miste filteret sitt(og hvem har ikke en rar fetisj?), det er en sykdom og trenger mennesklig kontakt og medsiner for å reparere, skal dere fortsette denne heksejakten vil dere bare utsøtte slike personer, putte dei i bås som gjer at helse vesnet ikke vil ha dem(klart vi ikke vil hebrede mennesker som vi selv blir satt i bås med automatisk, tenk vanlig gruppe mentalitet)... Men ver sint, bare tenk 2 gonger alt eg ber om.

9026739[/snapback]

 

I lige måde. Det er ikke slik at man kan voldta ett barn, og si "Oi, shit, er det ulovlig å voldta? Jaja, filteret sin skyld. Vent litt, det er ulovlig å ha sex med barn òg?! Oioioi, da blir det enda vanskeligere dette... erh.. filteret.. sin.. skyld?"

 

Han visste hva han gjorde. Ens personlige lyster skal ikke kunne gå utover noen andre sin livskvalitet. Fetish? Helt greit, la han runke til fantasiene sine da, fantasier er harmløse, helt til de blir satt ut i praksis slik han gjorde. Jeg tror det fleste har tenkt seg om 2 ganger her, hva ville du ha gjort om en nær venn av deg, på 65 voldtok datteren din?

Lenke til kommentar
Skremt over enkelte argumenter er her. Men, for å vere ærlig ser eg ikke skaden i hvor "liten" staffen var. Går vi utifra at han har lidd disse årene, og ikke utnyttet friheten han har hatt og utøved sine lyster andre plasser. Er han nok ganske nedbrutt, eg forstår godt vi ser siden fra barnets side. Siden dette vil vere det mest menneskelige synespunktet, men kan vel trygt gå utifra at dere ikke ville gjort noe slikt som denne eldre mannen har, så kan vi vel spøre oss hva som driver ett menneske til å gå disse veiene? Vil nok si det er en sykdom, siden det ikke er akseptert, kan vi vel si han manglet ett slags filter. Psykotisk, eller ett anna latterlig psykologisk/diagnotisk ord.. Uansett hva problemet han er, og ikke løsningne å utstøtte personer som har lyster, for eg kan skrive under på _alle_ mennesker har muligheten å miste filteret sitt(og hvem har ikke en rar fetisj?), det er en sykdom og trenger mennesklig kontakt og medsiner for å reparere, skal dere fortsette denne heksejakten vil dere bare utsøtte slike personer, putte dei i bås som gjer at helse vesnet ikke vil ha dem(klart vi ikke vil hebrede mennesker som vi selv blir satt i bås med automatisk, tenk vanlig gruppe mentalitet)... Men ver sint, bare tenk 2 gonger alt eg ber om.

9026739[/snapback]

Dette er drittpreik fra ende til annen...... man kan jo ikke sidestille en pedofils ønsker og lyster med en hetero eller homofil.

I et heterofilt forhold er det to likestilte parter, likeså i et homofilt forhold.

I et forhold mellom en pedofil mann og et barn er dette langt fra tilfelle.

Edit: Det er også langt over sidelinja å kalle pedofili for en fetish......

Greit nok.... mulig det er en sykdom og de ikke helt vet hva de gjør, men i så fall må de sperres inne sammen med andre som har sinnsykdommer som er farlige for omgivelsene.

Så lenge at man er sikre på at de ikke gjentar udåden.

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar
En pedofil gjør ikke noe ulovlig så lenge han ikke utfører en seksuell handling mot/med et barn.

 

Det er fullt lovlig å være pedofil.

 

Vil det virkelig virke å sette en som har utført en overgrep mot barn, i fengsel i 10 år? Ville det vært annerledes om overgriperen var 18 år?

9028926[/snapback]

I tilfeller der offeret helt klart er et barn, og helt klart er et offer og der overgriperen er en voksen person: JA !

Altså.... om 18-åringen voldtar en 9-åring - 10 års fengsel minst.

Om 18-åringen har et seksuelt forhold til en 15-åring blir jo selvfølgelig ikke saken den samme.

Problemet er jo pedofile som er utøvende..... ikke de som bare fantaserer.

 

Edit: Det vil ihvertfall virke i den forstand at barn i nærheten får en tryggere barndom.

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar
Skremt over enkelte argumenter er her. Men, for å vere ærlig ser eg ikke skaden i hvor "liten" staffen var. Går vi utifra at han har lidd disse årene, og ikke utnyttet friheten han har hatt og utøved sine lyster andre plasser. Er han nok ganske nedbrutt, eg forstår godt vi ser siden fra barnets side. Siden dette vil vere det mest menneskelige synespunktet, men kan vel trygt gå utifra at dere ikke ville gjort noe slikt som denne eldre mannen har, så kan vi vel spøre oss hva som driver ett menneske til å gå disse veiene? Vil nok si det er en sykdom, siden det ikke er akseptert, kan vi vel si han manglet ett slags filter. Psykotisk, eller ett anna latterlig psykologisk/diagnotisk ord.. Uansett hva problemet han er, og ikke løsningne å utstøtte personer som har lyster, for eg kan skrive under på _alle_ mennesker har muligheten å miste filteret sitt(og hvem har ikke en rar fetisj?), det er en sykdom og trenger mennesklig kontakt og medsiner for å reparere, skal dere fortsette denne heksejakten vil dere bare utsøtte slike personer, putte dei i bås som gjer at helse vesnet ikke vil ha dem(klart vi ikke vil hebrede mennesker som vi selv blir satt i bås med automatisk, tenk vanlig gruppe mentalitet)... Men ver sint, bare tenk 2 gonger alt eg ber om.

9026739[/snapback]

 

I lige måde. Det er ikke slik at man kan voldta ett barn, og si "Oi, shit, er det ulovlig å voldta? Jaja, filteret sin skyld. Vent litt, det er ulovlig å ha sex med barn òg?! Oioioi, da blir det enda vanskeligere dette... erh.. filteret.. sin.. skyld?"

 

Han visste hva han gjorde. Ens personlige lyster skal ikke kunne gå utover noen andre sin livskvalitet. Fetish? Helt greit, la han runke til fantasiene sine da, fantasier er harmløse, helt til de blir satt ut i praksis slik han gjorde. Jeg tror det fleste har tenkt seg om 2 ganger her, hva ville du ha gjort om en nær venn av deg, på 65 voldtok datteren din?

9026948[/snapback]

 

 

Han visste hva han gjorde... Hvor tar du det fra?

Når folk er psykotisk har dei lite eller ingen selvinnsikt, dei mister virkelighets kontakt. Selv om du har begge beina plantet godt på jorden, er ikke all som deg!

Fetisj var bare ett eksempel, du har vel noen i vennekretsen din som har fullekjørt? Du kan vel godt si han var "sinnsyk" i gjernings øyeblikket, eller ikke var klar over konsekvensene i øyeblikket, slik er sykdomen og, den trenger ikke rusen for å få personer til å gjøre feil. http://no.wikipedia.org/wiki/Psykose er en liten innføring

 

Du spør hva eg ville gjort om noen hadde utført en slik handling, retorisk går eg utifra. hva ville du gjort om noen kjørte ned dine i fulla, du vet dem angrer etter på, og vil nok øddlegge dem i ettertid og, likevel godtar du mennesker som vil ha rus i butikkene.. Og du unnskylder vel deg også at alle har ansvar for seg selv og sine egne handlinger, greit nok det.. Men gjelder dette også om folk blir fysisk syke og? Hvor går grensen oss deg?

Lenke til kommentar
Skremt over enkelte argumenter er her. Men, for å vere ærlig ser eg ikke skaden i hvor "liten" staffen var. Går vi utifra at han har lidd disse årene, og ikke utnyttet friheten han har hatt og utøved sine lyster andre plasser. Er han nok ganske nedbrutt, eg forstår godt vi ser siden fra barnets side. Siden dette vil vere det mest menneskelige synespunktet, men kan vel trygt gå utifra at dere ikke ville gjort noe slikt som denne eldre mannen har, så kan vi vel spøre oss hva som driver ett menneske til å gå disse veiene? Vil nok si det er en sykdom, siden det ikke er akseptert, kan vi vel si han manglet ett slags filter. Psykotisk, eller ett anna latterlig psykologisk/diagnotisk ord.. Uansett hva problemet han er, og ikke løsningne å utstøtte personer som har lyster, for eg kan skrive under på _alle_ mennesker har muligheten å miste filteret sitt(og hvem har ikke en rar fetisj?), det er en sykdom og trenger mennesklig kontakt og medsiner for å reparere, skal dere fortsette denne heksejakten vil dere bare utsøtte slike personer, putte dei i bås som gjer at helse vesnet ikke vil ha dem(klart vi ikke vil hebrede mennesker som vi selv blir satt i bås med automatisk, tenk vanlig gruppe mentalitet)... Men ver sint, bare tenk 2 gonger alt eg ber om.

9026739[/snapback]

Dette er drittpreik fra ende til annen...... man kan jo ikke sidestille en pedofils ønsker og lyster med en hetero eller homofil.

I et heterofilt forhold er det to likestilte parter, likeså i et homofilt forhold.

I et forhold mellom en pedofil mann og et barn er dette langt fra tilfelle.

Edit: Det er også langt over sidelinja å kalle pedofili for en fetish......

Greit nok.... mulig det er en sykdom og de ikke helt vet hva de gjør, men i så fall må de sperres inne sammen med andre som har sinnsykdommer som er farlige for omgivelsene.

Så lenge at man er sikre på at de ikke gjentar udåden.

9028845[/snapback]

 

Seksualitet uansett gren blir sett på hva som er samfunns akseptert eller ikke, var en periode der homofili var sett på som en sykdom og det blir gjort mye sykt for å "helbrede" det. Men alle kan skrive under på at barn skal bli skjermet for mest mulig av det vonde voksene folk gjer, rusing, seksualitet, vold osv.

Men fra diskusjon til alvor, eg vet ikke hvordan du tilgjer det utilgivlige, så eg orker ikke diskutere dette lengre.. Vil bare fremme det at pedofili i mine øyner ikke er noe du kan fengsle inne, det er kansje grunnen dei første omgong gjør disse handlinger. Det må håndteres som en sykdom, og det må gjøres på psykriatiske sykehus. Med terapi og sosial trening.

Lenke til kommentar

SirDonkey: Du omgår spørsmålet du fikk, med å komme med et OT-motspørsmål.

Ja.... fyllekjøring er også no dritt, men kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med utøvende pedofili....

Om man fyllekjører blir konsekvensene horrible for de man måtte kjøre ned e.l, men jeg vil tro at sjansene likevel er veldig små for at man kjører på noen....

En pedofil som forgriper seg på et barn, ødelegger garantert barnet på en eller annen måte.

Greit nok..... disse menneskene trenger kanskje hjelp, men sperr dem da ihvertfall inne mens de får den hjelpen og slipp dem ikke ut før det kan garanteres at de er kurerte.

Skån ihvertfall barna våre fra dem.

Svar nå på spørsmålet du fikk tidligere da..... hva hadde du gjort dersom en 65 år gammel kjenning av deg, forgrep seg på ditt barn?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
En pedofil gjør ikke noe ulovlig så lenge han ikke utfører en seksuell handling mot/med et barn.

 

Det er fullt lovlig å være pedofil.

 

Vil det virkelig virke å sette en som har utført en overgrep mot barn, i fengsel i 10 år? Ville det vært annerledes om overgriperen var 18 år?

9028926[/snapback]

Så langt har ingenting vist seg å "virke" overfor de pedofile. Men 10 år bak lås og slå uten permisjon ville ihvertfall garantere 10 år uten nye overgrep.

Lenke til kommentar

Begynner nesten å lure litt her. Dere vil sperre inne en pedofil i 10 år, for så å la han slippe ut for å voldta flere unger senere? (Virker litt sånn, utifra hvordan noen skriver)

 

For det første så må det vel gjøres klart at peofili er en "sykdom". Det er ikke noe vedkomende kan noe for, det at han liker småbarn. Jeg sier ikke at det er OK, at han gjør det. Men skulle det vise seg at noen var pedofil, ville det ikke da vært bedre å gi vedkommende psykiatrisk behandling? (Da også før han begikk ett evt overgrep) Det ble jo også nevnt tidligere at kjemisk kastrasjon er noe som hjelper, hvis vedkommende ville gått med på dette, ser jo ikke noe galt i det. :) Anyways, tror ikke løsninga er å sperre fyren inne.

 

Og en annen ting, hvis en av dere var pedofil (Prøv å sette dere inn i det) Hva ville dere valgt? En eller annen form for psykisk behandling, eller noen år i fengsel?

 

Det ble jo også nevnt tidligere noe om at damer ikke begår overgrep, hvor pokker har dere det fra? Jeg har hørt om flere menn som har blitt voldtatt av damer. Det er nok garantert like ille for en mann å bli voldtatt, som for en dame. Så det er nok like få menn som annmelder overgrep utført av damer. :) (Det siste ble litt OT, men jeg ville bare si det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...