Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker :) Hva tror dere om affirmations?

 

Det fungerer ganske greit hvis du ikke drar noe som er totalt inkongruent med det nivået du befinner deg på i øyeblikket.

 

F eks hvis du er redd for å åpne kjeften til dama bak kassa på Rema og begynner å fortelle deg selv at du har selvtillit av stål og kan sjekke opp den superheite blondina du så forrige helg uten å blunke så vil det antagelig gå til helvete for full musikk.

 

Hvis du derimot bruker det til å forsterke det du allerede har, evt noe som såvidt er utenfor rekkevidde, ja da er sjansen for å lykkes straks mye større. Du kan også si at du blir bedre i X eller Y for hver dag som går, og på den måten omgå de mentale sperrene dine.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt inni dette her, men jeg har de siste par årene modnet og fått mye bedre selvtillit av flere grunner. Ikke baser alt på jenter og sjekking. Du kommer langt ved å mestre andre ting og erfare andre ting. Skole og trening er store deler av livet mitt, og de to tingene har vært med på å forme den jeg er, og gitt meg bedre selvtillit og mer modenhet.

Gode råd. Det er ingenting galt med å ha sjekking som sin "passion", men når man har andre ting i livet som gir deg mål og utfordringer så vil de også kunne gi deg selvtillitsbooster når man når de målene. Man er aldri så selvsikker som etter en fotballkampseier/vellykket stevne/god karakter/osv, og dette kombinert med stil og sikkerhet rundt det motsatte kjønn kan gi svært gode resultater.

Interessant at du skulle ta opp akkurat dette. Har tenkt litt på akkurat det i det siste. Jeg tror ikke nødvendigvis det er optimalt å ha selvtilliten knyttet opp til ting som du ikke kan kontrollere utfallet av selv, selv om det ofte er utgangspunktet for de aller fleste mennesker. Dette spørsmålet går egentlig tilbake til noe som PU-communitiet snakket mye om før, men som jeg ikke hører så mye om lenger, hvorvidt du som person er ytre eller indre validert.

 

Det kommer vel an på om grunnen til at du får en selvtillitsboost etter at du har prestert bra er fordi du gjennom hardt arbeid oppnår dine egne mål og derfor med rette kan klappe deg selv på ryggen, eller om selvtillitsboostet kommer fra diverse feedback fra folk rundt deg, som gjør at man tillater seg selv til å være fornøyd med seg selv.

 

Jeg har kommet til at det er mer hensiktsmessig å belønne positiv adferd istedenfor positive resultater. Det eneste du har 100% kontroll over er hvorvidt du arbeider målrettet og effektivt for å nå egne mål. Om du når de målene du har tenkt deg når du har planlagt det kommer an på ytre faktorer som konkurranse, andres humør, dagsform og andre ting som du ikke nødvendigvis kan kontrollere.

 

Et eksempel på dette innenfor PU kan f.eks. være at du ikke bedømmer deg selv utifra hvorvidt du får deg noe en bestemt kveld eller ikke, men heller hvorvidt du gikk på og kjente på dine egne grenser eller om du satt i et hjørne og var mutt. En bieffekt av en tankegang som belønner adferd vil også være at man blir mindre knyttet til ufallet, altså mindre needy og desp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest CarlE

Hei! Reiser til Magaluf i morra og lurer på om dere har noen bra tips til å score noen damer?

Tipper veldig mange har høye bitchshields siden de sannsynligvis blir approcha av veldig mange fulle folk..

 

Noen som har tips ? :)

Lenke til kommentar

Det å danse tungetango betyr ikke nødvendigvis at motparten liker deg. Klining er digg, men på byen betyr det lite.

 

Ja, wohl? Jeg pleier aldri å kline med jenter på byen jeg ikke liker i alle fall.

Tror han mener i situasjoner hvor folk blir litt caught in the moment, situasjoner hvor du bare instamakeouter etter 3 sek og ikke ser/hører noe til dem mer. Sånt skjer, om ikke hele tida, det er noen jenter som bare "player" på den måten. Men ellers er jeg helt enig, makeouts er vel en ganske soleklar IOI :p

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar folkens :)

 

Fikk meg forresten en liten overraskelse i dag da jeg fikk vite at ICON jobbet på samme sted som jeg gjør nå for et par år siden. Han var en av toppselgerene og brukes fortsatt i introduksjonsvideoen som vises til nye selgere.

 

Aftenposten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...