Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Tror du har noen mindsett issues, og mangler abundance i stor grad. Dette er en jente du ikke var så keen på, men nå lar du hun sluke opp tiden og oppmerksomheten din. Tviler at hun vil tråkke på deg, for de fleste jenter er ikke drittsekker som er ute etter å "ta" deg. Dere passer ikke sammen, og hun viser det på en diskré måte. Ikke prøv å fiks på ting som er utenfor din kontroll, for er det en ting du burde vite så er det at du ikke kan styre en jentes oppførsel. Ta deg din tid, men bli ferdig med henne.

 

NicolasDarvas:

 

Liker det du skriver, men jeg har sett det i PUA-miljøet flere ganger. Mainstream PUA-stoff dekker ikke denne biten på langt nær nok, men hvis du ser på mer dedikerte PUA-forums så finnes det ofte egne deler med selvutvikling som tema. Da snakker jeg om vitenskapelig beviste metoder som kognitiv terapi. Liker at du bidrar med dette, men ikke tro at du er en førstemann til å nevne dette her :).

Endret av WCH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har nok rett i at jeg har noen mindsett issues, men hovedsaken er her at hvorfor gidder ho i hele tatt og ta plutselig kontakt uten at ho er interessert i meg? jeg hadde vært klok nok i huet til og ikke ta kontakt med en jeg ikke hadde sett på som en fremtidlig venn eller kjæreste. jeg klarer og glemme ho,men blir bare så sinnsykt provosert :mad:

Lenke til kommentar

jeg tror jeg aldri kommer til og forstå jenter. for en tid tilbake skrev jeg litt om en jente jeg møtte på fest osv osv.(gå tilbake til side 834 og les) og vi hadde kanskje planer om å møtes nå til helgen, jeg har forresten ikke snakket med ho(på mld) siden fredag.

så jeg ringte ho nå to ganger og ingen svarte, og ringingen ble avbrutt altså ho må ha trykket på legg på eller noe, også sendte jeg en melding til ho om når hun hadde planer om å komme, og eventuelt hva ho hadde lyst til å finne på, men neida svar er det ikke å få. WTF! jeg blir pissed off ass, tror jeg sletter ho fra facebook og telefonen snart :thumbdown:

ho tar kontakt etter 3 måneder uten at vi har snakket også skjer dette! fuck!

hva tror dere? er noen jenter bare ute etter og tråkke på folk eller?

 

Tror kanskje det er du som må jobbe med deg selv, tenk å hoppe så raskt til konklusjonen om at hun skal tråkke på deg. Hva om hun var på jobb og ikke kunne ta telefonen? Hva om noe har skjedd i familien som gjør at hun ikke har tid til å tenke på deg?

Lenke til kommentar

du har nok rett i at jeg har noen mindsett issues, men hovedsaken er her at hvorfor gidder ho i hele tatt og ta plutselig kontakt uten at ho er interessert i meg? jeg hadde vært klok nok i huet til og ikke ta kontakt med en jeg ikke hadde sett på som en fremtidlig venn eller kjæreste. jeg klarer og glemme ho,men blir bare så sinnsykt provosert :mad:

 

Jeg skal være så dristig å påstå at ingen i hele verden kan provosere deg, det er du som lar deg provosere.

For å bryte det ned ytterligere; de fleste av oss ser verden ca slik:

 

Virkning -> årsak

 

Det som foregår bak teppet er mer sånn:

 

Virkning -> emosjonell reaksjon -> valg -> handling -> årsak

 

(en takk til Michael Neill for denne formelen)

Dette går også fint sammen med det hr. NicolasDarvas skrev på forrige side, og selv om det bare er du som sitter med svaret våger jeg meg ut på ei jævlig tynn grein og tipper at du lar deg provosere fordi hennes handlinger ikke er i tråd med dine (antagelig ubevisste) forventninger, og at du som resultat oppfatter henne som irrasjonell og frustrerende fordi hun ikke oppfører seg slik du vil.

 

Så, vil du velge å la henne frustrere deg, eller kikke på årsaken til at hun frustrerer deg og ta ondet ved roten?

 

Et ninjatips til slutt - Noen ganger er verden som foreldrene våre når vi er små. Det eneste svaret den gir på "hvorfor" er "fordi", og vi er pent nødt til å akseptere det.

Lenke til kommentar
snip

 

Som sagt så er jeg kun interessert i å komme i kontakt med mennesker på byen, især jenter. Altså ikke sjekke jenter i første omgang. Om jeg hadde blitt bedre til førstnevnte det så hadde det vært mye hyggeligere og fristende for meg å dra ut.

 

Men jeg sliter virkelig med å finne en normal kongruent måte å bare åpne en samtale... :(

 

Jeg pleier rett og slett å si det første som faller meg inn. Eksempel på "åpnere" jeg har brukt er:

 

"Har dere bestilt bordet eller?" Til venninnegjeng som stod rundt bordet, drakk og hadde det fett.

 

"Hei! Så fint pynta du var i kveld!" Til jente som ankom utested i en supersøt, hvit sommerkjole. Ble positivt overraska da hun svarte "takk!" og strakk ut hånda og presenterte seg "Anette! :)"

 

"Hvem er du?" Til jente som jeg hadde hatt øyekontakt med tidligere på kvelden og som tilfeldigvis gikk forbi meg, jeg dro hun lett inntil meg ved hånda hennes, og til min overraskelse funka det dritbra. Denne jenta ble VELDIG nysgjerrig på meg, og kom tilbake til meg etter jeg trodde jeg hadde mista henne.

 

Kort sagt: ALT kan egentlig brukes som åpner.

Endret av haswonit
Lenke til kommentar

beklager for uttalelsene mine, har innsett hvor idiotiske de innleggene jeg har skrevet egentlig er :blush:

jeg må innrømme at jeg har rimelig høyt testo nivå nå tror jeg, blir irritert over alt :hmm:

 

tilgi meg? :roll:

 

Det å overreagere evt reagere med sinne på ting er jo et svært sikkert tegn på dårlig selvtillit. Eneste forklaringen på ting er at det er noe feil med deg selv og/eller så blir du sint på noen andre fordi du føler at de avlyser/oppfører seg sånn og sånn på grunn av deg.

 

MEN dette må vist være sjeldent med tanke på at de fleste her inne ikke tror at det går ann å kontrollere sine følelser!

 

Ble så og si ganske overrasket når det var så mange her inne som klaget og angrep meg for å være kald, bare fordi jeg kontrollerte følelsene mine :)

 

Poenget var at du dro frem situasjoner hvor ingen klarer å kontrollere sine følelser, som ved et samlivsbrudd. Å vise følelser der er ikke et svakhetstegn som du så ut til å mene, men et sunnhetstegn.

Endret av slux
Lenke til kommentar

beklager for uttalelsene mine, har innsett hvor idiotiske de innleggene jeg har skrevet egentlig er :blush:

jeg må innrømme at jeg har rimelig høyt testo nivå nå tror jeg, blir irritert over alt :hmm:

 

tilgi meg? :roll:

 

Det å overreagere evt reagere med sinne på ting er jo et svært sikkert tegn på dårlig selvtillit. Eneste forklaringen på ting er at det er noe feil med deg selv og/eller så blir du sint på noen andre fordi du føler at de avlyser/oppfører seg sånn og sånn på grunn av deg.

 

det er er greit jeg har sagt/innrømmer at jeg overreagerte, men kan ikke si at jeg har dårlig selvtillit altså, det har ikke noe med det å gjøre i hele tatt.

Endret av Kenny_vest
Lenke til kommentar

 

det er er greit jeg har sagt/innrømmer at jeg overreagerte, men kan ikke si at jeg har dårlig selvtillit altså, det har ikke noe med det å gjøre i hele tatt.

 

Sier ikke det for å være slem med deg, sier jo det så du kan bli bevisst på det selv og jobbe med det :) Det å anta at en jente vil være slem med deg, og reagere med å skulle slette henne fra facebook fordi hun ikke svarer på telefonen er et ganske bra tegn på dårlig selvtillitt ja (evt kall det veldig dårlig mindset), om du vil jobbe med det er jo opp til deg selv.

 

Ikke anta at hun egentlig ikke vil være med deg og at du må "vinne" henne over, jenter er ikke slemme personer som ikke vil være med gutter. Det er alltid en god forklaring på ting :)

Endret av slux
Lenke til kommentar

 

det er er greit jeg har sagt/innrømmer at jeg overreagerte, men kan ikke si at jeg har dårlig selvtillit altså, det har ikke noe med det å gjøre i hele tatt.

 

Sier ikke det for å være slem med deg, sier jo det så du kan bli bevisst på det selv og jobbe med det :) Det å anta at en jente vil være slem med deg, og reagere med å skulle slette henne fra facebook fordi hun ikke svarer på telefonen er et ganske bra tegn på dårlig selvtillitt ja (evt kall det veldig dårlig mindset), om du vil jobbe med det er jo opp til deg selv.

 

Ikke anta at hun egentlig ikke vil være med deg og at du må "vinne" henne over, jenter er ikke slemme personer som ikke vil være med gutter. Det er alltid en god forklaring på ting :)

tenkte ikke før jeg skrev, hadde pulsen langt oppi ja du vet. det var veldig fjortis aktig av meg og skrive det på den måten og jeg beklager, men nå er dette over og jeg får arbeide med meg selv.

Endret av Kenny_vest
Lenke til kommentar

Don't make it a big deal, kenny_vest. Du trenger ikke konfirmasjon fra andre for at du skal få lov til å fortsette å leve ditt liv : P

hehe, det går nok bra det se :thumbup:

Om det får deg til å føle deg bedre; for et par-tre uker siden gjorde jeg alt som kan gjøres med en kjerring, vi holdt på i sikkert 4-5 timer (dvs. vi var begge edru stort sett hele tiden), vedkommende sier at hun elsker meg og at vi må finne på noen en eksakt dato. Datoen kommer opp og hun flaker (avlyser, sier vi må ta det en annen gang). Shit fucking happens liksom, noen ganger henger ikke bare ting på greip. Det finnes ikke alltid logiske forklaringer på alt mulig, verden er ikke over av den grunn. :]

Lenke til kommentar

Posting av hele artikler eller annet strider med opphavsretten, selv om man oppgir forfatter. Dere bør heller sitere høydepunkter og linke til originalen. Om originalen ikke er tilgjengelig på nett er det desverre ikke et argument for å poste hele.

 

Et innlegg slettes. (Men oppbevares, dersom posteren ønsker teksten kan han sende meg en PM.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...