Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Selv om man virkelig mener det man sier, så ville jeg holdt noe tilbake på komplimentene. Så hun ikke blir for trygg på hvor hun har deg.

 

Det er litt for enkelt å tro at bare man er snill og søt nok, og gir masse komplimenter, så er hun nærmest din.

 

Betyr ikke at man ikke skal gi komplimenter, men sørg for å holde det på et minimum, og balansér det med harmløs, spøkefull "negging" (etter hvordan jeg oppfatter begrepet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et fåtall av alle guttene som drar hjem med flertallet av alle jentene. Hvis du ønsker å være en av de, så må du ikke bare gjøre som dem, men også unngå å gjøre som alle de andre. Vær the exception of the rule. Det er mer effektiv for sjekkingen å avvenne deg alle feilene, enn det å pugge f.eks. åpnere, som du ikke helt føler deg kongruent med.

 

Jenta har hørt for fin og morsom hun er før. Si heller til henne hvor bra blusen matcher skoene. Jenta har brutk tid på dette antrekket, og liker garantert at du merker det(WCH skrev en bra post om nettopp dette).

Lenke til kommentar

Selv om man virkelig mener det man sier, så ville jeg holdt noe tilbake på komplimentene. Så hun ikke blir for trygg på hvor hun har deg.

 

Det er litt for enkelt å tro at bare man er snill og søt nok, og gir masse komplimenter, så er hun nærmest din.

 

Betyr ikke at man ikke skal gi komplimenter, men sørg for å holde det på et minimum, og balansér det med harmløs, spøkefull "negging" (etter hvordan jeg oppfatter begrepet).

 

Dette tror jeg er svært individuelt fra jente til jente. Personlig var jeg sulteforet på komplimenter, så når kjæresten faktisk ga meg noen så smeltet jeg fullstendig. Nå likte jeg godt kjæresten min fra før, det skal sies, men de komplimentene fikk ihvertfall meg på glid. Jeg er nok en av de jentene hvor "negging", til tross for ganske spøkefullt, ikke passer så godt.

 

Allikevel tror jeg det er mye i det du skriver her, mange jenter er jo vant til å få komplimentene slengt etter seg, og da må man kanskje bruke en annen strategi. :)

Lenke til kommentar

Selv om man virkelig mener det man sier, så ville jeg holdt noe tilbake på komplimentene. Så hun ikke blir for trygg på hvor hun har deg.

 

Det er litt for enkelt å tro at bare man er snill og søt nok, og gir masse komplimenter, så er hun nærmest din.

 

Betyr ikke at man ikke skal gi komplimenter, men sørg for å holde det på et minimum, og balansér det med harmløs, spøkefull "negging" (etter hvordan jeg oppfatter begrepet).

 

Dette tror jeg er svært individuelt fra jente til jente. Personlig var jeg sulteforet på komplimenter, så når kjæresten faktisk ga meg noen så smeltet jeg fullstendig. Nå likte jeg godt kjæresten min fra før, det skal sies, men de komplimentene fikk ihvertfall meg på glid. Jeg er nok en av de jentene hvor "negging", til tross for ganske spøkefullt, ikke passer så godt.

 

Allikevel tror jeg det er mye i det du skriver her, mange jenter er jo vant til å få komplimentene slengt etter seg, og da må man kanskje bruke en annen strategi. :)

 

Denne taktikken fungerer naturligvis ikke på alle jenter, f.eks. ikke på deg ut ifra hva du selv mener du faller for.

 

Men at den fungerer på veldig mange jenter kan det ikke være noen tvil om, selv om man må se an hver enkelt jente.

Lenke til kommentar

Negging er noe man ser i utested-game når man skal sjekke opp en hottie i en trang kjole som har fått oppmerksomhet av alle hele kvelden. Ved å negge (og la oss påpeke nok en gang at det ikke betyr å kalle henne feit eller stygg) så viser man indirekte at man ikke er like interessert i å få henne. Det er litt håpløst å finne en søt jente på forelesning eller et annet sosialt sted og forsøke å negge henne i stykker sånn at hun blir keen på deg. Finner du deg en sjenert jente så vil et kompliment fungerer mye bedre. Jenter med dårlig selvtillit er så vant til å bli negget hele tiden, rett og slett fordi de ikke blir lagt merke til eller blir ignorert, at det ikke vil skille deg ut.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Det kan være at min oppfatning av negging ikke er den samme som alle andres, men jeg bruker negging primært for å få jenta til å le, selv om hun samtidig føler seg litt underlegen, så det er to fluer i ett smekk.

 

Bruker denne "neggingen" på jenter som ikke er spesielt overlegne eller utpregede hotties, og gjør større suksess nå enn før jeg begynte med det. Selv om det kan være flere områder hvor jeg har uviklet meg til det bedre.

 

Men jeg går virkelig ikke inn for å skade jenta på noen måte, til det er neggingen min altfor harmløs.

Lenke til kommentar

Det kan være at min oppfatning av negging ikke er den samme som alle andres, men jeg bruker negging primært for å få jenta til å le, selv om hun samtidig føler seg litt underlegen, så det er to fluer i ett smekk.

 

Bruker denne "neggingen" på jenter som ikke er spesielt overlegne eller utpregede hotties, og gjør større suksess nå enn før jeg begynte med det. Selv om det kan være flere områder hvor jeg har uviklet meg til det bedre.

 

Men jeg går virkelig ikke inn for å skade jenta på noen måte, til det er neggingen min altfor harmløs.

 

Er sånn jeg ser det også.

Lenke til kommentar

Selv om man virkelig mener det man sier, så ville jeg holdt noe tilbake på komplimentene. Så hun ikke blir for trygg på hvor hun har deg.

 

Det er litt for enkelt å tro at bare man er snill og søt nok, og gir masse komplimenter, så er hun nærmest din.

 

Betyr ikke at man ikke skal gi komplimenter, men sørg for å holde det på et minimum, og balansér det med harmløs, spøkefull "negging" (etter hvordan jeg oppfatter begrepet).

 

Dette tror jeg er svært individuelt fra jente til jente. Personlig var jeg sulteforet på komplimenter, så når kjæresten faktisk ga meg noen så smeltet jeg fullstendig. Nå likte jeg godt kjæresten min fra før, det skal sies, men de komplimentene fikk ihvertfall meg på glid. Jeg er nok en av de jentene hvor "negging", til tross for ganske spøkefullt, ikke passer så godt.

 

Allikevel tror jeg det er mye i det du skriver her, mange jenter er jo vant til å få komplimentene slengt etter seg, og da må man kanskje bruke en annen strategi. :)

 

Vittig at du skriver i tidligere reply at du synes det vi bedriver virker utrolig slitsomt men du nå gledelig deltar i diskusjonen og derfor mest sansynelig finner det hele interessant. :)

 

Ingenting galt i det, bare en interessant observasjon. akkurat som med all annen menneskelig oppførsel finner jeg det interessant.

Lenke til kommentar

var med litt i denna tråden her for noen år siden.. den har vart ganske lenge :!:

veit ikke hva slags "stadie" ting er på her nå men kan vel ganske greit si det at å gjøre noe anna enn det som føles naturlig sannsynligvis bare hemmer egen utvikling.

 

når jeg kom inn i den tråden her så var jeg bare nyskjerrig på om man kunne få masse damer lett ved hjelp av smarte sleipe triks. begynte å lese forskjellige ting, mystery, tyler durden, natural method osv osv osv.. prøvde ut det jeg hadde lært.

 

det som var morsomst med det var å se at noen jenter faktisk brukte "pickup" metoder som man kunne lese om i de bøkene/bladene/dvdene lalala.

 

slutter posten med å si at det gikk mye bedre med meg når jeg slutta å tenke på det jeg hadde lest. kanskje noe av det hang igjen underbevisst, kanskje ikke. men jeg føler meg ihvertfall som den samme jeg alltid har vært, og nå føles alt bare mye lettere.

 

være seg selv, det er det som er greia, da er du en som ingen har blitt sjekka opp av før, og ingen har blitt sjekka opp på den måten som du gjør det før heller. min personlighet er sånn at jeg i 99% av tilfellene ikke innleder en samtale. for jeg er faktisk ikke interessert i folk før de beviser de er noe å snakke med.. noen kan mene det er usosialt, men who cares. får da damer :yes:

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

well, det der med "du er spesiell akkurat som alle andre" stemmer jo ikke helt nå fortia når så mange har stereotyper de driver å streber etter. veit det ikke er noesomhelst motiverende å høre uttrykket "vær degselv", men mener man må passe på å ikke kopiere for mye fra sine forbilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...