Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Takker karer, da har jeg kommet til en slags konklusjon. Gjelder å ha en sterk frame, og la den ikke bli berørt av andre folk. Liker du mannlige dverger som kler seg i skjørt og joiker på søndager (no offence karer), så skal du ikke la meningen din forandres av at dama tenner på kinesere, som er over 2,20 og kler seg i latex. Det var da ekstreme sammenligninger :p, men pointet er at en ikke skal la noen endre meningene dine... i hvertfall ikke uten god arggumentasjon. Hvis du begynner å begrunne meningen din taper du value, ved å kvalifisere deg.

 

Virker ikke som mye forskjell mellom kvalfisering og holde frame. Det er som negs og push&pull, andler for det meste om nyanser. I tilfellet push&pull ikke lar "fornæmelsen" (nybegynnere; ikke fornærme jenta i tro om at det er negs, for da går det i do) sitte igjen i lufta. Du retter det opp med en liten søt kommentar om en av hennes bedre sider.

 

wh1te:

Snakker vi om heftig krangel, for så å ha herlig forsonigsex? Hva er konseptet her?

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det kommer selvsagt an på hva du legger i ordet "kvalifisering".

 

Greia med å ta på brystet tok jeg fra en artikkel om samliv og hvordan små bagateller ofte blir store greier. Jeg er overbevist om at det fungerer. Hvis ikke, er du fucked, for da har du ankret krangling med beføling av brystene hennes.

Lenke til kommentar
Takker karer, da har jeg kommet til en slags konklusjon. Gjelder å ha en sterk frame, og la den ikke bli berørt av andre folk. Liker du mannlige dverger som kler seg i skjørt og joiker på søndager (no offence karer), så skal du ikke la meningen din forandres av at dama tenner på kinesere, som er over 2,20 og kler seg i latex. Det var da ekstreme sammenligninger :p, men pointet er at en ikke skal la noen endre meningene dine... i hvertfall ikke uten god arggumentasjon. Hvis du begynner å begrunne meningen din taper du value, ved å kvalifisere deg.

 

Viktig å få med at det er ikke bare meningene dine, eller jo i dette tilfellet om seler var det det. Men du skal heller ikke la henne forandre på hvem du er helt generelt, leste i MysteryMethod (tror jeg det var) at du skal ha ett sterkt bilde av deg selv og en fast oppfatning av hvem du er og hva du skal her i livet. Høres rart ut i denne sammenheng men damene kobler dette sammen med meningene dine, de henger ganske mye sammen egentlig. Så hvis hun oppdager at hun kan forandre på meningene dine ser hun at du ikke har ett sterkt bilde av deg selv, equals tap av value.

Herregud jeg styrer kanskje litt mye over en samtale om seler her, men hvis jeg ikke tar helt feil så er det faktisk så mye som ligger i frame-delen. :D

Endret av Laezy
Lenke til kommentar

Jeg ser dere er inne på kvalifisering, og dette er et tema som har dukket opp hos meg noen ganger, hvor jeg får inntrykk av at jenta åpenbart kvalifiserer seg for meg. For eksempel, så dro ei babe frem mobilen og klagde over hvor syykt mange guttekompiser som maset på henne i kveld. Tror jeg svarte noe sånt som "jasså, kult du sa fra. Du får hilse da ;)". Jeg kjører enten ignorering eller bare en lettere cocky and funny line med et smil om munnen når hun forsøker å fortelle meg noe som jeg vet er ren BS.

 

En del issues dukker opp når det er åpenbart hva hun er ute etter, og vil ha bekreftelse fra meg over hvordan target ser ut, kontra andre jenter. Jeg husker en episode hvor hun jeg var ute med så en filmplakat av Angelina Jolie. Jeg hadde overnegget henne ganske mye, og derfor ble jeg rimelig paff når hun sa "Angelina Jolie er så sykt pen, ikke sant hun er mye tynnere enn meg?" Der og da visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare, siden hun var dødsseriøs i spørsmålet, men sa "Du har fortsatt personligheten din da;)"

 

Personlig synes jeg kvalifisering kan være rimelig vanskelig til tider, men mulig jeg som bare gjør det vanskeligere enn hva det er.

Lenke til kommentar
Så hvis hun oppdager at hun kan forandre på meningene dine ser hun at du ikke har ett sterkt bilde av deg selv, equals tap av value.

Herregud jeg styrer kanskje litt mye over en samtale om seler her, men hvis jeg ikke tar helt feil så er det faktisk så mye som ligger i frame-delen. :D

Jeg kan mye teori, men det der var noe nytt. Bra stoff det der, og frame er viktig. En ting som hele tiden går gjennom PUA-miljøet er; "det er ikke hva du sier, men hvordan du sier det". Derfor mener jeg inner gamer er like viktig som outer game. Måten du snakker i en samtale speiler igjen personligheten din, og derfor er det viktig å ha ekte kvaliteter... med mindre du bruker rutiner.

 

Og seler er tøffe ;)

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det seleeksempelet ditt var så godt til å forklare frame, men nå hang jeg kanskje ikke helt med.

 

Å ha frame-control vil si at du kontrollerer deres bilde av virkeligheten. Hvis hun klarer å sette rammen så er det hun som styrer vireligheten akkuratt nå. Det kan være at hun shit-tester deg for en taper, hvor du feiler og dermed blir rammet inn som en taper i deres virkelighet (deres egne boble).

 

Måter på å ha frame-control:

 

Hun: Er du en taper?

 

Her prøver damen å shit-teste deg for å få satt deg inn i hennes ramme, altså at du er et bilde av en taper. Du kan ignorere hele setningen og fortsette samtalen med å beholde din allerede eksisterende ramme.

 

Hun: Er du en taper?

Du: Du liker tapere du!

 

Her prøver hun altså å sette rammen rundt deg, men du reframer situasjonen ved å heller sette rammen over på hun.

 

Hun: Er du en taper?

Du: Er du den slemme populære jenta?

 

Her reframer du shit-testen, ved å selv shit-teste hun og dermed sette en ramme rundt hun.

 

Hun: Er du en taper?

Du: Er det et sjekketriks? Du er nok ikke min type.

Her beholder du framen din ved ignorere spørsmålet, og heller diskvalifisere hun.

 

Men det trenger ikke å være en shit-test for å holde på rammen. Det kan likeså være at du er alphamale som styrer samtalen, også kommer en annen gutt inn og amogger deg for å ta over statusen som amog. Da styrer han rammen rundt gruppens virkelighet.

 

 

@SasaB: Hvorfor den ventetiden fungerer? Fordi du bruker de tre månedene til å komme ut av framen hun har satt, og når du slår tilbake senere kommer du inn med en mye sterkere frame.

 

Alltid nice å høre at det funker for folk! ;) Makes me happy.

 

EDIT: Kjipt at det bare er en stor tråd, vanskelig å finne frem til eldre poster XD

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Thanks, mate. Nå kan jeg faktisk begynne å benytte frame, siden jeg blir mer klar over hva jeg gjør. Du har hatt noen virkelig bra poster den siste tiden ;)

 

Jeg prøver å komme meg ut i field, og teste ting så godt jeg kan. Prøver å luke unna alt av unyttig teori jeg kan, slik at jeg har en klar metode for videre bruk. Kanskje vi skal snart spørre om en slags PUA-kategori, iom at denne tråden er over 500 sider nå. Snart blir det umulig å finne fram :ermm:

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Benytte frame? Alle har en frame. Alltid. Jeffy forklarer det med frame enkelt: Det er vinduet du ser verden gjennom.

Lenke til kommentar
Om jeg ikke husker feil, så har vel Chasseur allerede gamet Pia Haraldsen.(?)
Såvidt jeg husker var det en her som åpnet hun. Hva som skjedde videre husker jeg ikke

 

Jeg har faktisk til gode å være ute i oslo siden jeg ble 18 :p
Oslo er ikke spessielt bra når man er 18, nesten ikke 18årsteder

 

Nå vil hun være venner og maser en del, ikke spesielt aktuelt, siden hun har brukt meg som søppelbøtte for all negativiteten sin. Jeg vil seff ha hun som FB, og det er her jeg sliter, for jeg merker at seksuell tension blir erstattet med "vennskapsprat" når vi prater.

 

Det er HER jeg trenger litt tips rett og slett for å få hu i sengs igjen, bør jeg steppe ut av vennskapsrollen og prøve med litt "hard to get" eller bør jeg rett og slett skru på sjarmen og kjøre litt KINO?

Husk, aldri bli noens psykolog, da hun da føler hun kan støtte seg på deg og hun blir redd for å miste deg. Da tar du for stor del i livet hennes og det blir hardt å bryte opp

 

Ikke veeeldig mange som banger damer på do etter fem minutter..

Man har jo seth da

Sitat: "Har du ikke tatt ho på puppen eller musa etter 5 minutter kan du like gjerne gå til neste sett. KINO KINO KINO"

Lenke til kommentar

Ok WOW!

 

Hadde mastermindgruppe i går, og bouncet videre på et utested for å møte gjengen. Og der sitter hun, jenta jeg møtte på lørdag. Blond, liten og ufattelig søt... Modell

 

Har min wingwoman som har lagt inn solide aksjer på meg, men jeg vet hun her kommer til å bli min vanskeligste pick-up noensinne. Her snakker vi en dame som er særdeles sosialt kalibrert. Etterhvert innser jeg at jeg ikke engang er interessert i å pushe hun til en close tidlig, men heller slowplaye det litt og etablere et sykt solid "forhold" (Mltr eller open) isteden.

Vi drikker noen pils, og stikker ut for å ta en røyk. Viben er herlig, og vi finner en del likheter fra hennes og mitt liv vi spinner videre på. Tidligere på kvelden hadde jeg etablert meg jævlig bra i gruppen med mye sinnsvake morsomme historier, som skapte god latter.

 

Tilbake til ute:

 

Vi ler, tar en sig og pilser. Jeg skjønner for hvert sekund som går at dette er en ekte high-value jente. Den virkelige 1 in a millionen jeg har lett etter i tre år.

 

Folk skal dra, vi blir igjen. Kl er ca 12...

Stedet stenger og vi bouncer videre. Mer pils...

Vi blir mer og mer kjent, og dette er første gang noensinne jeg er så genuint interessert i en jente at jeg bare glemmer helt å gå for closen.Pick-Up var ut av vinduet. Vi hadde så sinnsykt like verdier og interesser. Vi ser etter akkurat de samme tingene og lever etter de samme verdiene og reglene. Det er ufattelig fascinerende at to personer med helt ulike oppvekster kan ende opp så utrolig like. For hun falt det naturlig, for meg, måtte jeg lære meg det.

Hun sa ting jeg ORDRETT har sagt til elever om verdier og syn på stuff.

 

Kan nevne: "Jeg elsker virkelig meg selv, men ikke på en selvsentrert måte"

"Jeg lever her og nå. Jeg planlegger ikke foran meg og gjør akkurat det jeg vil, når jeg vil"

"Jeg vil leve livet til maks. Ikke angre på noenting"

 

Unique var stum... For første gang.

 

"Er det mulig" tenker jeg. Hvor har denne jenta vært?

Det var ikke et eneste kleint sekund. Skravla gikk så det spruta, og jeg kjenner for hver lille historie at jeg liker jenta mer og mer...

 

Her er hvor jeg, som "pua", får frem den beste siden. Pga omstendigheter rundt henne og meg, og flytting, blir et eksklusivt forhold utelukket. Og siden jeg har så stålkontroll på følelsene mine, så gjør det meg faktisk heller ingenting. Jeg vet at vi kommer til å ha det ufattelig bra fremover, og velger heller å fokusere på det, enn å pushe et evt forhold. Enhver chode ville falt i den fella, og dermed tapt jenta, og dette skjønner hun. Og sa rett ut...

 

Jeg holder mange åpne loops som skal spinnes videre på neste gang. Alt fløt helt naturlig i går.

Vi sitter å koser oss til kl blir halv fire og tasser et stykke sammen før vi skilles med date planlagt både på lørdag og neste fredag.

 

Og for første gang, så gleder jeg meg utrolig mye.

Endret av Chosen_One
Lenke til kommentar
Så bra Chosen!

 

Opplevde det samme selv når jeg snakka med dama mi i begynnelsen, syke greier. Og så moro det er :)

 

Håper alt ordner seg for deg :)

 

Altså, har møtt flere kilo med jenter hvor man får en connection og sånt, men dette kan ikke beskrives som noe annet enn helt absurd.

 

Blir moro å se hvor dette bærer hen

Lenke til kommentar

I går var jeg ute. Jeg var sammen med andre rødruss (er svartruss selv).

 

Tingen er at den ene jenta, som jeg traff 1.mai viser litt IOI. Eller jeg tror det er IOI. Vi har etter 1.mai skrevet noen sms-er til hverandre og truffet hverandre noen gang.

Men hu har type! Alikevell vil hun ha meg med ut osv. Hun tar ikke med seg typen sin da.

 

Jeg synes vell egentlig at hun er HB. Vi har en fin tone og sånt. Hører ofte fra henne at jeg er søt og snill.

På lørdag var jeg og på fest. Da var både hun og typen der. Jeg for min del fikk litt for mye å drikke da. Men jeg husker at typen hennes sa til meg at jeg måtte slutte å prøve meg på dama hans.

 

Men jeg tror hun viser IOI. Eller kanskje hu bare vil være venner?

 

Hva tror dere?

Spør om dere vil ha mere info.

 

Edit: Glemte å si at det har vært kino i bildet og. Kino fra oss begge

Edit2: Hun sa og at hun hadde drømt om meg en natt

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Jeg har nevnt at jeg klina litt med mitt LTR-target på russetreff på lillehammer. I går kveld kom hu over, og det ble masse roting, og vi endte med å legge oss til å sove klokka 3 på natta, i skje-posisjon, hånd i hånd. Det ble veldig lite søvn på oss, men det var det absolutt verdt.

 

Må si jeg er litt skremt av tanken på å kun prøve meg på hu på tryvann. Men det blir nok bra allikevel. Hu er jomfru, så blir skikkelig fint å kunne skape et forhold helt fra bunnen av med hu. Hu ville vente litt med å ha sex, og det synes jeg egentlig er bra. Hu gjør meg mer kåt enn noen andre jenter noengang har gjort, så jeg gleder meg skikkelig til å føre hu inn i seksualitetens verden :D

 

Noen som har noen bra tips til hvordan å behandle jomfruer skikkelig?`

 

@JFM: Hvis hu har type, bør du vel egentlig holde deg unna. Mange chode kjærester er ute etter å denge gutter som prøver seg på dama deres, så det er risky business. Men om du føler at du kan få hu, så er det jo bare å kjøre på. Om hu dumper kjæresten for deg så er jo ikke det noe galt. Men bare så det er sagt: Hvis du ligger med hu, og det blir et rykte som går rundt, så blir det veldig fort trøbbel.

Lenke til kommentar
Mange chode kjærester er ute etter å denge gutter som prøver seg på dama deres, så det er risky business.

Jepp, chodes finnes i alle varianter. Inkludert muskelbunter på 2 meter... Angående LTR-targetet ditt så er det beste å bare gi det tid, og nyte hvert øyeblikk. Ikke press hun til noe hun ikke er klar for ;)

 

Nice Chosen, nesten så jeg blir litt varm inni meg av å lese det :)

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Edit: Glemte å si at det har vært kino i bildet og. Kino fra oss begge

Dette sier egentlig ingenting, har dere håndhilst så har det vært kino fra begge. Litt mer spesifikt, har det vært noe kroppskontakt mellom dere som hadde vært unaturlig for deg å ha med en venninne? Er det noe hun har gjort som typen hadde reagert på hvis han så henne gjøre det?

Lenke til kommentar
Edit: Glemte å si at det har vært kino i bildet og. Kino fra oss begge

Dette sier egentlig ingenting, har dere håndhilst så har det vært kino fra begge. Litt mer spesifikt, har det vært noe kroppskontakt mellom dere som hadde vært unaturlig for deg å ha med en venninne? Er det noe hun har gjort som typen hadde reagert på hvis han så henne gjøre det?

Hvi har vell f.eks tatt hverandre i skrittet... Med klær på så klart

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...