Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I grunn ikke. Jeg bruker ikke NLP så mye at det gjør noe. Men jeg prøver å bevisst speile kroppsspråk når jeg er ute.

Har startet på en NLP bok, men jeg har ikke lært nok til å kunne uttale meg om akkurat dette emnet.

Hvis det er noen her som har noe smart å si om dette, så er det bare å poste så kan jeg legge det inn i åpningsinnlegget

Lenke til kommentar
Jeg holder på å studere det nå, som en del av innergame forbedring.

Føler jeg trenger å ha mer struktur på livet mitt. Og så lærer man jo mye annet sykt der. Helt utrolig hvor mye man kan lese i øyebevegelsene til en person.

9525197[/snapback]

 

Jeg tror man skal være forsiktig med å annta at man kan lese "utrolig mye" i øyebevegelse til en person, selvsagt er det tendenser som med andre typer kroppsspråk, men det er mange grunner til å gjøre forskjellige ting med kroppen/øyenene som ikke nøvendigvis faller innen under "standardtolkningen".

 

Forøvrig leste jeg litt om neuro-linguistic programming, som ser ut til å være svært tynt fundamentert på vitenskaplig basis ihvertfall, det har jo sågar sitt utspring i psykoterapi såvidt jeg forsto, en gren av psykologien som ikke akkurat har mye å vise til.

 

AtW

Lenke til kommentar
Søk etter Derren Brown på youtube. Han bruker NLP og diverse andre psykiske triks for å utøve "magi" og manipulere folk.

 

Det kan se staget ut, men jeg har lest såpass mange steder om folk som bruker de samme teknikkene så jeg velger å tro på det meste av det han gjør.

9525487[/snapback]

 

Anekdotisk bevis finnes det masse av for en mengde påståtte effekter, som ikke er reelle, den slags gjør ikke det vitenskaplige fundamentet noe mer solid. Sålenge man er innneforstått med at det ikke er basert på et spesielt solid grunnlag, så er det vel forsåvidt greit, men det er viktig å være klar over.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan du vennligst skrive slik at jeg slipper å bruke en ordbok for å skjønne hva du snakker om?

Anekdotisk?  :ermm:

9525530[/snapback]

 

Det er bevis av typen "dette produktet virker for meg" som det er masse av i ukeblader og postordekataloger. Eller mao bevis av typen "jeg kjenner en dette virker for", "jeg opplevde at dette virket" osv. Slikt er ikke etterprøvbart vitenskaplig

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan du vennligst skrive slik at jeg slipper å bruke en ordbok for å skjønne hva du snakker om?

Anekdotisk?  :ermm:

9525530[/snapback]

 

Det er bevis av typen "dette produktet virker for meg" som det er masse av i ukeblader og postordekataloger. Eller mao bevis av typen "jeg kjenner en dette virker for", "jeg opplevde at dette virket" osv. Slikt er ikke etterprøvbart vitenskaplig

 

AtW

9525803[/snapback]

 

Vitenskapelig korrekt eller ikke. Øvelsene jeg har prøvd funker for meg og det er alt jeg trenger, resultater.

Lenke til kommentar
Kan du vennligst skrive slik at jeg slipper å bruke en ordbok for å skjønne hva du snakker om?

Anekdotisk?  :ermm:

9525530[/snapback]

 

Det er bevis av typen "dette produktet virker for meg" som det er masse av i ukeblader og postordekataloger. Eller mao bevis av typen "jeg kjenner en dette virker for", "jeg opplevde at dette virket" osv. Slikt er ikke etterprøvbart vitenskaplig

 

AtW

9525803[/snapback]

 

Vitenskapelig korrekt eller ikke. Øvelsene jeg har prøvd funker for meg og det er alt jeg trenger, resultater.

9526516[/snapback]

 

Greit nok, jeg mener allikevel det er vikig å være klar over, så man har bedre mulighet til å bedømme hvor mye hold det er i det. Det er jo en kjentssak at det er vansklig for enkeltpersoner å bedømme hvor susksessfullt slikt er, spesielt med vansklig målbare parametre. Mange her har jo uttrykt at de synes psykologien er spennde, og der kan man lære mye når det gjelder enkeltmenneskets pålitlighet i slike sammenhenger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan tolker man en mer eller mindre ukjent jente som gir noen veldig merkbare smil og som søker øyekontakt hver gang hun går forbi?

Har skjedd 2-3 ganger når vi har støtt på hverandre i en korridor her på skolen(VGS).

 

Er det IOI eller begynner jeg rett og slett å bli paranoid? For alt jeg vet kan det jo bare være et forsøk på å være hyggelig.

 

For å vise nøyaktig hvor paranoid jeg er skriver jeg fra en gjestekonto. Tenk om damen skulle lese dette forumet og kjenne seg igjen! :p

Lenke til kommentar
Hvordan tolker man en mer eller mindre ukjent jente som gir noen veldig merkbare smil og som søker øyekontakt hver gang hun går forbi?

Har skjedd 2-3 ganger når vi har støtt på hverandre i en korridor her på skolen(VGS).

 

Er det IOI eller begynner jeg rett og slett å bli paranoid? For alt jeg vet kan det jo bare være et forsøk på å være hyggelig.

 

For å vise nøyaktig hvor paranoid jeg er skriver jeg fra en gjestekonto. Tenk om damen skulle lese dette forumet og kjenne seg igjen! :p

9532220[/snapback]

 

Hvis det ikke blir fulgt opp av andre og mer opplagte IOIs, eller "Indicators Of Interest", så vil jeg tro det er et forsøk på å være hyggelig. Men, det finner du ikke ut av hvis du ikke tar kontakt med henne en vakker dag.

Lenke til kommentar

Hvordan er instillingen på å sjekke når man egentlig har dame?

 

Kan vel kalle meg en keyboardjockey, har lest mye av stoffet og syns det er interessant, morsomt, men har prøvd det veldig lite i praksis, forskjellen er at jeg kjenner det igjen de gangene jeg gjør det ubevist nå i forhold til før når jeg ikke helt skjønte hvorfor jeg fikk så bra kontakt med noen jenter, og andre ganger ikke.. Jeg har fått bekreftet at dette funker, men ikke så mye mer enn det for å si det sånn..

 

En av hovedgrunnene til at eg ikke har prøvd så mye er fordi jeg er i et fast forhold og har vert det veldig lenge.. Er ikke lei av forholdet, men det hadde vert gøy å pløydd markene litt før jeg slår meg til ro, for jeg er egentlig ganske sikker på at det er det toget jeg sitter på akkurat nå.. Men det er jo en annen sak..

 

Hvordan er instillingen på å sjekke når man er opptatt? Jeg liker jo å tro at jeg kan "slutte" mens leken er uskyldig, men for å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om jeg kommer til å gjøre det når promillen er på plass og 'offeret' har de rette kvalitetene..

 

En vanlig tur på byen når dama ikke er med pleier å være at jeg og kompisene drikker oss ufordragelig fulle og enten ser etter gamle kjente eller jakter etter bråk.. Blir litt ensformig i lengden kan du si :p

 

Spør da helst PUA men om noen mener de har noe å si er det bare å slenge ut en kommentar :)

Lenke til kommentar
Hvordan tolker man en mer eller mindre ukjent jente som gir noen veldig merkbare smil og som søker øyekontakt hver gang hun går forbi?

Har skjedd 2-3 ganger når vi har støtt på hverandre i en korridor her på skolen(VGS).

 

Er det IOI eller begynner jeg rett og slett å bli paranoid? For alt jeg vet kan det jo bare være et forsøk på å være hyggelig.

 

For å vise nøyaktig hvor paranoid jeg er skriver jeg fra en gjestekonto. Tenk om damen skulle lese dette forumet og kjenne seg igjen! :p

9532220[/snapback]

 

Det hun gir deg er en "aproach invtitation." Det betyr at hun er bittelitt interessert og kunne tenke seg å prate med deg. Hun er nok høflig, men som regel er man høflige for en grunn.

Tror du hun hadde giddet og være høflig eller i det hele tatt sett på deg i mere enn et brøkdels sekund om hun fant deg komplett uinteressant?

 

Si hei til henne neste gang dere møtest og se hva som skjer. :)

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Hvordan er instillingen på å sjekke når man egentlig har dame?

 

 

 

Heisann.

 

Vel, det er som du sier: Hvor setter du grensen, og klarer du å holde den? Det svaret er det kun du som har.

Når jeg startet med PU hadde jeg fremdeles dame, og det fungerte bra faktisk. Jeg var helt åpen om det til henne, og fortalte at jeg lærte meg hvordan kvinner tikker. Fikk en delvis kjølig respons. Hun reagerte som de fleste andre kvinner når det kommer til dette her, Nemlig "dette funker ikke på meg og mine venninder" talen.

Men så lenge du klarer å sette de moralske grensene du vil følge, så er det absolutt ingenting i veien for at du kan gå ut og sjekke damer på byen. I verste fall så får du haugevis av nye bekjentskaper som du kan få god bruk for senere.

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
Hvordan tolker man en mer eller mindre ukjent jente som gir noen veldig merkbare smil og som søker øyekontakt hver gang hun går forbi?

Har skjedd 2-3 ganger når vi har støtt på hverandre i en korridor her på skolen(VGS).

 

Er det IOI eller begynner jeg rett og slett å bli paranoid? For alt jeg vet kan det jo bare være et forsøk på å være hyggelig.

 

For å vise nøyaktig hvor paranoid jeg er skriver jeg fra en gjestekonto. Tenk om damen skulle lese dette forumet og kjenne seg igjen! :p

9532220[/snapback]

 

Det hun gir deg er en "aproach invtitation." Det betyr at hun er bittelitt interessert og kunne tenke seg å prate med deg. Hun er nok høflig, men som regel er man høflige for en grunn.

Tror du hun hadde giddet og være høflig eller i det hele tatt sett på deg i mere enn et brøkdels sekund om hun fant deg komplett uinteressant?

 

Si hei til henne neste gang dere møtest og se hva som skjer. :)

9533515[/snapback]

 

What he said. :thumbup:

 

Det viktigste du gjør nå, er å ikke dra dette ut. Når du opplever noe slikt, så må du "åpne" hun med en gang. Uansett om du har noe smart å si eller ikke, så må du snakke med henne. Si "hei, hvordan har dagen din vært?" hvis du ikke kommer på noe bedre.

Grunnen til at jeg sier dette er at hvis du blir vant til å gjøre slikt som det der, så vil du gradvis bygge deg opp et stort sosialt nettverk. Folk vil kjenne deg igjen, hilse på deg, du har mer valg i forhold til at du kan snakke med alle, og plutselig begynner dører å åpne seg og du vil ha Valg.

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...