Gå til innhold

Den Store Fondstråden


Naranek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg tror kommer til å skje nå, er et stort salg av statsobligasjoner, eller med andre ord høyere inflasjon, samtidig som alt mulig kommer til å stige igjen, med videre vill spekulasjon i alt fra frimerker til gamle mynter.

 

http://finance.yahoo.com/echarts?s=OSEBX.O...ource=undefined

 

Sett det på 6 mnd for å se sammenhengen. Jeg tror det er mange investorer i utlandet som har sett det samme, derfor styrker den norske krona seg fordi den og oslo børs regnes som en hedge mot inflasjon. Det er bare spørsmål om et par uker før Oslo børs er over 300 igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

startet nettopp spareavtale i dnb nor avanse II, kr 1000,- i mnd

 

top5 i porteføljen er de mest omsatte aksjene på OSE, ork, stl, nhy osv...

 

forskjellen på avanse I og II er at I er et fond i fond med forvaltningsavgift på 2% mens II er direkte eksponert mot aksjer med forvaltningsavgift på 1,20%

 

ikke vanskelig å vite hvilket man velger da.

 

 

ellers har jeg også innskudd + spareavtale i et kombinasjonsfond. har ikke mye troen på særlig avkastning på konto og så lenge jeg får mer enn 5% i fond i året er jeg fornøyd. dessuten vil jeg gardere meg mot en større nedgang.

Endret av cup o` tea
Lenke til kommentar
Skagen Kon-Tiki er kanskje det beste fondet i Norge.

 

Det er vel også et av de fondene med størst rissiko

 

Enig. Og tror glansdagene til skagen er over for lenge siden. Bare se på hvordan de hånterte Avkastning som skulle være nesten sikkert som banken og bonus utelingen på 600' og oppover til ansatte selv om fondene gikk 25-40 % i minus ifjor.

Lenke til kommentar

Har denne beholdningen nå + jeg trekker mndlig:

SKAGEN VEKST

ODIN OFFSHORE

HOLBERG NORDEN

East Capital Ryssland

 

Lagt til dette fondet:

WARREN WICKLUND NORGE

 

Har bittelitt i disse også men stoppet kjøp av dem:

SKAGEN HØYRENTE

SKAGEN GLOBAL

 

Jeg er totalt 43,2% i minus til nå. Vil dere si det er dumt på sitte videre på disse eller tror dere dem vil stige igjen?

Lenke til kommentar
Har denne beholdningen nå + jeg trekker mndlig:

SKAGEN VEKST

ODIN OFFSHORE

HOLBERG NORDEN

East Capital Ryssland

 

Lagt til dette fondet:

WARREN WICKLUND NORGE

 

Har bittelitt i disse også men stoppet kjøp av dem:

SKAGEN HØYRENTE

SKAGEN GLOBAL

 

Jeg er totalt 43,2% i minus til nå. Vil dere si det er dumt på sitte videre på disse eller tror dere dem vil stige igjen?

 

Jeg tror det vil stige igjen. Jeg har tro på kristoffer stensrud i skagen.

Lenke til kommentar
Og tror glansdagene til skagen er over for lenge siden. Bare se på hvordan de hånterte Avkastning som skulle være nesten sikkert som banken og bonus utelingen på 600' og oppover til ansatte selv om fondene gikk 25-40 % i minus ifjor.

Skagen opererer jo med variabelt forvaltningsgebyr, publiserer de det faktiske forvaltningsgebyret i etterkant, kan man se hva forvaltningsgebyret har vært i praksis de siste årene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Begynner å lure på å om tiden er inne for å flytte noen kroner fra rentefond til aksjefond. I så fall vil jeg gjøre faste overføringer, så det beløpet jeg vil flytte deles over minst 8-10 måneder. Kan forhåpentligvis gi OK inngangsverdi med horisont på noen år. Litt for stort beløp til at jeg har nerver til å prøve å treffe en bunn med alt på en gang. Positiv til Skagen Kon Tiki. Andre forslag?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Jeg startet et høyrisiko såkaldt spekuleringsfond i Postbanken for noen år siden. [Mener det er Postbanken Global.]

 

Da satt jeg inn 34 500,-

 

Dette er per dags dato sunket til 20 810,-

 

Har dere noe tips til disse type fond? Tror dere de kommer til å synke ytterligere?

 

Jeg vet at DnB-nor eier PostBanken sine fond, og er derfor ikke bekymret for at det skal gå under.

 

Men tror dere på forumet det kommer til å synke ytterligere?

Endret av Hrafn85
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg startet et høyrisiko såkaldt spekuleringsfond i Postbanken for noen år siden. [Mener det er Postbanken Global.]

 

Da satt jeg inn 34 500,-

 

Dette er per dags dato sunket til 20 810,-

 

Har dere noe tips til disse type fond? Tror dere de kommer til å synke ytterligere?

 

Jeg vet at DnB-nor eier PostBanken sine fond, og er derfor ikke bekymret for at det skal gå under.

 

Men tror dere på forumet det kommer til å synke ytterligere?

 

Jeg tror markedene har passert bunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...