Gå til innhold

Den Store Fondstråden


Naranek

Anbefalte innlegg

PgUp skrev (1 time siden):

Så skulle jeg tippe vil krona ned mot 9 nok til usd innen 1 år.

RemindMe! 365 days.

Nokre sitat frå Kvadsheim:

Sitat

Det meste av årets avkastning i globale fond kan faktisk tilskrives kronesvekkelsen, ikke selskapene som fondene har investert i! Vil dette snu? Isåfall er det jo bare å løpe til banken og valutasikre med begge hender. Og vi er jo på en historisk topp, så hvis man tenker at valuta skal svinge tilbake til en mer historisk «»normalt«» tilsier det valutasikring. Det har jo ikke vært en lønnsom strategi de siste 10-20 årene, men er det annerledes nå? Analytikerne er uenige, men jeg finner få som tror krona skal tilbake til et leie på under 10 mot Euro, f eks. Så på kort sikt er det egentlig umulig å si om den skal svekkes ytterligere eller styrkes.

Sitat

På lang sikt anbefaler jeg nok et ordinært fond, dvs at du ikke betaler ekstra for valutasikringen. Skjønner at det kan være fristende å «»låse«» valutaen akkurat nå, mens krone er svært svak, men man har ingen garanti for at den vil bli enda svakere, og historikken taler ikke i favør av valutasikring.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zeph skrev (9 minutter siden):

RemindMe! 365 days.

Nokre sitat frå Kvadsheim:

Tja, dette er en sannhet med modifikasjoner. Har vært perioder under korona hvor krona var enda svakere. Så da lønte deg seg. Gitt kortsiktig investering.

 

Nå handles det visst masse valutasikra fond hos nordnet. Men hvis man tenker langsiktig ville jeg ikke valutasikret såklart. 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Det var vistnok et anbefalt engelsk trading fond,og de følger markedet.

Ingen fond har 400% avkastning på noen måneder. Crypto og valuta er også røde flagg. Crypto har ikke gått bra de siste månedene. Kameraten din blir lurt og du må fortelle han det. Send oss gjerne en link til denne scammen. Men jeg er 100% sikker her, og du bør fortelle han det.  

Ofte fungerer disse svindlene ved at de bruker store ord som crypto, valutatrading, gjerne miks inn litt Ai også. De forteller at dette er revolusjonerende og viser til andre som har tjent rått. De lar deg putte inn penger, og viser at du går opp veldig mye på kort tid. Dette motiverer deg til å putte inn mer. Når du har putta inn masse penger, tenker du det endelig er på tide å ta de ut. Kanskje du får tatt ut noe, men ikke alt. Eller må betale for å ta ut mer i transaksjonskostnader. Prøver du å ta ut et større beløp lukker de kontoen din og pengene er tapt. Men de var aldri der heller, du ble lurt. 

Vær en god kamerat :)

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (48 minutter siden):

Ingen fond har 400% avkastning på noen måneder. Crypto og valuta er også røde flagg. Crypto har ikke gått bra de siste månedene. Kameraten din blir lurt og du må fortelle han det. Send oss gjerne en link til denne scammen. Men jeg er 100% sikker her, og du bør fortelle han det.  

Ofte fungerer disse svindlene ved at de bruker store ord som crypto, valutatrading, gjerne miks inn litt Ai også. De forteller at dette er revolusjonerende og viser til andre som har tjent rått. De lar deg putte inn penger, og viser at du går opp veldig mye på kort tid. Dette motiverer deg til å putte inn mer. Når du har putta inn masse penger, tenker du det endelig er på tide å ta de ut. Kanskje du får tatt ut noe, men ikke alt. Eller må betale for å ta ut mer i transaksjonskostnader. Prøver du å ta ut et større beløp lukker de kontoen din og pengene er tapt. Men de var aldri der heller, du ble lurt. 

Vær en god kamerat :)

Det er ifølge nettet et legalt selskap. Det heter Delta Crypto.

https://www.google.se/search?q=delta+exchange&client=safari&hl=nb-se&sxsrf=APwXEdfUEGmxLRchi0RxDNxAmImrSrPliQ%3A1686072249596&ei=uWt_ZJ-BJKKy0PEP1LSnMA&oq=Delta+Crypto&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQARgAMgoIABBHENYEELADMgoIABBHENYEELADMgoIABBHENYEELADMgoIABBHENYEELADMgoIABBHENYEELADMgoIABBHENYEELADMgoIABBHENYEELADMgoIABBHENYEELADMgoIABCKBRCwAxBDMgoIABCKBRCwAxBDMgoIABCKBRCwAxBDMgoIABCKBRCwAxBDMhUILhCKBRDHARDRAxDIAxCwAxBDGAEyFQguEIoFEMcBENEDEMgDELADEEMYATIVCC4QigUQxwEQ0QMQyAMQsAMQQxgBMhUILhCKBRDHARDRAxDIAxCwAxBDGAEyFQguEIoFEMcBENEDEMgDELADEEMYATIVCC4QigUQxwEQ0QMQyAMQsAMQQxgBMhUILhCKBRDHARDRAxDIAxCwAxBDGAEyFQguEIoFEMcBENEDEMgDELADEEMYAUoECEEYAFAAWABg7nFoAXABeACAAQCIAQCSAQCYAQDAAQHIARTaAQYIARABGAg&sclient=gws-wiz-serp

 

Is Delta Exchange trustworthy?
 
 
Is Delta Exchange Connection Safe? This platform is one of the safest exchanges when it comes to offering cryptocurrencies portfolios for their users. It offers strict security measures and two-factor authentication to safeguard its user's funds. Further, this exchange has not been hacked not once.
Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Er dette folk han har snakket med på telefon? I så fall kan jeg nesten garantere deg at han har gått inn med LANGT mer enn han forteller…
 

Få ham til å cashe ut. Han kan jo bare sette det inn igjen og fortsette om det er legit? De vil sannsynligvis hale ut tia, forsøke å si at det er kjempedumt pga SVÆR mulighet rett rundt hjørnet osv.

Endret av epifant
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
epifant skrev (1 minutt siden):

Er dette folk han har snakket med på telefon? I så fall kan jeg nesten garantere deg at han har gått inn med LANGT mer enn han forteller…
 

Få ham til å cashe ut. Han kan jo bare sette det inn igjen og fortsette om det er legit? De vil garantert hale ut tia, forsøke å si at det er kjempedumt pga SVÆR mulighet rett rundt hjørnet.

Jeg rådet ham til å cashe ut 50% får se hva han gjør..

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (44 minutter siden):

Alle svindler mener de er legitime.. se her da https://www.delta.exchange/blog/support/is-delta-exchange-regulated

 

Hvis dette ikke skriker rødt flagg, ja da tror jeg ingenting vil. Noen vil bare svindles og ingenting kan stoppe dem.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...