Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Man kan spille på Very High bare skru ned Shader Quality ned til High. Er den som stjeler kraft.

Og det er ingen vits å vente på nyere hardware. Jeg sitter med 8800 Ultra og sliter like mye som andre med GTS og mindre. Det er noe feil med drivere / spillet som gjør dette. Jeg leste på Crysis forumet at det var en med 8800 Ultra i Sli og han hadde hele 10fps mer enn meg bare. Fortsatt gikk det for tregt !

Nå er også en 40-50% økning ved SLI elendig....

Burde være ca 75-85% økning. Slik det er på litt eldre tittler og XP.

(tenke på den tiden da jeg kjørte 6800GT SLI :love: )

 

Skjermkort i SLI kan nok vente seg langt høyere ytelse etterhvert som Nvidia kommer ut med nyere drivere, da SLI "kun" er programvarebassert.

 

Edit: Spill-markedet går hele tiden fremover, akkurat som vanlig.

Men etter et år har gått og fortsatt sitter GTX mer eller mindre på tronen... er vel heller Nvidia og ATI som har gjort at maskinvaren ikke klarer å henge med, etter et nærmest dødt år med tanke på high-end modeller.

 

Edit2: Crytek sa bla. at crysis ville skallere 1,5år frem i tid, og det ser det jo ut som det også gjør. ;)

Very high ser rett og slett for bra ut til å kunne kjøre på dagens HW.

 

Noen programvarefikser gjør nok biffen, men venter ikke på mirakler.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, faktisk. Kjørte HL2 og FarCry helt fint med en grei PC da de to spillene kom ut. Det at PC-en min ikke kan kjøre Crysis med alt på Very high i 1280*1024 med en FPS over 15, så blir det ganske latterlig - og det er selv uten AA eller AF! Syns egentlig det bare viser at spillet er elendig optimalisert.

 

Ser du på Call of Duty 4 (bare tar det som et godt eksempel her), så kan jeg kjøre det i 1900*1200, alt på høyeste innstilling og 16 AA og AF med over 30 FPS hele tiden, og det ser mye bedre ut enn Crysis med alt på very high i 1280*1024 (kjører windowed).

Lenke til kommentar

Crysis er store åpne brett. COD 4 er små brett i forhold. Crysis har fysikk på alt som er av objekter i spillet. COD4 har omtrent ikke noe fysikk.

Så si at COD 4 ser mye bedre ut enn Crysis og du forventer at du skal ha samme flyt og oppløsning i Crysis som COD 4, er å tro på julenissen. Du kan ikke sammenligne disse to spillene.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Ja, faktisk. Kjørte HL2 og FarCry helt fint med en grei PC da de to spillene kom ut. Det at PC-en min ikke kan kjøre Crysis med alt på Very high i 1280*1024 med en FPS over 15, så blir det ganske latterlig - og det er selv uten AA eller AF! Syns egentlig det bare viser at spillet er elendig optimalisert.

 

Ser du på Call of Duty 4 (bare tar det som et godt eksempel her), så kan jeg kjøre det i 1900*1200, alt på høyeste innstilling og 16 AA og AF med over 30 FPS hele tiden, og det ser mye bedre ut enn Crysis med alt på very high i 1280*1024 (kjører windowed).

 

CoD4 krever mindre, ja. Men det ser IKKE bedre ut enn Crysis på Very High. Det er rett og slett løgn.

 

En annen ting, folk klager på at spillet er kort. Så vidt jeg har forstått det så er det 11levels totalt? Jeg spilte i 5 timer i går, og jeg har nettopp startet på level 4. Og jeg har ikke kjedet meg et sekund. Syntes spillet leverer så det suser så langt. Jeg tror nok at levelene vil gå fortere mot slutten, ettersom det blir mer lineært, men har fortsatt troen på at det ikke skal bli noe problem å bruke 12-15 timer på Campaign, og det kan man vel ikke klage over? Rusher du igjennom, så skyld deg selv!

Lenke til kommentar
Nå har jeg crysis coveret i handa !! :D Hele klassen (bokstavelig talt) løp ned til gamezone og kjøpte spillet. Litt av et syn . . .

 

Kan ikke være så mange jenter i den klassen?

Ting har vel forandret seg siden jeg gikk på skolen, finnes sikkert mange jenter som spiller nå.

 

Det er en ting disse piratene ikke får oppleve. Kjøpe et etterlengtet spill er noe magisk. Holde coveret i hånda, rive av plasten, åpne coveret og kjenne lukten av "nytt spill". Lese i manualer. Herlig!

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Ser du på Call of Duty 4 (bare tar det som et godt eksempel her), så kan jeg kjøre det i 1900*1200, alt på høyeste innstilling og 16 AA og AF med over 30 FPS hele tiden, og det ser mye bedre ut enn Crysis med alt på very high i 1280*1024 (kjører windowed).

 

Det må være det mest latterlige jeg har hørt. Når jeg spilte Cod4 etter å ha spilt Crysis, kunne jeg ikke annet enn å sitte å le av graffikken til cod4 i forhold..kan nesten ikke sammenlignes engang, Crysis graffikken slår alt.

Lenke til kommentar
Ser du på Call of Duty 4 (bare tar det som et godt eksempel her), så kan jeg kjøre det i 1900*1200, alt på høyeste innstilling og 16 AA og AF med over 30 FPS hele tiden, og det ser mye bedre ut enn Crysis med alt på very high i 1280*1024 (kjører windowed).

 

Det må være det mest latterlige jeg har hørt. Når jeg spilte Cod4 etter å ha spilt Crysis, kunne jeg ikke annet enn å sitte å le av graffikken til cod4 i forhold..kan nesten ikke sammenlignes engang, Crysis graffikken slår alt.

Delvis enig. COD4s grafikk kan ikke måle seg.

Lenke til kommentar
*Host* Skuddsikker vest? *Host*

 

 

[/ironi] Det er vel strengt tatt ikke utenkelig at soldater sendt for å ivareta en utgravingssone for romvesener har skuddsikker vest?

 

Ingen klarer å ta 5 skudd i vesten og fortsatt være bevisst. 1 skudd er nok til å i alle fall knuse 2-3 ribbein og gi deg en skikkelig trøkk i kroppen i alle fall.

 

MEN, spørsmålet er om soldatene har en mere avansert teknologi innen beskyttelse, eller om crytek har driti seg ut her .

Lenke til kommentar
*Host* Skuddsikker vest? *Host*

 

 

[/ironi] Det er vel strengt tatt ikke utenkelig at soldater sendt for å ivareta en utgravingssone for romvesener har skuddsikker vest?

 

Ingen klarer å ta 5 skudd i vesten og fortsatt være bevisst. 1 skudd er nok til å i alle fall knuse 2-3 ribbein og gi deg en skikkelig trøkk i kroppen i alle fall.

 

MEN, spørsmålet er om soldatene har en mere avansert teknologi innen beskyttelse, eller om crytek har driti seg ut her .

 

Det er jo fullt mulig at de har en bedre tekologi på vester i 2020, hva vet vel vi? Men er vel egentlig ikke en veldig stor ting å rette oppi heller sikkert, kommer nok til å komme mange patcher..

Lenke til kommentar

Menne altså... "Kommer sikkert patcher for å fikse". Latterlig. Det kan vel hende de fikser det men vedder en femmer på at de ikke gjør det. Og de kommer heller aldri til å nå knærne til Valves patching.

 

Er ikke Dice som har lagd spillet heller (Bf2 har vel toppet patchlisten til EA lenge).

 

Slutt å tro på julenissen og at dette spillet er lagd av guder.... Jeezes!

Lenke til kommentar

Ingen klarer å ta 5 skudd i vesten og fortsatt være bevisst. 1 skudd er nok til å i alle fall knuse 2-3 ribbein og gi deg en skikkelig trøkk i kroppen i alle fall.

 

MEN, spørsmålet er om soldatene har en mere avansert teknologi innen beskyttelse, eller om crytek har driti seg ut her .

 

Det er jo fullt mulig at de har en bedre tekologi på vester i 2020, hva vet vel vi? Men er vel egentlig ikke en veldig stor ting å rette oppi heller sikkert, kommer nok til å komme mange patcher..

Finnes allerede i dag en type vest som kan ta et par magasiner og en håndgranat uten at den penetreres.

 

I present to you: Dragon Skin

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...