Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du Bentus, en ting som kan gjøre at du får så god FPS er at du ikke har verdens høyeste oppløsning. Du har også en syk klokk på GTX kortet ditt, samt quad core. Lurer på om det har noe å si om man har X-Fi lydkort i stedet for et hvilket som heldst annet? Noe små ytelsesfjorskjeller?

 

1360X768 er no fett nok men kjører også på AA 16x, men testa også gjennom hdmi kabelen på 1080 og veryhigh. Men det ble no et annet kapittel:P

 

X-Fi lydkortet gidde meg 40% ytelseforbedring i FPS, helt sant=) (på en del spill) Så det hjelper mye på i Crysis også. Kortet har sinn egen RAM og har 51million transistorer.

Lenke til kommentar

Ja.. en stor del av problemet med akkurat crysis kommer når man skal spille det i oppløsninger som 1680x1050 ... og jeg må ikke ha den oppløsningen fordi jeg er så utrolig kresen, men fordi det er native oppløsninga på skjermen - som tydeligvis ikke alle vet så ser ting grøt ut hvis man kjører noe annet enn native på en lcd. Ellers hadde jeg nok skrudd ned oppløsninga.

Lenke til kommentar
Crossfire, jepp, samme her. Bruker til vanlig en 22" WS, men skal bruke en 19" LCD jeg har stående til Crysis.

 

X-Fi lydkort avlaster CPU på enkelte ting.

 

Har samme kort selv, kan ikke si jeg har noe bedre ytelse enn andre runt her? Han snakker om 40% +

 

Jeg tror heller ikke det gir noe bedre FPS i Crysis, kanskje om CPU hadde vært flaskehalsen, noe den ikke er. Men at man får noen få % bedre ytelse i enkelte spill kan jeg tro på.

Lenke til kommentar

det var da rart at lydkortet hadde en innvirkning på fps'en :)

 

vil det da lønne seg å kjøpe et x-fi lydkort i tillegg til dette hovedkortet for å få en bedre fps:

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 ?

 

Ser ut som hovedkortet har et bra integrert lydkort...

Endret av engjac
Lenke til kommentar
det var da rart at lydkortet hadde en innvirkning på fps'en :)

 

vil det da lønne seg å kjøpe et x-fi lydkort i tillegg til dette hovedkortet for å få en bedre fps:

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 ?

 

Ser ut som hovedkortet har et bra integrert lydkort...

 

Du vil nok ikke merke noe annet enn crystall klar lyd. Men ville ikke sagt det var verdt det med mindre du har er bra anlegg å spille lyd med.

Lenke til kommentar
det var da rart at lydkortet hadde en innvirkning på fps'en :)

 

vil det da lønne seg å kjøpe et x-fi lydkort i tillegg til dette hovedkortet:

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 ?

 

Ser ut som hovedkortet har et bra integrert lydkort...

 

Jeg har xfx nForce 680iSLI og X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series. Er Veldig fornøyd=)

 

Testa uten lydkortet, fikk dårligere fps verdier på samme settings i spillet. Så det stemmer nok=)

Lenke til kommentar
det var da rart at lydkortet hadde en innvirkning på fps'en :)

 

vil det da lønne seg å kjøpe et x-fi lydkort i tillegg til dette hovedkortet:

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 ?

 

Ser ut som hovedkortet har et bra integrert lydkort...

 

Jeg har xfx nForce 680iSLI og X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series. Er Veldig fornøyd=)

 

Testa uten lydkortet, fikk dårligere fps verdier på samme settings i spillet. Så det stemmer nok=)

 

men er det spesielt merkbart?

 

ville et x-fi gamer vært bra nok?

eller burde jeg gå for x-fi mod?

 

(ps: jeg skal prøve å bruke minst penger :p)

Endret av engjac
Lenke til kommentar
men er det spesielt merkbart?

 

ville et x-fi gamer vært bra nok?

eller burde jeg gå for x-fi mod?

 

 

For meg var det merkbart, lyden ble "klam" og "innestengt" uten. Mange venner sier hver gang vi spiller med meg, at de hører lyder de ikke hører med dem selv. Foreksempel i BF2, Doom 3, Fear, Condemned, Bioshock og Crysis.

Jeg merka at lyden ble mye mer liv i Crysis, samtidig jeg fikk bedre flyt i spillet.

 

Men vet ikke hva slags kort Du burde gå for, har du anlegg til det? Eller noen sabla gode hodetelefoner funker likeså.

Jeg ville valgt et med som har RAM på, viss jeg var ute etter et X-Fi kort.

Lenke til kommentar
men er det spesielt merkbart?

 

ville et x-fi gamer vært bra nok?

eller burde jeg gå for x-fi mod?

 

 

For meg var det merkbart, lyden ble "klam" og "innestengt" uten. Mange venner sier hver gang vi spiller med meg, at de hører lyder de ikke hører med dem selv. Foreksempel i BF2, Doom 3, Fear, Condemned, Bioshock og Crysis.

Jeg merka at lyden ble mye mer liv i Crysis, samtidig jeg fikk bedre flyt i spillet.

 

Men vet ikke hva slags kort Du burde gå for, har du anlegg til det? Eller noen sabla gode hodetelefoner funker likeså.

Jeg ville valgt et med som har RAM på, viss jeg var ute etter et X-Fi kort.

 

jeg har et greit philips 5.1 anlegg (ikke pc høyttalere)

 

hvilket kort har du?

 

ville du anbefalt å heller kjøpt et dårligere hovedkort men bedre lydkort?

Endret av engjac
Lenke til kommentar

Jeg hadde X-Fi lydkort før, men syntes lyden var så skarp og fæl, så jeg heiv inn det gamle Audigy 4 Pro lydkortet igjen, da jeg syntes lyden i musikk er VELDIG mye bedre. Ble nesten fristet til å prøve X-Fi lydkortet igjen. :(

 

 

Edit: Og ja, lydkort er VIKTIG om man liker lyd :) For meg er det natt og dag med motherboard lyd og Audigy/X-Fi lyd.

Endret av Megnus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...