Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

jeg har et greit philips 5.1 anlegg (ikke pc høyttalere)

 

hvilket kort har du?

 

ville du anbefalt å heller kjøpt et dårligere hovedkort men bedre lydkort?

 

Jeg har et X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series.

 

Det spørs litt på hovedkortet og bruken, men til spill ville jeg aldri gått for integrert lyd viss jeg har anlegg eller vil ha Bra lyd og bra ytelse. Så viss pengene ikke strekker til så ville jeg ha prioritert derretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde X-Fi lydkort før, men syntes lyden var så skarp og fæl, så jeg heiv inn det gamle Audigy 4 Pro lydkortet igjen, da jeg syntes lyden i musikk er VELDIG mye bedre. Ble nesten fristet til å prøve X-Fi lydkortet igjen. :(

 

 

Edit: Og ja, lydkort er VIKTIG om man liker lyd :) For meg er det natt og dag med motherboard lyd og Audigy/X-Fi lyd.

 

 

Enig der=)

 

Men prøvde du å stille på game mode og audio creation mode?

Lenke til kommentar

Bentus: Hvor stor nedgang merker du i FPS'en om du deaktiverer X-Fi lydkortet? Ble temmelig fristet til å hive inn X-Fi lydkortet igjen.

 

Edit: Tror jeg prøvde å stille på det meste ja :) Men kan jo ta å prøve igjen. Men det var heldst på høyere volum at lyden ble "skarp" og rett og slett vond å høre på. (i musikk vell og merke. Bassen er også deiligere på Audigy 4 kortet) Bruker Logitech z-5500 Digital 5.1 anlegg btw :)

Endret av Megnus
Lenke til kommentar
Bentus: Hvor stor nedgang merker du i FPS'en om du deaktiverer X-Fi lydkortet? Ble temmelig fristet til å hive inn X-Fi lydkortet igjen.

 

Edit: Tror jeg prøvde å stille på det meste ja :) Men kan jo ta å prøve igjen. Men det var heldst på høyere volum at lyden ble "skarp" og rett og slett vond å høre på. (i musikk vell og merke. Bassen er også deiligere på Audigy 4 kortet) Bruker Logitech z-5500 Digital 5.1 anlegg btw :)

 

Jeg merka mest på flyten i spillet, at fps ikke hoppa opp og ned. At den holdt seg der.

Hadde i sted på settings: 1360 X 768 AA16X Very high på alt og hadde avarage 32fps, uten 24.

 

(EDIT) Jeg bruker et Hi-Fi anlegg til kortet på 1500watt. Kan stille forsterkeren på game mode også så den synkronoserer med lydkortet. Men vel og merke så får jeg ikke bruke dette etter kl11:P Men det driter jeg i helgene:P Men jeg også merker at bassen blir dypere/kraftigere på gamle lydkort/anlegg.

 

Testa du å skru ned X-Fi Crystalizer, der ble lyden med meg veldig skarp, og kanskje skru på SVM?

Endret av Bentus
Lenke til kommentar
Jeg hadde X-Fi lydkort før, men syntes lyden var så skarp og fæl, så jeg heiv inn det gamle Audigy 4 Pro lydkortet igjen, da jeg syntes lyden i musikk er VELDIG mye bedre. Ble nesten fristet til å prøve X-Fi lydkortet igjen. :(

 

 

Edit: Og ja, lydkort er VIKTIG om man liker lyd :) For meg er det natt og dag med motherboard lyd og Audigy/X-Fi lyd.

 

har et audigy kort nå og er veldig fornøyd, men synes du jeg da burde velge det istedenfor et x-fi gamer ller x-fi mod?

 

Jeg ser at x-fi kortene er en smule dyrere enn det audigy kortet eg kan velge (pc konfigurasjon på komplett btw)

 

blir da denne versjonen av audigy jeg kan velge: Creative SB Audigy SE PCI, 7.1 Surround, 24-bit/96KHz, Retail

Lenke til kommentar
Jeg merka mest på flyten i spillet, at fps ikke hoppa opp og ned. At den holdt seg der.

Hadde i sted på settings: 1360 X 768 AA16X Very high på alt og hadde avarage 32fps, uten 24.

 

(EDIT) Jeg bruker et Hi-Fi anlegg til kortet på 1500watt. Kan stille forsterkeren på game mode også så den synkronoserer med lydkortet. Men vel og merke så får jeg ikke bruke dette etter kl11:P Men det driter jeg i helgene:P Men jeg også merker at bassen blir dypere/kraftigere på gamle lydkort/anlegg.

 

Testa du å skru ned X-Fi Crystalizer, der ble lyden med meg veldig skarp, og kanskje skru på SVM?

 

 

Så du hadde altså 8 FPS økning altså :hmm: Det er ganske dramatisk økning på det lave nivået vi er på fra før. Men du bruker jo en helt vill AA. Jeje, noen mennesker har flaks og er heldige :)

 

Og ja, prøvde selvfølgelig å skru av Crystalizer og det der (som forøvrig bare er tullete og unødvendig)

Endret av Megnus
Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem :D

 

Hardware :)

  • AMD Athlon X2 6000+ 3.0GHz
  • 2X1024MB Corsair RAM
  • XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB
  • Samsung Spinpoint SATA 500GB
  • Asus Crosshair: Republic of gamers + medfølgende lydkort
  • Windows Vista Ultimate

Kjører på Ultra High :)

 

Hm.. Har samme CPU som deg, 4 GB OCZ Ram og kjøper et 8800GT kort ( overklokka versjon kanskje ) og kjører i XP, Så jeg har sjangse til å kjøre Very high jeg også ell ? =)

Lenke til kommentar
Ja, men du er nødt til og ha DX10 for og kjøre på Ultra High :)

Og det er kun vista som støtter for DX10 :S

 

Men, ellers her hat du en link som kan hjelpe deg postet tidligere.

Få Ultra High i XP

Veiledning ligger i emnets første post

 

Men det har jeg allerede gjort.. =P Men tror du jeg vil klare det i "very high" ?

Nå er det ikke så stor forskjell på 8800Ultra og 8800GT, så tviler egentlig ikke..

Lenke til kommentar
jeg har et greit philips 5.1 anlegg (ikke pc høyttalere)

 

hvilket kort har du?

 

ville du anbefalt å heller kjøpt et dårligere hovedkort men bedre lydkort?

 

Jeg har et X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series.

 

Det spørs litt på hovedkortet og bruken, men til spill ville jeg aldri gått for integrert lyd viss jeg har anlegg eller vil ha Bra lyd og bra ytelse. Så viss pengene ikke strekker til så ville jeg ha prioritert derretter.

 

ok, hvis jeg ikke skal ha XFX nForce 680i SLI

 

hvilke av disse ville du/dere anbefalt:

 

 

ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI, Socket-775,ATX,2xGbLAN,DDR2,2xPCI-Ex16

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 [info] +177.46

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2 Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

EVGA nForce 680i SLI,Vers-A1, DDR2, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, 1333FSB, 2xPCI-Ex16

MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

 

husk, minst mulig penger :p

Lenke til kommentar
Det er multiplayer der men den suger ganske bra. Typ 20 folk som ligger med precision rifle og Gauss rifle i fjellene å skyter alle som rører seg.

 

haha kommer nå an på hvilken server du er på. Er sjelden jeg ser snipere siden blir du skutt på er det bare å cloake og ta de på fjellene.

Det brae med Crysis er at du har total frihet i multiplayer imotsetning til 100% av andre spill. Så man møter på all slags motstand.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...