Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Status å ha Bærum skilter ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løsningen på dette hadde jo vært om man gjør som USA og lar skiltene følger person og ikke kjøretøy. På den måten kan man ha samme reg nummer livet ut.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bærum folk tror de er noe, som et hakk over andre på en måte :)

Selvom du kommer i en Range Rover og de kommer med Audi A3...

8860448[/snapback]

Ja alle tror det :thumbup:

Skrevet (endret)

skulle gjerne hatt en lada med BA. skilter siden produksjons nr til en Lada er fex BA3 2101-15 og 1117-19 og 2121+2131, og jeg har en BA32106 skulle gjerne hatt de skiltene. Ellers så syns jeg HB og spessielt HF er mer stas en

BP :p skilter. Men syns det er arti siden bilen til bror min har RH skilter og jeg har RE :) (Rass Høl og REtro :) (95og79 modd :)

Endret av ladapower
Skrevet
Høyremannen Friele har vel muligens problemer med å kjøre rundt med SU-skilter. UH hadde vel gjort seg bedre, nå som man ikke kan få H-skilter lenger.

8858013[/snapback]

Kan man ikke??

Det er bare å skaffe seg en bil med ca 30 år på baken det, så kan du få H-skilt.

(H-skilt er forresten fra Telemark)

Skrevet
Det er jo noen bokstavkombinasjoner ingen vil ha. Bergen fikk lov til å hoppe over SS og gikk direkte fra SR til ST, med begrunnelsen at "ingen" ville ha registrert bilen sin i Bergen om de hadde måttet bruke SS.

8858085[/snapback]

I Skien hopper de også over en kombinasjon àla krigsassosiasjoner, nemlig: NS

Skrevet

Utan at eg har noko kjelder på det så trur eg grunnen for denne statusen ligger lengre bak i tida og gjeld berre bruktbiler

Bærum har alltid vore eit "rikt" område, dermed hadde bileigarane der råd til å ta merkeverkstad-servicene og bruke originale deler.

Gjennom dette så var ein bruktbil frå Bærum meir verd då den var i bedre stand enn biler frå andre deler av området.

Veit at ein del kompiser i ungdomstida fekk tak i Opel Asconaer frå Bærum då dei var godt vedlikeholdt og lite kjørt.

OT: SS-skiltet den blei vel galant hoppa over i Hordaland, med untak av MC-registeringene, der har eg sett SS-skilt (80-talet)

Skrevet

Kan ikke fatte å begripe hvorfor Bærumsskilter skal bety så mye ved et event. videresalg.

Synet folk flest har av folk derfra er at de er mamma og pappagutter/jenter som ikke greier noe som helst selv, og at de kler seg som de er av en tvilsom seksuell karakter.

Kjenner selv bare 8-9 personer fra Børum, men må si den generelle oppfattelsen folk har av de folkene er mer eller mindre "spot on" :)

Skrevet
skulle gjerne hatt en lada med BA. skilter siden produksjons nr til en Lada er fex BA3 2101-15 og 1117-19 og 2121+2131, og jeg har en BA32106 skulle gjerne hatt de skiltene

8863078[/snapback]

"BA3" er "VAZ" i kyrilliske bokstaver. Betyr noe sånt som Volga Bilfabrikk.

Men jo, hadde vært stas

Skrevet (endret)

Hvor sær er egentlig vegvesenet på å gi ut skilter man selv har lyst på? F. eks. om ladapower går å spør om han kan få reg. nr. BA32106, så er vel ikke det noe mer stress enn å gi ham et nytt tilfeldig nummer?

Edit: Riktig tegnsetting er en dyd ...

Endret av OML
Skrevet
Hva starter Oslo skilt med? O...? :ph34r:

8862252[/snapback]

http://no.wikipedia.org/wiki/Norske_bilskilt

8862716[/snapback]

Kan i beste fall kalles mangelfull den artikkelen. Hvor er prøveskilter (hvit på rød bakgrunn) og rallyskilter (hvit på sort bakgrunn) f.eks?

8865520[/snapback]

Det er vell disse to du prater om?

Sort bakgrunn, gul skrift

For biler, lastebiler, busser og lignende som betaler avgift for å kjøre på offentlige veier. [...]

Rød bakgrunn, sort skrift

Midlertidige skilt. Denne typen skilt brukes ofte av bilforhandlere på biler som brukes til prøvekjøring.  [...]

Begge disse er jo nevnt i den artikkelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...