Gå til innhold

Spinpoint når 1 TB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja: F1 serien utvides med en 250GB og en 160GB disk. 160GB disken kjører på en disk og et hode. De er på samsung sine hjemmesider.

 

Det er vist noen tyske butikker som har fått inn noen disker, men jeg har ikke funnet noen.

 

Så det i denne tråden.

 

I just read one customers review: in short: fast and silent, he ordered 3 more.
Lenke til kommentar
Det er vist noen tyske butikker som har fått inn noen disker, men jeg har ikke funnet noen.

 

Så det i denne tråden.

 

I just read one customers review: in short: fast and silent, he ordered 3 more.

9538748[/snapback]

 

Leste det jeg også, men det gjaldt vel en ny S serie (S250 series) og ikke F1.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Jeg fikk lyst til å kjøpe 4 stk 160GB bare for å se hvor raske de blir i Raid0. :D

 

Etter mine anslag bør 125 MB/s være sannsynlig på hver disk og da snakker vi om totalt 500 MB/s. (!)

9540367[/snapback]

 

Ja, slikt er fristende, har selv et relativt heftig raid5, men det er mest på papiret det er gøy, ikke har jeg noe å skrive til som gjør nytte av slike hastigheter, og dum som jeg er, så har jeg vista, og nettverksytelsen der ødelegger etthvert forsøk på å få ut ytelsestall som er i nærheten av gigabit engang...

 

AtW

Lenke til kommentar
De er i F1 serien...

 

 

Nei, de er ikke i F1 serien. Det er riktig at det er 160GB og 250GB i F serien, men det ikke den det er snakk om her:

 

"Samsungs S250 series is definitely available now. That means low-cost hard disks with 250 GB/platter! According to Samsungs website, these hard disks offer 158 MB/sec media to/from buffer transfer rate. If you compare this to other Samsung offferings (T166: 135 MB/sec, F1: 175 MB/sec), these S250 disks could still offer the fastest transfer rates around - for todays available SATA hard disks. I just read one customers review: in short: fast and silent, he ordered 3 more."

Lenke til kommentar
Jeg fikk lyst til å kjøpe 4 stk 160GB bare for å se hvor raske de blir i Raid0. :D

 

Etter mine anslag bør 125 MB/s være sannsynlig på hver disk og da snakker vi om totalt 500 MB/s. (!)

9540367[/snapback]

En fristende tanke, men akk så redd jeg hadde vært for å ha noe liggende på dem hehe. Måtte hatt en ekstra 500GB disk bare for å ta bakup av Raid0 arrayet hver natt.

 

Æsj, nå har du satt meg på en dum tanke... Dog noe redd for å begrense meg til HK raid og evt. kompabillitetsproblemer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg fikk lyst til å kjøpe 4 stk 160GB bare for å se hvor raske de blir i Raid0. :D

 

Etter mine anslag bør 125 MB/s være sannsynlig på hver disk og da snakker vi om totalt 500 MB/s. (!)

9540367[/snapback]

En fristende tanke, men akk så redd jeg hadde vært for å ha noe liggende på dem hehe. Måtte hatt en ekstra 500GB disk bare for å ta bakup av Raid0 arrayet hver natt.

 

Æsj, nå har du satt meg på en dum tanke... Dog noe redd for å begrense meg til HK raid og evt. kompabillitetsproblemer.

9560738[/snapback]

 

HK-raid, og fire disker i raid 0... Begge deler er i seg selv realtivt ustabile greier, kombinasjonen hadde jeg aldri tørt meg på om jeg ikke kunne mistet dataene uproblemetisk

 

AtW

Lenke til kommentar

ATW:

Det er akkurat det. Selv med backup hver natt så produserer man data som savegames og mye annet i løpet av en dag som fort kan mistes om noe går galt.

 

Man måtte kjørt en differential backup av Raid0 arrayet omtrent hver halvtime for å være helt sikker. Men alikevel vil man oppleve problemer med applikasjoner som ikke fikser "filkopiering restore" ved reinstallasjon av OS.

 

Hva med RAID0+1, 10 etc?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...