Gå til innhold

Hovefestivalen - Kun to uker til!


SirOppvask

Anbefalte innlegg

Hovefestivalen er en ny festival som går av stabelen 26. – 30. juni på idylliske Tromøya i Arendal. Med selveste Toffen Gunnufsen som bookingmaster er blant annet disse artistene ventet: Qeens Of The Stoneage, Killers, Slayer, Kaiser Chiefs, My Chemical Romance, Clipse, Dipset, Paul Wall, Ludacris, Chamillionaire og Papose. Artister med stor internasjonal anerkjennelse vil i de (forhåpentligvis) varme dagene i juni pryde Arendal. For det skal ikke stå på været, i dag meldes det om 22 grader i vannet og 29 i skyggen.

 

Det ligger an til en kjempe festival i flotte naturområder. Reisen går med ett mål for øyet, nemlig musikk. Gjennom en uke pakket med god musikk skal det bli nydelig å høre, se, puste og ikke minst føle musikk til den ytterste fingerspiss. Jeg og de jeg skal reise med har for lengst begynt nedtellingen (startet vel godt før påske) og når dette skrives er det kun to uker igjen. Lavvoen er fikset og i løpet av neste uke er konfirmasjonssekken så godt som pakket med det jeg skal ha med meg til Hove. Og når det gjelder festival så er det helt sikkert mange som er mer rutinerte enn meg. Den fantastiske festivalkulturen er bare noe jeg har mine tanker om, men aldri opplevd. Hvis det skulle være noen med litt erfaring setter jeg pris på råd og tips. Alt fra hva man skal pakke til hva man skal unngå diverse ting er relevant for en som aldri har deltatt på festival.

 

Hvis du har skaffet deg uksepass og skal samme vei som meg må du gjerne komme med musikkønsker og tanker om festivalen. Jeg digger hiphop og fikk ett lite sjokk når det sto at Lill Wayne var byttet ut med Ludacris! Lill Wayne hadde vært en drøm å få se live, allikevel sutrer jeg ikke av den grunn for Ludacris trenger faktisk ikke være så ille se live han heller. Hvem ønsker du å se på Hovefestivalen 2007? Her er det bare å fyre løs for det er mye å snakke om og kun to uker til.

 

MVH:

SirOppvask.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den virker lovende den festivalen der.

Tror de kan gjøre det bra nå som Quarten har tapt seg mye i det siste.

De satser vel på å bli tilsvarende Roskilde, men bare i Norge.

Så det lover bra.

 

De har vært flinke til å finne gode artister hvertfall med tanke på at dette er første året.

 

Kanskje det blir Hovefestivalen og Roskilde til neste år ;)

De må bare passe på at de ikke legger festivalene til samme uke

Lenke til kommentar

Jeg har fått jobb som frivillig på Hovefestivalen. Av alle ting fikk jeg plass i Kosegruppen, som høres skummelt ut samtidig som jeg ikke aner hva det er for noe.

 

Får gratis plass på festivalen mot at jeg jobber tre åttetimersøkter, og det skal vel gå bra. Har med en kompis også. Håper jeg får med meg Slayer, The Killers og Lamb of God blant annet. Er ikke noe glad i My Chemical Romance, og hip-hop-musikk, pop osv, men flott at festivalen er såpass bred med tanke på forskjellig musikk. Vil nok komme masse forskjellige mennesker.

 

Har som trådstarter heller aldri opplevd en skikkelig musikkfestival, så dette skal virkelig bli en ny og spennende opplevelse. Er tross alt bare 16 år enda, hehe. Skal bo på frivillig-campen, bare å rope hei om noen andre her skal det.

 

Nei, det skal bli gøy! :)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

De jeg gleder meg mest til er Qeens Of The Stoneage, Killers og Clipse. En skamm at de ikke greide å holde på juvelen Lill Wayne for det hadde definitivt blitt once in a lifetime. Skylte visstnok på noe booking rot, men med Toffen som bookingmaster burde ikke det forekomme. Alikevel festivalen kommer til å være sommerens høydepunkt, selv med 14 grader og regn. Sånn serr!

 

Reiser ned sammen med 5 andre gutter som jeg skal campe sammen med i lavo. Har til turen satt av en del kroner for har hørt at det er kembo dyrt inne på festivalområdet. I tillegg driver de miljøpolitikk inne på området noe jeg tolker som positivt, men som sagt meget dyrt. Kombinasjonen miljøkvoter oppå fra før stive (bensinstasjon) priser er av den dyre sorten. Men det skal jeg klare meget fint. Får bare bruke papiret på begge sider=)

Lenke til kommentar
Fikk jobb der som vakt på Campen...Håper ikke det inneholder masse håndtering av fulle og generellt skumle folk:P

Jeg er ikke så barsk at det gjør noe, siden jeg er...Jente :whistle:

8856772[/snapback]

Hehe, tenk på meg da som kom i "Kosegruppa". :p

 

:thumbdown:

 

EDIT: Juhuu! Fant ut at kosegruppa" er bare å gi vann til folk som "sliter" og snakke med de som jobber der. Må da være utrolig digg jobb. Jay! :D

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

"Folk som sliter" ergo fulle folk som ikke klarer å holde seg på beina og som "sliter" med å gjøre seg forstått. Hehe, kan da ikke være så utrolig fett kan det?

 

Dere som skal jobbe der har sikkert litt inside information ang. hvor strenge de er på alkohol. Er det slik at noen folk skal gå rundt å sjekke om folk under 18 år drikker? Tråkle seg gjennom med promille kontroll og det hele. Altså jeg kan skjønne at de hiver ut tilsynelatende fulle mindreårige som skaper kvalme og nærmest roper ut: "HEI, JEG ER 15 ÅR OG DRIKKER SPRIT SÅ JEG SPYR PÅ MEG SELV!! JEG ER MED ANDRE ORD FULLERE EN MORRA DI!" At slike folka blir tuppa ut har jeg ikke noe problem med, men at man som mindreårig tar seg et par øl for kos kan da ikke skade. Med festival hører det litt alkohol med i bildet også for de som "nesten" er 18 år. Synes dere ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
"Folk som sliter" ergo fulle folk som ikke klarer å holde seg på beina og som "sliter" med å gjøre seg forstått. Hehe, kan da ikke være så utrolig fett kan det?

 

Dere som skal jobbe der har sikkert litt inside information ang. hvor strenge de er på alkohol. Er det slik at noen folk skal gå rundt å sjekke om folk under 18 år drikker? Tråkle seg gjennom med promille kontroll og det hele. Altså jeg kan skjønne at de hiver ut tilsynelatende fulle mindreårige som skaper kvalme og nærmest roper ut: "HEI, JEG ER 15 ÅR OG DRIKKER SPRIT SÅ JEG SPYR PÅ MEG SELV!! JEG ER MED ANDRE ORD FULLERE EN MORRA DI!" At slike folka blir tuppa ut har jeg ikke noe problem med, men at man som mindreårig tar seg et par øl for kos kan da ikke skade. Med festival hører det litt alkohol med i bildet også for de som "nesten" er 18 år. Synes dere ikke?

8864055[/snapback]

 

men tanke på hvor mange som kommer, så tviler jeg sterkt på at det er noe slikt.

Lenke til kommentar
"Folk som sliter" ergo fulle folk som ikke klarer å holde seg på beina og som "sliter" med å gjøre seg forstått. Hehe, kan da ikke være så utrolig fett kan det?

Jo, det kan bli fett. Er vel mer vaktene som får den jobben, vi skal bare gå rundt og være hyggelige. Dette gjelder både festivalbesøkende og andre frivillige. Med folk som sliter tenkte jeg aller mest på de som f.eks. står på første rad under en konsert og holder på å dø innvendig av tørste. ;)

 

Dere som skal jobbe der har sikkert litt inside information ang. hvor strenge de er på alkohol. Er det slik at noen folk skal gå rundt å sjekke om folk under 18 år drikker?

Vi som er frivillige har dessverre omtrent ikke fått noe som helst informasjon vi heller. Jeg vet ikke en gang når og hvor jeg skal møte opp. De har vært trege til å kontakte oss. Men angående alkohol og så videre tror jeg du kan finne litt info rundt om kring på hjemmesidene deres. Det er sikkert at det blir salg av alkohol rundt på området der. Jeg er 16 år gammel selv, men får nok tak i noe skal du se. :)

 

EDIT: Skal visstnok være et "skjenkebånd". Et armbånd man får om man er over 18, bevis på at man kan kjøpe drikke. Husk leg. Dårlige utsikter for meg som 16-åring, men har en kompis som er gammel nok som skaffer, juhuu! :D

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg leste også om de båndene. Er forståelig at de velger en slik løsning. For ingenting er verre enn at du står og digger til musikken også kommer to drita 14 år gamle jenter og jokker deg oppover leggen. Sånne folk må bare ut! Men, alikevel synes jeg det ikke skal være heeeeelt ulovlig for mindreårige å drikke. Ærligtalt jeg er under den magiske grensen og akter å drikke et par øl. Dette fordi jeg synes det er godt og at det hører litt hjemme når man er på festival. Hovefestivalen er nesten julaften bare midt på sommeren og da er det lov til litt mer også for de litt under 18 år. Så lenge det er innenfor rimlighetens grenser bør jeg få lov til å beholde mitt ukespass selv med noen halvlitere i blodet.

 

Over til musikk: Queens Of The Stoneage (vet jeg har skrevet det navnet feil i første post, men orker ikke rette på det.) er et av de mest profilerte bandene som ankommer Hove denne sommeren. De har nettopp kommet med albumet: "Era Vulgaris". Noen som har hørt det? Må rekke å høre litt på den plata før jeg reiser nedover. Sies at denne plata skal være litt mer "glad" enn den forrige (Lullabies To Paralyze), dette fordi dophuet Nick Oliveri for lengst er tuppa ut.

 

era_qotsa.jpg

Endret av SirOppvask
Lenke til kommentar

Trodde det var Oliveri som gjore det Lullabies albumet så mye "mørkere" enn Songs for the Deaf. Songs for the Deaf er en klassiker som må inn i alles cd-samling!

 

Men du er enig i det NightKeeper at Lullabie albumet er "mørker" enn Songs for the Deaf? Synes i hvertfall jeg.....

Lenke til kommentar

Syns Era Vulgaris er konge jeg! God gammel Qotsa stil med en litt ny vri kanskje. Turning on the Screw er favorittsangen til nå. :)

 

Hvilke band er det dere gleder dere mest til da?

 

Jeg gleder meg veldig til:

Gojira

Modest Mouse

Queens of the Stone Age

Lamb of God

Mastodon

Chimaira

Unearth

Arcade Fire

+++

 

Gojira må være _ekstremt_ bra live, absolutt det tungeste bandet i verden etter min mening (PM hvis dere vet om noe tyngre, vil høre).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...