Gå til innhold

Kjøpe spill i butikk - 18 års grense, jeg er 16 år


Anbefalte innlegg

Oppkrav er vel egentlig det eneste lovlige du kan gjøre før du er 18. ;)

Visa og mastercard kan du vel strengt ikke få før du har fylt 18.

Kan få Visa før man er 18 jo.. men det er enn annen historie

8849858[/snapback]

Som man kan handle på nettet med? :hmm:

hmm, kan godt hende du er riktig, men jeg trodde ikke det gjaldt nettkjøp.

 

Jaja, nok off-topic.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en grunn til aldersgrensene, men heldigvis slipper jeg å tenke på det lenger ;)

Men som Pator Lorentzen sier; bedre med PEGI enn den norske stat som skal sette aldersgrensene.

 

Husker jeg skulle kjøpe GTA3 i 2001/02 12/13 år gammel. Det var spennende å gå frem til kassa med spillet i hånda. Var drittnervøs for å bli stoppa. Da det var endelig min tur, så begynte jeg bare å prate om ting man kunne gjøre på spillet, og han i kassa, som så veldig streng ut, hang seg på. Han hadde også kjøpt seg det og var helt i 100 når vi snakka om det. Så betalte jeg, fikk spillet, sa "hadet" og var ute av butikken før noen kunne si "vent".

Det var tider :blush:

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke lov a kjope GTA 2 da jeg var ... hmm... 15.

(Og der er alle vapenene gronne, og skyter oransje kuler. 2D ovenfra osv)

 

Men GTA 1 (hvor det er pixelerte bilder av vapen med solfarge, "ordentlige" kuler osv) fikk jeg lov til.

 

GTA 1 hadde blod, det hadde ikke 2. :o

 

GTA 1 pwns.

8845606[/snapback]

 

Jeg minnes om 2. klassen på barneskolen da jeg og en kompis fant demoen (3-min gameplay) til GTA1. Vi spilte den i et halvt år og hadde det fortreffelig artig, så vi bestemte oss for å kjøpe fullversjonen. Vi dro til Spiderman og kjøpte både GTA1 og GTA: London til 300 :roll:

Endret av Nuust
Lenke til kommentar
Ta spillet fra stativet, gå bort til kassen, legg spillet på banken, se voksen ut...

 

Den som selger spillet ser sikkert ikke på aldersgrensen, og hvis de gjør det og spør "Er du gammel nok?" så sier du "Ja"

 

Veldig enkelt...

8845496[/snapback]

 

For å være sikker:

 

Ta spillet fra stativet, gå innom der pilsen står, ta med deg en 6-pack, sleng pilsen ned ved kassen, sleng spillet ved siden av og rop at du vil ha en pakke med snus. Samtidig som du gir hu bak kassen et "blunk" mens du klør deg i skjegget.

Når du gjør alt dette så mister du tilfeldighvis bil nøklene som du har rappa fra nøkkelskapet slik at hu ser det.

 

Så ordner det seg...

 

 

 

 

 

Eller? ;)

Lenke til kommentar
For å være sikker:

 

Ta spillet fra stativet, gå innom der pilsen står, ta med deg en 6-pack, sleng pilsen ned ved kassen, sleng spillet ved siden av og rop at du vil ha en pakke med snus. Samtidig som du gir hu bak kassen et "blunk" mens du klør deg i skjegget.

Når du gjør alt dette så mister du tilfeldighvis bil nøklene som du har rappa fra nøkkelskapet slik at hu ser det.

 

Så ordner det seg...

Funker for å kjøpe øl, så hvorfor ikke for spill :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...