Gå til innhold

Aldersgrense på Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldersgrense på spill har liten/ingen innvirkning.

 

Men ettersom det er P2P kan det bli litt færre av de under 18. Det er veldig lett for en 16-17 åring å overtale foreldrene sine om å låne kredittkortet deres for å betale på nettet med. Jeg gjorde det selv med WoW. (ja jeg betalte selv)

 

De fleste er nok over 18, men jeg tipper en god del kommer til å være 16-17 år gamle.

Lenke til kommentar

OT:

Med tanke på att man må registrere seg med Visa, så vil det jo i og for seg bli en 18 års grense selv om det står 16 på pakka.

 

Uansett hva det blir værendes så er jo ikke det lovpålagt.

En 12 åring kan lett få lov til å se på eller spille filmer/spill med 18+ års grense, med tillatelse fra foreldrene.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Med tanke på att man må registrere seg med Visa, så vil det jo i og for seg bli en 18 års grense selv om det står 16 på pakka.

 

Vel.. hvis det blir 16, så kan man ikke kun ha mulighet for VISA.

 

Da kommer PayPal og evt. gamecard inn i bildet, og da er spillet åpent for alle.

 

Tipper de kommer til å begynne å føre evt. gamecards hvis antall abonnementer ikke er høyt nok. De skal tross alt tjene inn penger brukt på å lage spillet og de pengene de har/skal bruke for å markedsføre det.

Lenke til kommentar
Uansett hva det blir værendes så er jo ikke det lovpålagt.

En 12 åring kan lett få lov til å se på eller spille filmer/spill med 18+ års grense, med tillatelse fra foreldrene.

 

Det er vel ikke en aldersgrense egentlig på spill å filmer er det? Det er en anbefalt aldersgrense. Hadde det vær lovpålagt aldersgrense ville det vel vært straffelig å se den hvis du er for ung? Så det blir men er pekepinner om det er "smart" å se den?

Lenke til kommentar
Med tanke på att man må registrere seg med Visa, så vil det jo i og for seg bli en 18 års grense selv om det står 16 på pakka.

 

Vel.. hvis det blir 16, så kan man ikke kun ha mulighet for VISA.

 

Da kommer PayPal og evt. gamecard inn i bildet, og da er spillet åpent for alle.

 

Tipper de kommer til å begynne å føre evt. gamecards hvis antall abonnementer ikke er høyt nok. De skal tross alt tjene inn penger brukt på å lage spillet og de pengene de har/skal bruke for å markedsføre det.

8840749[/snapback]

Det om spillet vil få en anbefalt 16 eller 18 års grense har ingenting med Funcom å gjøre.

 

De kan si att man MÅ trenge Visa for å registrere seg, noe de har gjort. (forandringer kan jo skje) Mens spillet kan få aldersgrense 16.

Man må uansett være 18 for å kunne registrere seg, og 16 åringene må som før få låne pappaens visa kort.

Var bare det jeg mente.. :)

Lenke til kommentar
WoW har null blod og gørr. Og de er temmelig dumme hvis de går for 18+ på AOC, da utelukker de kanskje 70% av hardcore-spillerne som gjerne er langt under 18.

8839123[/snapback]

 

18+ er der for en grunn, har ingenting med å tiltrekke seg en viss andel spillere.

Det er en god del brutalitet i AoC som er visst i nydelige DX10 detaljer samt nakenhet. Tror nok det får Mature Rating enten man vil eller ikke.

 

AoC går glipp av 12-14 åringer (takk gud for det) men til gjengeld tiltrekker de seg de mer voksne igjen. Kjenner mange over 30 som plutselig har fattet interesse for AoC men egentlig hater MMORPG`s.

Lenke til kommentar

18års aldersgrense har neppe noen effekt for 16-17 åringer, i denne alderen skal ikke "blodige effekter" være for sterk kost. Så vi får nok se mange i denne aldersgruppen i AoC.. Derimot de under 16 blir det nok langt færre av :)

Lenke til kommentar
Dersom AoC vil ha "gamecards" kan du trygt si det kommer til å være masse drittunger i spillet....

8841370[/snapback]

Nå er det jo slik att AoC _ikke_ skal ha gamecards, hvertfall ikke noe som er kjent.

De har heller sakt att nei, de vil helst måtte unngå alternative betalingsmåter, da paypal/gamecards o.l.

Lenke til kommentar
Man må uansett være 18 for å kunne registrere seg, og 16 åringene må som før få låne pappaens visa kort.

 

Det blir det samme uansett, men så lenge de ikke innfører gamecard/paypal, noe de ikke har tenkt til å gjøre så blir det en rimelig moden playerbase. (antagelse)

 

Hvis dette kampsystemet er så vanskelig som dere sier, da feiger nok en del av de mer uerfarne ut tidlig.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at AoC går for en Mature rating. Endelig et MMO som tør, og ikke frykter "vi vil miste 80% av spillerbasen, da de er under 18"-teorien. Ingen MMO's har floppet p.g.a Mature rating, eller på noen som helst måte hatt noen negativ effekt som følge av det - dette naturlig nok fordi ingen MMO's (såvidt jeg vet) har hatt en mature rating.

 

Endelig noen som har litt guts, stå på Funcom - sålenge de ikke bruker det som trekkplaster, da jeg har på følelsen at dette vil tiltrekke ENDA mer fjortiser.

Lenke til kommentar

Selv om det finnes utrolige mange tette tolvåringer, så ville det ikke ha skadet å ha 16+. Det finnes faktisk de som er under 18 år som ikke er så altfor ille å ha å spille ned, helt ned til faktisk 12-åringer (og man prater jo ikke med noen som i xbox-live, så man unngår masende pipestemmer).

Og selv om det ville bare vært folk over 18 år i spillet (hvis det hadde skjedd), skulle du ikke se bort ifra at du hadde fått masende spam og spørsmål fra folk som vil blir runna ett eller annet sted eller lignende i hytt og pine. (tror og at de fleste 16 åriger ikke vil bli "støtt" av halshuggingen, men det er vel slik pegi er)

 

Husker jeg var i en gild i GW der flere av de eldste som var med (det var de som ledet guilden for det meste), ødela guilden, ved aldri være online når det ble avtalt GuildvsGuild battle (en fredag anhver uke ca), og ikke lot andre få være admin og likende, slik at man kunne holde den aktiv ved å f. eks. invitere folk til å være med. Det ble til at alle slutta i guilden, og mange gav opp spillet. Det var egentlig ikke så ille siden spillet var nokså kjedelig, jeg spilte det alltid lite, men snakker mest for vennene mine XD (jeg ble ikke kicka for å ikke spille nok siden jeg ikke var admin eller noe) litt OT men.

Lenke til kommentar
Det finnes faktisk de som er under 18 år som ikke er så altfor ille å ha å spille ned, helt ned til faktisk 12-åringer (og man prater jo ikke med noen som i xbox-live, så man unngår masende pipestemmer).

 

Word, haha!

 

Ledelsen i Funcom er nok klar over at det blir 16 og 17 åringer som spiller spillet. 18 års aldersgrense vil uansett føre til færre 12-15 åringer enn hvis aldersgrensen hadde vært 16 år. Hvis aldersgrensen skulle vært 16 år, er jo veien enda kortere for 12-15 åringer til å få spilt spillet.

 

Videre tror jeg også at jo yngre en person er, jo mer følger foreldrene med på hva de ser på av filmer, spiller av spill og hva de gjør generelt sett. Når da foreldrene skal avgjøre om de skal la sitt barn spille et spill, ser de selvfølgelig på aldersgrensen. Jeg vil tippe at mange foreldre er svært skeptiske til at barna deres skal spille et spill med 18 års aldersgrense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...